Kilpailu ajetaan perinteisissä AS-maisemissa, joihin on kuitenkin kehitelty jälleen uusia juonia. Tavoitteena reitinlaadinnassa on ollut tarjota sekä tarkkuutta että vauhdikkuutta, jotta molemmilla penkeillä saataisiin hiki pintaan. Maastot ovat pääosin erittäin kalustoystävällisiä ja hyväpohjaisia, mutta silti vaativia.
Vaativuuden vuoksi mukana ovat vain ns. arvoluokat, mutta rohkaisen silti C-luokkalaisiakin mukaan Cup-reitille haastamaan itseään. Kisahan tullaan ajamaan kokonaisuudessaan valoisassa, joten pimeään eksymistä ei ainakaan tarvitse pelätä. Myös ajettavuuden osalta Cup-reitille on valittu parhaat osat ja uratulkkeina on käytetty pääosin ratamestareiden ja kilpailunjohtajan siviiliautoa.
SM-reitillä pyritään maksimoimaan vaikeus, mutta silti ei ole tarkoitus eksyttää ketään perinpohjaisesti. Enemmänkin tavoitteena on palkita sujuva ja rohkea eteneminen, toki ovelien paikkojen ratkaisuakin vaaditaan. Myös SM-reitti on laadittu sillä ajatuksella, että koko lenkki ajettaisiin valoisassa. Eli kolmen vuoden takaista aamuneljän palkintojenjakoa ei toivottavasti tarvitse kokea

Ensimmäiset kisailijat laitetaan liikkeelle n. klo 16 ja reittien pituudet ovat neljän tunnin nurkilla. Tarkempaa tietoa saadaan, kun päästään hiljalleen mittailemaan alueille.
Kutsu löytyy Kangasalan UA:n sivuilta.
Joten ei muuta kuin ilmoittautumaan KITIn kautta ja nauttimaan kesäillasta.
T: ratamestarit
PS. Kuvia kisan teosta löytyy täältä.