RAV4
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
-
- Posts: 72
- Joined: Tue May 15, 2007 1:55 pm
- Location: Ylöjärvi
Re: RAV4
Aloin tässä harkitsemaan että jos "talvitauolla" uusisi RAVin kytkimen ettei sitten kisoissa tule sen kanssa ongelmaa. Onko kellää kokemusta siitä, minkä merkkinen levy sinne kannattaisi laittaa?
Re: RAV4
Toivotaan että joku muukin vastaa kuin aina mina vaan
Kytkimen vaihto-operaatio on sen verran paljon työtä vaativa (kone-laatikko-paketti lattialle...) että tosiaan kannattaa katsoa mitä osia sinne laittaa. Vaikeus tulee siinä että tarvikekytkimistä ei välttämättä tiedä missä tai kuka ne on valmistanut koska niitä markkinoivat firmat valmistavat vain pahvilaatikoita. Osat tulevat sitten sieltä mistä halvalla saa. Jos joistain saa Aisin -merkkisen niin ovat olleet kohtuullisen kestäviä muissa Toyotissa. Kuten tiedetään, Aisin toimittaa siis myös alkuperäisiäkin osia Toyotalle. Sellaista en löytänyt markkinoilta ja itse päädyin Toyotan myymään "remanufactured" kytkinpakettiin. Kierrätetty ja korjattu (ja pakattu Toyotan "valmistamaan" pahviin...) se ilmeisesti on ja hiukan halvempi kuin "original" mutta ainakaan paikallisen Toyota-korjaamon kanssa ei keksitty juuri eroa näille ja saman takuun sai molemmille. Kytkimellä on nyt muutama vuosi ajettu siistiä viikonloppuajoa eikä ole porsinut.
Kokonaan toinen juttu on sitten jos lähtisi katselemaan muuta kuin vakiokytkintä. Sellaiselle en ole keksinyt tarvetta vielä joten tarjontakin on jäänyt tutkimatta.

Kytkimen vaihto-operaatio on sen verran paljon työtä vaativa (kone-laatikko-paketti lattialle...) että tosiaan kannattaa katsoa mitä osia sinne laittaa. Vaikeus tulee siinä että tarvikekytkimistä ei välttämättä tiedä missä tai kuka ne on valmistanut koska niitä markkinoivat firmat valmistavat vain pahvilaatikoita. Osat tulevat sitten sieltä mistä halvalla saa. Jos joistain saa Aisin -merkkisen niin ovat olleet kohtuullisen kestäviä muissa Toyotissa. Kuten tiedetään, Aisin toimittaa siis myös alkuperäisiäkin osia Toyotalle. Sellaista en löytänyt markkinoilta ja itse päädyin Toyotan myymään "remanufactured" kytkinpakettiin. Kierrätetty ja korjattu (ja pakattu Toyotan "valmistamaan" pahviin...) se ilmeisesti on ja hiukan halvempi kuin "original" mutta ainakaan paikallisen Toyota-korjaamon kanssa ei keksitty juuri eroa näille ja saman takuun sai molemmille. Kytkimellä on nyt muutama vuosi ajettu siistiä viikonloppuajoa eikä ole porsinut.
Kokonaan toinen juttu on sitten jos lähtisi katselemaan muuta kuin vakiokytkintä. Sellaiselle en ole keksinyt tarvetta vielä joten tarjontakin on jäänyt tutkimatta.
-
- Posts: 72
- Joined: Tue May 15, 2007 1:55 pm
- Location: Ylöjärvi
Re: RAV4
Kysytäänpä taas "Anssilta" ja pidetään keskustelua hengissä. Onko muilla ravisteilla ollut ongelmia koiranluun kiinnityskorvakkeiden kanssa? Taisi olla nyt Riihimäellä muistaakseni kolmas kerta, kun koiranluu irtaantui tukivarresta. Rikkoutuneen alkuperäisen korvakkeen tilalle hitsattu lattarauta oli yksinkertaisesti leikkautunut poikki. Onko joku ottanut kallistuksenvakaajan kokonaan pois ravista?
Tomi
Tomi
-
- Posts: 53
- Joined: Thu Oct 04, 2007 6:15 pm
- Location: Härmä
Re: RAV4
Samaa ongelmaa on ollut, monesti on kiinnikeitä hitsattu. Mitenkähän tuo poistaminen vaikuttaisi ja mitä katsastusmies sanoo?
Re: RAV4
Ja jouluja kaikille Toyota ihmisille. Kisamatkalle, työmatkalle tai vaan ihan muutenvaan ajelulle on tarjolla nyt sitten nopeusmittari Teille:
Toyota mittari
Hyvää Joulua
-e-
Toyota mittari
Hyvää Joulua
-e-
-
- Posts: 53
- Joined: Thu Oct 04, 2007 6:15 pm
- Location: Härmä
Re: RAV4
Nyt iski RAViin käyntiongelma.
Tyhjäkäyntiä käy hyvin ja kiertää varovasti kaasua painamalla1500-2000rpm.
Kun painaa enemmän kaasua alkaa ”pumppaamaan”, eli yrittää ottaa rinkiä, sitten booaa, yrittää ottaa rinkiä booaa…..
Kaasuläpän asentoanturia olen mittaillut ja arvot näyttäis olevan ainakin lähellä ohjearvoja.
Kun asentoanturin liittimen ottaa irti, niin käynti ei muutu, vaan toimii aivan samoin oli piuha kiinni tai irti.
Eikä anna mitään vikakoodia.
Olisko kellään vinkkiä?
-ilpo-
Tyhjäkäyntiä käy hyvin ja kiertää varovasti kaasua painamalla1500-2000rpm.
Kun painaa enemmän kaasua alkaa ”pumppaamaan”, eli yrittää ottaa rinkiä, sitten booaa, yrittää ottaa rinkiä booaa…..
Kaasuläpän asentoanturia olen mittaillut ja arvot näyttäis olevan ainakin lähellä ohjearvoja.
Kun asentoanturin liittimen ottaa irti, niin käynti ei muutu, vaan toimii aivan samoin oli piuha kiinni tai irti.
Eikä anna mitään vikakoodia.
Olisko kellään vinkkiä?
-ilpo-
Re: RAV4
Oppia ikä kaikki. Tuli Toyotalta Recall-korjauskampanja -ilmoitus RAVista. Kuljettajan puolen pussi pitää vaihtaa. Soitto huoltoon, ja ilmoittivat vasta siellä, että auto ei mene läpi katsastuksesta ilman vaihtoa, siis turvatyynyn. 376057 km mittarissa ja 6 viimeistä vuotta pelkkää kisa-ajoa. Ja lajissa, missä pussit olisi syytä poistaa kokonaan...
Takaisinkutsu-eli recall-kampanjan alaisen ajoneuvon hyväksyminen katsastuksessa
https://www.traficom.fi/sites/default/f ... ksessa.pdf
4.2 Hylkääminen
Katsastajan tulee hylätä ajoneuvon katsastus rekisteritiedoissa olevan merkinnän perusteella, jos asiakkaalla ei ole esittää selvitystä suoritetusta korjauksesta kaikkien merkintöihin johtaneiden kampanjoiden osalta tai suoritetusta korjauksesta ei voida varmistuakatsastuksessavalmistajan edustajaltakirjallisesti esim. sähköpostilla. KATSA-järjestelmään tallennetaan vikatiedoksi ”Recall-vikakorjaamatta” (Ajoneuvon tunnistus/Asiapaperit/Asiapaperit/Recall-vika korjaamatta). Keskeneräisen takaisinkutsukampanjan takia katsastuksessa hylätty ajoneuvo tulee toimittaa korjaukseen valmistajan tai valmistajan edustajan osoittamalle korjaamolle. Keskeneräistä takaisinkutsukampanjaa koskevien lisätietojen saamiseksi tulee asiakasta neuvoa ottamaan yhteyttä suoraan valmistajan edustajaan.
RAVilaisten piinalista:
https://recall.trafi.fi/?q=rav4#vclass=&mark=&model=
Takaisinkutsu-eli recall-kampanjan alaisen ajoneuvon hyväksyminen katsastuksessa
https://www.traficom.fi/sites/default/f ... ksessa.pdf
4.2 Hylkääminen
Katsastajan tulee hylätä ajoneuvon katsastus rekisteritiedoissa olevan merkinnän perusteella, jos asiakkaalla ei ole esittää selvitystä suoritetusta korjauksesta kaikkien merkintöihin johtaneiden kampanjoiden osalta tai suoritetusta korjauksesta ei voida varmistuakatsastuksessavalmistajan edustajaltakirjallisesti esim. sähköpostilla. KATSA-järjestelmään tallennetaan vikatiedoksi ”Recall-vikakorjaamatta” (Ajoneuvon tunnistus/Asiapaperit/Asiapaperit/Recall-vika korjaamatta). Keskeneräisen takaisinkutsukampanjan takia katsastuksessa hylätty ajoneuvo tulee toimittaa korjaukseen valmistajan tai valmistajan edustajan osoittamalle korjaamolle. Keskeneräistä takaisinkutsukampanjaa koskevien lisätietojen saamiseksi tulee asiakasta neuvoa ottamaan yhteyttä suoraan valmistajan edustajaan.
RAVilaisten piinalista:
https://recall.trafi.fi/?q=rav4#vclass=&mark=&model=