Muutama kommentti tehtyjen havaintojen pohjalta:Baas 009 wrote:BMW 325ix:
Tästä Åke rakensi AS-auton "vaivaa säästelemättä". Kestävyys toistaiseksi arvoitus. Ruostetilanne näissä on erinomaisen vaihtelevaa, Åken oli käytännössä ruosteeton, meidän Endurance-kikotin taas jokseenkin laho. Nelivetoiset ovat erittäin haluttuja teinien keskuudessa joten käikenlaiset teiniviritykset ovat mahdollisia... Aihiona kallis ja varaosissakin hintaa lienee riittämiin. Lisäksi harvinainen.
Voimansiirron kestävyys
Voimansiirron ainoa heikko kohta on jakolaatikon ja etukardaanin välinen liitos (boori holkki/akseli). Tämäkin kestää jos se on huollettu, eli rasvattu. Jos kyseistä kohtaa ei rasvata se alkaa korroosion vaikutuksesta kulua ja boorista tulee sileä. Helppo kohta tarkastaa (3 pulttia auki) ja helppo huoltaa. Etukardaanin voi myös jatkaa jolloin liitos kestääkin jo " ihan mitä vain". Bemarin voimansiirto on vakiona kestänyt ainakin n. 300 hp sprinttiauton tehot. Keski- ja takatasauspyörästön lukko on toteutettu viskolla, joka alkaa yleensä pitämään huonommin kilometrien karttuessa, mutta tämä haittaa vasta ääriolosuhteissa (=kun kaikki 2-vetoautot on juuttuneet jo aikaa sitten Yleisesti ottaen tuntuu näissä pitkittäismoottorisissa olevan vähemmän voimansiirto-ongelmia kuin poikittaismoottorisissa.
Teiniviritykset
Pahin teiniviritys iX:n kannalta on alustan madallus. Etuvetareiden kulma kasvaa melko rasittavaksi jo aika pienellä madalluksella. Etuvetarit on hyvinkin kestävät kunnossa ollessaan, mutta ovat erittäin kalliita uusia jos vikaa ilmenee.
Kalleus
Aihiona Audin kanssa hinnaltaan samaa luokkaa. Osia saa todella hyvin ja takavetoisen kanssa yhteiset osat on lähes halpoja. Nelivetoisen speciaaliosat ovat usein valitettavan kalliita, joskin niitä yleensä ei kovin paljon tarvita. Takavetoisia varaosa-autoja ja käytettyjä osia on myös runsain mitoin edullisesti myynnissä.
Muuta
Hyviä aihioita voi olla vaikea löytää, mutta ei mahdoton. Hankala rakennettava koska kilpaosia on huonosti saatavana (=kalliita). Alustan osat 4-vetoisessa etupään osalta eri kuin 2-vetoisessa, joten se vähentää saatavuutta entisestään, ja lähes kaikki muukin tuulilasista eteenpäin on erilaista 2-vetoisessa ja 4-vetoisessa.
Plussaa on rauhallinen ja miellyttävä ajokäytös, pitkät joustovarat ja vääntävä moottori, sekä lyhyt etuylitys. Miinusta taas pitkä akseliväli.