Corolla AS käyttöön..

Kaikki autoihin liittyvä tekniikka ja räpellys.

Moderators: Moderaattori, Moderaattorit

Post Reply
Jarkko78
Posts: 6
Joined: Tue May 15, 2007 10:45 pm
Location: Vaasa

Corolla AS käyttöön..

Post by Jarkko78 »

Eli joutilaaksi jäävä -98 corolla on nyt sitten päätymässä minun käyttöön, ja aion tehdä sille muutaman tempun, että päästään eksyilemään..

Mutta eihän kaikki ole noin yksinkertaista, eli tässä tapauksessa pitää vaihtaa vaihdelaatikko (nykyinen on automaatti) ja sitten panssari nyt ensihätään keulan alle.

Eniten minua kuitenkin murehdituttaa se, että rakkine on entinen postiauto, eli ohjaus oikealla, lajia aiemmin kokeilleena muistelen, että ei sen pitäisi olla ylipääsemätön ongelma, vai mitä olette mieltä?

Onko kenelläkään kokemuksia Airbagien poksahtelusta/ niiden herkkyydestä , jos autolla ottaa silleen jämerän "pusun" kivestä?

murehdin enemmänkin sitä karttapöydän ja kartturin kohtaloa, jos näin käy.
mikky
Posts: 305
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:14 am
Location: Riihimäki

Re: Corolla AS käyttöön..

Post by mikky »

Jarkko78 wrote:Mutta eihän kaikki ole noin yksinkertaista, eli tässä tapauksessa pitää vaihtaa vaihdelaatikko (nykyinen on automaatti) ja sitten panssari nyt ensihätään keulan alle.
Veikkaisin, että kun se automaatti on kestänyt postikuskin rallia niin eiköhän se autosuunnistustakin kunhan on hieman malttia suuntaa vaihtaessa. Appiukko ajoi postia monta vuotta automaatti-rollalla ja kehui sen kestävän mitä vain. Voithan laittaa automaattiöljyn lämpömittarin ja tehdä ratkaisun suuremman lootaöljynlauhduttajan suhteen. Itse olen haaveillut automaattivaihteisesta as-autosta kun on arkiautokin sellainen, mutta ei ole sattunut sopivaa kohdalle ja nyt on tuo neliveto-Corolla.

Mika
Jarkko Heino
Posts: 161
Joined: Tue Sep 26, 2006 10:45 am
Location: Lohja

Muutama hajatelma..

Post by Jarkko Heino »

Itse olen ajellut oikealta olevilla jo 15v työn puolesta eikä se ole mikään ongelma lajimme parissa. Automaattikin on mielestäni vain positiivinen juttu ainakin jos aloittelette C-luokassa (lue= ajomukavuus)
vaihda laatikko vasta kun hajoaa tai on tarvis.. (piloilla käytät tietty pienempää kuin D..)
Etupään maavaralle kannattaa tehdä jotakin! Älä kuitenkaan liiaksi koska vetarit joutuvat liian lujille ääriasennoissa silloin!!
Panssari on kyllä paras varuste mitä nokalle ensihätään kannattaa rakennella.
Turvatyynyistä en tiedä mitään mutta käy kysymässä paikallisesta merkkiliikkeen huollosta asiasta. Pois et voi ottaa/kytkeä jos/kun laki vaatii! Mutta tääl oli jopa katolleen kaadettu auto jossa ei ollut tyynyt lauenneet. (aikanaan kysyin ja sanoivat että 2003vm:ssä on pitkittäis palkkien etupäässä anturit) eli jos ei niihin jonkin asteinen isku osu niin jää laukeamatta??

Onko autossasi myöskin kartturinpaikalla turvatyyny? Kun ei nois nykysis relluissakaan ole.....
Ari
Posts: 185
Joined: Mon Sep 25, 2006 8:10 pm
Location: Kokemäki

Re: Corolla AS käyttöön..

Post by Ari »

Jarkko78 wrote: Onko kenelläkään kokemuksia Airbagien poksahtelusta/ niiden herkkyydestä , jos autolla ottaa silleen jämerän "pusun" kivestä?
Reipasta kyytiä on AS-Toyotalla päästelty. Jokusia "normaaleja" kolahduksia on kylkipanssareina oleviin putkiin ja pohjapanssariin saatu ja yksi hieman normaalia kovempi kohtaaminen paikallisen männyn kanssa on koettu. Turvatyynyjen kanssa ei kuitenkaan ole ollut mitään ongelmaa.
Jarkko78
Posts: 6
Joined: Tue May 15, 2007 10:45 pm
Location: Vaasa

Post by Jarkko78 »

Siis automaatti sinällään on ihan ok, sitä kun et sammuta vahingossa millään, ja aina menee, mutta tämä kyseinen laite on moottoriltaan 1.3 litrainen ja laatikko 3- lovinen.

Uskomattoman saamaton vehje siis.

Se on kiva kuulla, ettei säkit poksahtele vahingossa, ja olen kyllä sitä mieltä, että tuossa on säkki vänkärillekkin (kun oikein muistelen taitaa löytyä jopa joko katkaisija sen poiskytkemiseen tai tarra jossa varotellaan lastenistuimen asentamisesta siihen)
tikkku
Posts: 11
Joined: Thu Sep 28, 2006 2:43 pm
Location: pieksämäki

Post by tikkku »

mahtaa olla kätevä posti corollan ikkuna (kuskin puolella) at:lla. sehän on kun giljotiini :lol: humahtaa sekunnissa auki/kiinni
Post Reply