Olettaisin ja edellyttäisinkin että tällaisessa halpis USD patruunassakin se
bump stop on männän varressa, eli patruunan sisässä alapäässä (niinkuin "oikeassakin" USD Bilsteinissä). Eihän tuohon näkyvään liukupintaan oikein mitenkään saa sitä pohjaanlyöntikumia toimimaan.
Mutta, mutta... minulla on täsmälleen sama set-up jousia myöten ja alle 1000 km (hyvin nättiä ja varovaista ajelua) alkoi toinen puoli kolista. Uutta tilalle ja rikkinäinen meni tehtaalle takuutarkastukseen ja palautetta odotellaan. Arvelin että olipa harvinainen sattuma, mutta taitaakin olla susia nämä "kuluttajamallin" Bilsteinit. Oikeilla purettavilla Bilsteinin versiolla Tercelissä ei ole yli 10 v. rusikoinnin jälkeenkään mitään ongelmia...
Kuulostaisi siltä että Ravissa jousi ja iskari saattaa päästä pohjaamaan niin että se (toivottavasti) sisällä oleva pohjaanlyöntikumikin pohjaa läpi. Ja mikäli näissä säästömalleissa lienee (on) tingitty hydraulisesta päätyvaimennuksesta niin totaalinen pohjaaminen saattaa rikkoa jotain. Tämä ei perustu muuta kuin villeihin arvailuihin, kun ei ole kuvia tämän säästömallin sisuksista. Jos trendi jatkuu niin saattaa olla että kohta tehdään ruumiinavaus yhdelle
EDIT. Åke ehti jo heittää väliin, minä hidas... Lisäyksenä siis että nyt puhutaan RAVin omiin tolppiin tulevista patruuna USD (sealed-sekunda) malleista eikä kunnon purettavista Bilsteineista. Itse vaimennuksesta ei mitään valittamista, kun nyt kestäisivät...