AS Autoa etsimässä.
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
-
- Posts: 5
- Joined: Wed Feb 09, 2011 11:36 am
- Location: Lapua
AS Autoa etsimässä.
Tervehdys kaikille. Olin tuossa naapurin AS Subarua seppimässä kuntoon ja isä/poika kajakki kaksikko sai yllytettyä entisen kiihdytysautohullun tähän lajiin mukaan. Olen tässä kattellu sopivaa kilpurinaihiota että mikä olis hyvä ja näppärä. Justy muuten mukava mutta atleettisesta vartalosta jää pualet ulos. . . Minkälainen olis esim. joku etuveto Golffi? Vai kannattaako heti kattella nelivetoa? Jos samalla aparaatilla joskus ajelis muutenki. Laittaakaa tulemaan neuvoa ja tietoa tähän suuntaan. Ai nii ja autohan sais olla tiätysti halapa. . .
Re: AS Autoa etsimässä.
Autosuunnistus on hauskaa ja haasteellista riippumatta menopelistä. Menestystä on tiedossa melkein autolla kuin autolla, jos vaan kabiinin puolella homma luistaa.jakke ja sepi wrote:Olen tässä kattellu sopivaa kilpurinaihiota että mikä olis hyvä ja näppärä.... Ai nii ja autohan sais olla tiätysti halapa. . .
Yleensä hyvä lähtökohta on sellainen peli, joka on jollain lailla jo entuudestaan tuttu. Se helpottaa roplaamista. Pieni pirssi kääntyilee ahtaissa paikoissa mukavasti, mutta pitempi peli antaa huomattavasti tasaisemman kyydin ja kartturin on siksi mukavampi arvailla seuraavaa etenemissuuntaa.
Tuolla aikaisemmassa keskusteluketjussa käytiin läpi aikas monia autoja etuineen ja vaivoineen. Jokos sen lukaisitte?
http://www.autosuunnistus.net/phpBB2/vi ... php?t=1010
Golffi on varmasti hyvä valinta. Kuten myös moni, moni muu...
Ei muuta kuin pirssi pikaisesti alle ja kisaamaan!
Tuolta http://www.autosuunnistus.net/phpBB2/vi ... php?t=1010 viime syksyltä pohdintaa samasta asiasta.
Ei neliveto välttämättömyys ole, mutta helpottaa elämää huomattavasti
Ei neliveto välttämättömyys ole, mutta helpottaa elämää huomattavasti
-
- Posts: 5
- Joined: Wed Feb 09, 2011 11:36 am
- Location: Lapua
VoorteistaSierra saattaa olla nyky as:n autoihin verrattuna kankeimmasta päästä, tosin neliveto Sierran as-versiota odotellaan....
Kehityskelpoisia tässä merkissä olisi myös Ka (!!), Fiesta ja tietty eskot.
Alkuun kuitenkin pääsee ihan millä vaan, kuluneempi auto parempi tietysti jotta ei tarvi varoa liikaa jokaista horsmanvartta.
Kehityskelpoisia tässä merkissä olisi myös Ka (!!), Fiesta ja tietty eskot.
Alkuun kuitenkin pääsee ihan millä vaan, kuluneempi auto parempi tietysti jotta ei tarvi varoa liikaa jokaista horsmanvartta.
-
- Posts: 251
- Joined: Mon Sep 25, 2006 10:50 pm
- Location: jyväskylä
-
- Posts: 5
- Joined: Wed Feb 09, 2011 11:36 am
- Location: Lapua
Äijistä kiinni
Autolla lienee tässä lajissa sittenkin pienempi osa kuin miehistöllä. Jos kopan(siis auton) sisällä homma toimii,niin kalustossa tärkeintä on luotettavuus. Jos auto ei toimi tai on vaikea ajaa(tms) niin hommasta ei tule mitään. Kuskin ja kartturin yhteistyö ratkaisee ja auto on vain "kotelo". Katselkaapa vaikka viime vuodelta C-luokan tuloksia, ei se neliveto ole autuaaksi tekevä juttu. Kisoja on voitettu myös Corsilla ja jopa Suzuki Altolla !. Tulevaisuutta ajatellen eli nousua ylempiin luokkiin, voi nelikko olla asiaa. Lajin tulevaisuus tuntuu kyllä menevän siihen suuntaan, että kohta reitit pitää pystyä ajamaan läpi vaikka Limolla ja kylteissä on punaiset vilkut läpiajojen estämiseksi ja näkyy vaikka satasen vauhdista .Tervetuloa mukaan vaan.
T: Team HaAS Forssa
T: Team HaAS Forssa
-
- Posts: 5
- Joined: Wed Feb 09, 2011 11:36 am
- Location: Lapua