Ari wrote:Ihan...
Arin vuodatus kuvasi täsmälleen omia ajatuksiani tästä aiheesta ja käydyn keskustelun sävystä; tosin huomattavasti värikkäämmin ja viihdyttävämmin kuin mihin itse olisin kuuna päivänä kyennyt.
-----------
"SRT:t tekevät siirtymille kaahailua"
- väite vääristää itse asiaa; ei ne SRT:t kiirettä tee vaan ajomääräykseen määrätyt ajoajat *). Jos Jyväskylässä ajoajat/-nopeudet olivat tässä mielessä lievästi epäonnistuneet, ei se ole mikään syy tuomita SRT:itä kokonaan.
Kuriositeettina mainittakoon, että SRT:tä etsiessä kilpailija voi koko ajan ajaa eteenpäin - jos peruuttaa pitää, onko vika SRT:n vai kilpailijan??. Palauttavan MRT:n kanssa on tilanne ihan toinen, ja silloinhan se yleisen liikenteen seassa vasta kiire tulee, eikö niin? Just joo, aletaanko seuraavaksi pohtia palauttavan aseman kieltämistä..
"Osa kilpailijoista on ARVOkisoissa eri asemassa"
- Jepjep. Onhan se tosiaankin hirveätä, että toiset ovat "päässeet" sitä jo aiemmin kokeilemaan (ainakin kymmenen kertaa on ollut mahkuja kenelle tahansa). On tosiaan ihan kamalaa, että toiset noin vaan ajavat vähän enemmän ja kokevat eri kisoissa erilaisia asioita ja ovat siis valmiimpia uusiin asioihin myös ARVOkisoissa kuin jotkut toiset. Säännöillähän sellainen pitäisi kieltää kokonaan. Laitettaisko osallistumisrajaksi max 10 kisaa/vuosi?
"Ei ole vielä säännöissä".
- Joo, vedotaan sitten vaikka muodollisuuteen. SRT:istä on annettu ohje (joka olisi toki sanamuodoltaan voinut olla selkeämpikin), joka toivottavasti lähtöluettelon julkaisun yhteydessä selkeytetään entisestään. Niin että sisäänlukutaitoa tarvitaan, jos eivät kerran aiemmin SRT:itä käyttäneet kisat kiinnostaneet.
-----------------
Klassisen muutosvastarinnan sijaan peräänkuuluttaisin positiivisuutta uusia asioita kohtaan ja itse lajin kykyä kehittyä. Tämä on oikea suunta - ihan yhtä hyvin myös aloittelijoille!
Ja koska Jyväskylässä oltiin rohkeita ja kokeiltiin uutta, siitäkin voitiin oppia, jotta seuraavalla kerralla homma toimii vieläkin paremmin. Eli kiitokset vielä JSAST:laisille, ja tsemppiä Lohjalle!
// a
*) niinpä; toivottavasti Kari & Jukka laittavat SRT:t aika-ajolle, ettei kaikille saivartelijoille tule taas yhtä syytä lisää marinaan tasaisen nopeuden noudattamisesta..