Voisiko joku kertoa mikä vaivaa X-trip II:sta, kun se näyttää matkaa vain väärän suuntaan (miinus matkaa) riippumatta siitä ajanko eteen vai taakse.
Kaikki liittimet ja anturien (molempien sellaisten) magneetit on jo vaihdettu. Tuskin molemmat anturit ovat kuitenkaan rikki?
Ja kun mittarilta tulevaa maata (maajohto) annettaessa ruskeaan johtoon laskee mittari väärään suuntaan (peruutus), mutta siniseen annettaessa ei mittari askella mihinkään suuntaan. Onko mittari siis rikki? Huoltaako joku sitä vielä?
Tv.: Risto ///
040-575 3528
risto.poutanen@gmail.com
X-trip II ongelmia
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
Anturin ei tarvii olla paljoakaan väärässä asennossa että tulee tuollaisia omituisuuksia. Jos hienosäädölläkään ei rupea laskemaan oikein, niin sitten vain anturi vaihtoon. Mulla on se viimeistään auttanut aina.
Noi reedit menee vanhetessaan sellaisiksi että toinen niistä epäherkistyy enemmän ja sen jälkeen ne arpoo että mihin suuntaan ollaan menossa. Molemmat anturit sullakin varmaan on olleet yhtä kauan paikoillaan, joten kumpaankin voi olla iskenyt jo sama kisaväsymys. Kokeile vaihtaa edes toinen anturi niin näet onko vika siinä.
Noi reedit menee vanhetessaan sellaisiksi että toinen niistä epäherkistyy enemmän ja sen jälkeen ne arpoo että mihin suuntaan ollaan menossa. Molemmat anturit sullakin varmaan on olleet yhtä kauan paikoillaan, joten kumpaankin voi olla iskenyt jo sama kisaväsymys. Kokeile vaihtaa edes toinen anturi niin näet onko vika siinä.
Jup, Esa kertoo kokemuksesta ja samanlaista vikaa on joskus ollut täälläkin. Aikaisemminkin on ollunna juttua tuosta peruutus signaalin ottamisesta peruutusvalosta ja vain yhden anturin käytöstä joten kokeilepa seuraavaa:
Matkan mittaus vain yhdellä anturilla: jos compu mittailee ees taas etenevää matkaa vaikka justiinaa ajelet molemmin päin niin hyvä ja sitten peruutusinfo (siis mikä? eihän me koskaan pakitella) peruutusvalon kautta maadoittavalla releellä.
-e-
Matkan mittaus vain yhdellä anturilla: jos compu mittailee ees taas etenevää matkaa vaikka justiinaa ajelet molemmin päin niin hyvä ja sitten peruutusinfo (siis mikä? eihän me koskaan pakitella) peruutusvalon kautta maadoittavalla releellä.
-e-
No nyt on anturi vaihdettu, mutta X-trippi laskee aina vaan miinus matkaa???
Kaapista vanha ST-Pilot I paikoilleen ja siinä toimii trippi. Tuossa vaan ei laksin enää pelitä, joten X-trip pitää saada kyllä pelittämään jollain konstilla.
Onko vika kuitenkin itse mittarissa?
Antureita yritettiin käännellä suuntaan jos toiseenkin, ilman tulosta. Yleismittarilla mittarilla mitattaessa pulssit kyllä tulee anturilta.
Tv.: poutsi ///
Kaapista vanha ST-Pilot I paikoilleen ja siinä toimii trippi. Tuossa vaan ei laksin enää pelitä, joten X-trip pitää saada kyllä pelittämään jollain konstilla.
Onko vika kuitenkin itse mittarissa?
Antureita yritettiin käännellä suuntaan jos toiseenkin, ilman tulosta. Yleismittarilla mittarilla mitattaessa pulssit kyllä tulee anturilta.
Tv.: poutsi ///
Mahdollisen anturivian voi tsekata ko. tapauksessa vaihtamalla anturin signaalikarvat ristiin...
Elikkä jos johtojen vaihdon jälkeen trippi edeleen "miinustaa" vika on erittäin todennäköisesti tripin puolella, mutta jos laskusuunta muuttuu, on kyseessä anturivika.
Kerran kisan lähtöpaikalla hoksittiin, että tripin anturi oli kaput ja vara-anturikin vain "miinusti". No, ei siinnä kiireissään, kun tutkimaan... ja loppujen lopuksi vaihdoin X-tripiltä karvat ristiin, totesin kuskille, ettei sitten peruutella!
Elikkä jos johtojen vaihdon jälkeen trippi edeleen "miinustaa" vika on erittäin todennäköisesti tripin puolella, mutta jos laskusuunta muuttuu, on kyseessä anturivika.
Kerran kisan lähtöpaikalla hoksittiin, että tripin anturi oli kaput ja vara-anturikin vain "miinusti". No, ei siinnä kiireissään, kun tutkimaan... ja loppujen lopuksi vaihdoin X-tripiltä karvat ristiin, totesin kuskille, ettei sitten peruutella!
Kysyppäs Jylhän Mikalta onnistuisiko: http://www.autosuunnistus.net/phpBB2/viewtopic.php?t=51