Justysta perä tulossa tiensä päähän?

Kaikki autoihin liittyvä tekniikka ja räpellys.

Moderators: Moderaattori, Moderaattorit

Post Reply
kossu
Posts: 56
Joined: Sat Jul 05, 2008 12:34 am

Justysta perä tulossa tiensä päähän?

Post by kossu »

Oon tossa ruvennut kuuntelemaan justyn peräpäästä kuuluvaa epämäärästä jurnutusta mikä oli aluksi semmosta että kuulu vain sillon tällöin,
mutta nyt on alkanu jurnuttamaan ja kolistamaan jatkuvasti ja myös täristämään kevyesti mutta kuitenkin sen verran että selvästi voi sanoa että tärrää,
sekä tommonen normaalia kovempi ulahtava sävel on havaittavissa tuossa kun nelikko päällä painelee menemään.
Tuo jurnuttava ääni ja kolina kuuluu vain kiihdyttäessä ja tärräys tuntuu myös vain kiihdyttäessä, kun päästää kytkimellä rullaamaan vapaasti jää tuo hieman rosoinen "uliseva" ääni kuulumaan. kaikki nämä äänet siis katoaa kun kytken nelikon pois päältä. Ja tuo ilkeä ääni kuuluu ihan selvästi mielestäni perästä. :oops:

Perän öljyt on kunnossa eli siis tuskin vaihtamalla tommosta kolinaa ja tärinää saa parannettua?
Kardaanin ristikkokaan ei paljon uutta häpeä eli tuota jurnutusta ja tärinää se tuskin myöskään aiheuttaa, mikähän neuvoksi? Taitaa olla uuden perän metsästys ajankohtaista?

Kaikki ajatukset/vinkit/neuvot on siis tervetulleita :?
TomiViitala
Posts: 72
Joined: Tue May 15, 2007 1:55 pm
Location: Ylöjärvi

Re: Justysta perä tulossa tiensä päähän?

Post by TomiViitala »

Kerran Justy aikana on perä jouduttu vaihtamaan. En nyt muista oireita kovin tarkasti. Muuta kuin sen, että kova ulina siitä kuului ajossa. Taisi kuulua ainakin loppuaikoina ilman nelivetoakin. Siitä tulikin mieleen, että minun autotallin lattialla on justyn perä+vetarit+taka rummut kokonaisuus. Muistaakseni perä on ollut ehjä kun se on otettu irti ensimmäisestä justusta joka tuli tiensä päähän ruosteen takia.. Jos tarvitset,niin ota yhteyttä.

Tomi Viitala
050-5610176
Ylöjärvi
okulaari
Posts: 129
Joined: Sun Oct 16, 2011 9:28 pm

Re: Justysta perä tulossa tiensä päähän?

Post by okulaari »

Meillä ainakin rusty tärrää ja ulisee ja nyt jo vuoden kestäny. Tarkoitus testata
huomenna RVS litkua koneeseen, laatikkoon ja perään. Kaikki kokeilleet väittää
että aine toimii mutta kun on pakko saada oma kokemus. Palautetta tulee hyvää tai
huonoa, se on varma.
kossu
Posts: 56
Joined: Sat Jul 05, 2008 12:34 am

Re: Justysta perä tulossa tiensä päähän?

Post by kossu »

Okok, kiitos tomi! :) Seuraan tilanteen kehitystä nyt hetken aikaa ja teen sitten johtopäätökset ja otan yhteyttä suhun mikäli vaihtoon menee!

Ja joo okulaari inffoa vaikka tähän lankaan kokemuksista tuon RVS litkun kanssa vaikka meneekin hieman offtopic. Mun yksi ystävä läträs tuon aineenkaa moottoripyörähommissa ja kehu niin perkeleesti sitä. Muualtakin oon tuosta litkusta kuullut hyviä kokemuksia.
Post Reply