Yllättäen napsahti Justyn (UUSIkorinen) uudehko (18v.) takajousi poikki. Olisko ideoita, mitkä jouset ja kuinka pitkät kannattais laittaa. Iskarit on ihan vakiot.
p.050-9238571
juha.heikkila@ruukki.com
Justyn takajouset
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
Moi,
vakioiskarin kanssa vakiojousta suosittelisin. Niitä löytynee alan harrastajien tallien nurkista helposti.
Useimmat ovat vaihtaneet takajouset jäykempiin mutta silloin on yleensä iskaritkin järeämpää kaliiberia. Vakioiskarille on odotettavissa keittäminen ja tunnit täyttyvät nopeasti, jos jousella on enemmän forssia kuin mihin vaimennin kykenee. Ja kun iskarin voima ei riitä jousen liikevoimaan, alkaa auto helposti myös hyppyyttämään ahteriaan.
Mutta jos suosituksesta huolimatta vakiota jäykempää jousta halajat, ensimmäinen kokeilu voisi olla MB W201:n takajousi (siis 190-korinen MB 80-luvulta). Siitä vielä hitusen jäykempi on MB W124:n takajousi. Kumpaisestakin pitää katkaista vähän (n. kierros) pois, jolloin pituus stemmaa sopivalle korkeudelle. Katsastusmieshän yleensä tykkää niistä katkaisuista.. mutta kun huolella tekee ja jäljen maalaa, saa sen riittävän hyvin naamioitua .
vakioiskarin kanssa vakiojousta suosittelisin. Niitä löytynee alan harrastajien tallien nurkista helposti.
Useimmat ovat vaihtaneet takajouset jäykempiin mutta silloin on yleensä iskaritkin järeämpää kaliiberia. Vakioiskarille on odotettavissa keittäminen ja tunnit täyttyvät nopeasti, jos jousella on enemmän forssia kuin mihin vaimennin kykenee. Ja kun iskarin voima ei riitä jousen liikevoimaan, alkaa auto helposti myös hyppyyttämään ahteriaan.
Mutta jos suosituksesta huolimatta vakiota jäykempää jousta halajat, ensimmäinen kokeilu voisi olla MB W201:n takajousi (siis 190-korinen MB 80-luvulta). Siitä vielä hitusen jäykempi on MB W124:n takajousi. Kumpaisestakin pitää katkaista vähän (n. kierros) pois, jolloin pituus stemmaa sopivalle korkeudelle. Katsastusmieshän yleensä tykkää niistä katkaisuista.. mutta kun huolella tekee ja jäljen maalaa, saa sen riittävän hyvin naamioitua .