Apuva tarvitaan...
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
Apuva tarvitaan...
Daihatsun restauroinnin yhteydessä tuli vastaan seuraavanlainen ongelma eli pitäisi saada lyhyet valot(xenon) ja pitkät valot palamaan yhtäaikaa. Eli oma H4 umpio on korvattu xenonpuolikkaalla ja toinen lisäpitkäpari toimii ikäänkuin omana pitkänä. Olisiko jollain kytkentää ns. nelivaloille joissa lyhyt ja pitkä palaa yhtäaikaa? T: Propagandaministeri Göbbels HaAS-tallin Kotkanpesästä
Aloitetaan helpoimmasta päästä..
Oletko mitannut H4-kannalle tulevat karvat; tuleeko sinne
Jos Daihatsussa on tuo jälkimmäinen eli eurooppalaisempi, kaivaisin valokytkimen johdot esille ja mittaisin sieltä kumpaa se kytkee (jännitettä vai maata) ja veisin sen mukaan valokytkimeltä ohjauksen releelle kelan jännitteeksi/maaksi. Tästä itselläni ei ole käytännön kokemusta, mutta noin sen tekisin.
Terveisin,
Hirohiton adjutantti
Oletko mitannut H4-kannalle tulevat karvat; tuleeko sinne
- * yksi +12V-jännite ja kaksi vaihtuvaa maata vai
* toisinpäin eli vaihtuva (lähi/kauko) +12V ja yhteinen maa?
Jos Daihatsussa on tuo jälkimmäinen eli eurooppalaisempi, kaivaisin valokytkimen johdot esille ja mittaisin sieltä kumpaa se kytkee (jännitettä vai maata) ja veisin sen mukaan valokytkimeltä ohjauksen releelle kelan jännitteeksi/maaksi. Tästä itselläni ei ole käytännön kokemusta, mutta noin sen tekisin.
Terveisin,
Hirohiton adjutantti
Kiitosta vaan.
Nyt valot palavat niinkuin pitääkin. Diodi ratkaisi homman. Tulevina joulunpyhinä olisi tarkoitus asennella penkit paikoilleen ja konttori muutenkin kuntoon. Sitten vielä panssarit takaisin paikoilleen ja uusia valoja testaamaan ja säätelemään. Ai niin ja uusi maalipinta pitäisi vielä vahata ja puleerata säihkyväksi että kehtaa lähteä Pohjanmaata valloittamaan
T: HaAS-tallin "monttöörit"
T: HaAS-tallin "monttöörit"