Hienot oli kisan auraukset sekä... hmm... joo,no ?! Hattua täytyy vaan nostaa niille jotka kisoja viitsivät vääntää !
Tässä kisassa olisi vain hyötynyt ,jos olisi jättänyt vahingossa ajamatta vaikkapa kokonaisia pistevälejä tai ajellut vähän sinne päin, mutta asemilla kyllä piti olla tarkkana.
Meillekin kahdelta eri jatilta ajat mitä sattuu, ne kyllä huomattiin kun siinä on oikeesti mitä tarkistaa, mutta sitten se p...keleen jrt !
Kuinkas ne protestit tosiaan meni kun ei jaksanut loppuun asti odotella ?
Jotkut löi suoraan rahat pöytään ja jotkut sai vissiin vaan puhumalla
kadottamansa kyltit pois rivistä, vai ???
Pajala
Kutunkierros Sastamala
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
Re: Tiedotukselle pisteet!
http://www.autosuunnistus.net/kisainfo/ ... ttu-pe.jpgjari willner wrote:saisikohan noita juttuja näkyville?
http://www.autosuunnistus.net/kisainfo/ ... ttu-la.jpg
http://www.autosuunnistus.net/kisainfo/ ... ttu-su.jpg
Nyt kun on viikko kulunut ja kisapäivän aamuna alkanut sekä viikon sairausloman tarjonnut flunssatauti jotenkin selätetty, voi olla sopiva hetki antaa kisapalautetta.
Heti kärkeen voi yhtyä aiempaan kommenttiin siitä, että hatunnoston ansaitsevat kaikki kisajärjestäjät nykyään, myös kiikoislaiset. Samaan lauseeseen voisi sisällyttää myös huolen siitä, että kohta meillä ei enää ole kisajärjestäjiä. Ja tämän voi sitten tulkita vaikka liittyen jotenkin myös Sastamalan kisaan, kukin haluamallaan tavalla.
Mutta itse kisaan. Meidän autokunnan osalta taival oli dolorosaa heti ensimmäisen pellon toisesta pistevälistä alkaen. Varsinainen kisaraportti odottaa vielä inspiraatiota, mutta tulee kyllä. Jo joskus aiemminkin kritisoimani hevosenkenkä saa minulta yhä edelleen kritiikkiä. Ja se jäi myös eniten kisassa kaivelemaan. Eiköhän niistä protestoiduista kylteistäkin suurin osa ollut jotenkin tekemisessä tämän raviurheilun kanssa, ei siis RAViurheilun
Edellä mainittu kirjataan miinuspuolelle, enkä ole vielä koskaan kuullut mitään varsinaisesti positiivista kengistä, etenkään pyöritysten yhteydessä. Siirtymille otan vastaan, varsinkin jos tarkoitus ei ole etsiä mitään kikkareita tienpenkoilta.
Mutta se on toki sama kaikille, ja tämä on vain minun mielipiteeni. Tästä aiheesta voisi toki jatkaa toisessa topicissa. Kuten sijoja ratkaisseesta JRT-merkinnästäkin. Itse olen oppinut viime vuoden Lapuan sprintissä kerrasta, että kortti pitää aina katsoa, kun siihen joku muu tekee merkintöjä. Tai tässä tapauksessa on tekemättä. Silloin minut palkittiin urheilullisella ratkaisulla, mutta kuitenkin jäi opetus mieleen. Ja tämä muistetaan meidän autossa joka kerta, kunnes seuraavan kerran unohtuu...
Takaisin kisaan. Mielestäni urasto oli monin paikoin hyvin tehty ja aurattu niin hyvin kuin olot vain sallivat. Pyöritykset olivat vaihtelevia ja vauhtia sai pitää eli kuskillekin oli hommia. Kartoista en tykännyt, mutta sekin oli sama kaikille ja kaikkeen pitää sopeutua, itsellä on vielä liian vähän rutiinia erilaisista kartoista. On saanut tottua liian hyvään nykyään
Muutamin paikoin oli sama tunne kuin monella muulla eli varmistuslenkkejä tuli tehtyä, mutta palkintoa ei tullut kyltin muodossa. Ja aikaa kului "turhaan". Ratamestari oli kehitellyt monia hyviä paikkoja, jossa olisi voinut ajaa väärin, mutta harmillisesti niissä ei ollut kylttejä kuittaamassa. Ja sen kerran kun jätin korjaamatta, oli viivalla RT 98, joka jäi ainoaksi puuttuvaksi. Saimme ansiomme mukaan.
Yhtä kaikki, meidän autokuntamme sai taas sitä, mistä harrastamisemme pohjimmiltaan kumpuaa. Toisin sanoen hauskanpitoa ja seikkailua. Olipa viimeisellä jaksolla kuskista havaittavissa jo pientä innostumista, kun haettiin viimeisiä sekunteja pois. Tällä kertaa se jopa kannatti yhden sijan. Vaikka se sija ei tällä kertaa ollutkaan sitä mitä haettiin. Jäljellä olevassa kahdessa ajettavassa osakisassa pitää koittaa taas petrata.
Seuraavan SM-kisan kritiikit saakin sitten tuntea omissa nahoissaan, toivottavasti ei ole se "viimeinen kisa, jota olen tekemässä".
Lopuksi vielä isot onnittelut Viljasille voitosta ja Villelle B-luokan nollareitistä. Nyt odotellaan kevättä ja Sastin kiemuroita.
-Timo
Heti kärkeen voi yhtyä aiempaan kommenttiin siitä, että hatunnoston ansaitsevat kaikki kisajärjestäjät nykyään, myös kiikoislaiset. Samaan lauseeseen voisi sisällyttää myös huolen siitä, että kohta meillä ei enää ole kisajärjestäjiä. Ja tämän voi sitten tulkita vaikka liittyen jotenkin myös Sastamalan kisaan, kukin haluamallaan tavalla.
Mutta itse kisaan. Meidän autokunnan osalta taival oli dolorosaa heti ensimmäisen pellon toisesta pistevälistä alkaen. Varsinainen kisaraportti odottaa vielä inspiraatiota, mutta tulee kyllä. Jo joskus aiemminkin kritisoimani hevosenkenkä saa minulta yhä edelleen kritiikkiä. Ja se jäi myös eniten kisassa kaivelemaan. Eiköhän niistä protestoiduista kylteistäkin suurin osa ollut jotenkin tekemisessä tämän raviurheilun kanssa, ei siis RAViurheilun
Edellä mainittu kirjataan miinuspuolelle, enkä ole vielä koskaan kuullut mitään varsinaisesti positiivista kengistä, etenkään pyöritysten yhteydessä. Siirtymille otan vastaan, varsinkin jos tarkoitus ei ole etsiä mitään kikkareita tienpenkoilta.
Mutta se on toki sama kaikille, ja tämä on vain minun mielipiteeni. Tästä aiheesta voisi toki jatkaa toisessa topicissa. Kuten sijoja ratkaisseesta JRT-merkinnästäkin. Itse olen oppinut viime vuoden Lapuan sprintissä kerrasta, että kortti pitää aina katsoa, kun siihen joku muu tekee merkintöjä. Tai tässä tapauksessa on tekemättä. Silloin minut palkittiin urheilullisella ratkaisulla, mutta kuitenkin jäi opetus mieleen. Ja tämä muistetaan meidän autossa joka kerta, kunnes seuraavan kerran unohtuu...
Takaisin kisaan. Mielestäni urasto oli monin paikoin hyvin tehty ja aurattu niin hyvin kuin olot vain sallivat. Pyöritykset olivat vaihtelevia ja vauhtia sai pitää eli kuskillekin oli hommia. Kartoista en tykännyt, mutta sekin oli sama kaikille ja kaikkeen pitää sopeutua, itsellä on vielä liian vähän rutiinia erilaisista kartoista. On saanut tottua liian hyvään nykyään
Muutamin paikoin oli sama tunne kuin monella muulla eli varmistuslenkkejä tuli tehtyä, mutta palkintoa ei tullut kyltin muodossa. Ja aikaa kului "turhaan". Ratamestari oli kehitellyt monia hyviä paikkoja, jossa olisi voinut ajaa väärin, mutta harmillisesti niissä ei ollut kylttejä kuittaamassa. Ja sen kerran kun jätin korjaamatta, oli viivalla RT 98, joka jäi ainoaksi puuttuvaksi. Saimme ansiomme mukaan.
Yhtä kaikki, meidän autokuntamme sai taas sitä, mistä harrastamisemme pohjimmiltaan kumpuaa. Toisin sanoen hauskanpitoa ja seikkailua. Olipa viimeisellä jaksolla kuskista havaittavissa jo pientä innostumista, kun haettiin viimeisiä sekunteja pois. Tällä kertaa se jopa kannatti yhden sijan. Vaikka se sija ei tällä kertaa ollutkaan sitä mitä haettiin. Jäljellä olevassa kahdessa ajettavassa osakisassa pitää koittaa taas petrata.
Seuraavan SM-kisan kritiikit saakin sitten tuntea omissa nahoissaan, toivottavasti ei ole se "viimeinen kisa, jota olen tekemässä".
Lopuksi vielä isot onnittelut Viljasille voitosta ja Villelle B-luokan nollareitistä. Nyt odotellaan kevättä ja Sastin kiemuroita.
-Timo
Viteo
Nonniin,
Nyt olis spekulointimateriaalia.
http://www.youtube.com/watch?v=0UoKUmOx9Is
Linkistä kakkosjakson loppupäähän, eli siihen talon kulmalla olleeseen pyöritykseen. Vaikka B-luokkaa ajettiinkin, reitti on sama kuin SM:ssä.
Kamera pomppii kumman paljon, joko oli tavallista rökkyisempää tai sitten kiinnitys ei pitänyt kunnolla.
Näin kun tarpeeksi hakee, saattaa löytää kaikki kyltit, jopa ihmeen kaupalla oikeassa järjestyksessä.
-Ville
Nyt olis spekulointimateriaalia.
http://www.youtube.com/watch?v=0UoKUmOx9Is
Linkistä kakkosjakson loppupäähän, eli siihen talon kulmalla olleeseen pyöritykseen. Vaikka B-luokkaa ajettiinkin, reitti on sama kuin SM:ssä.
Kamera pomppii kumman paljon, joko oli tavallista rökkyisempää tai sitten kiinnitys ei pitänyt kunnolla.
Näin kun tarpeeksi hakee, saattaa löytää kaikki kyltit, jopa ihmeen kaupalla oikeassa järjestyksessä.
-Ville
-
- Posts: 251
- Joined: Mon Sep 25, 2006 10:50 pm
- Location: jyväskylä