Justysta erikoinen ulina

Kaikki autoihin liittyvä tekniikka ja räpellys.

Moderators: Moderaattori, Moderaattorit

Post Reply
kossu
Posts: 56
Joined: Sat Jul 05, 2008 12:34 am

Justysta erikoinen ulina

Post by kossu »

terve. nyt tarttis vähän jelppiä!

eli eikukaan sattuis tietään mistä semmone erikoinen uliseva ja välillä laahaava ääni auton alta voisi johtua konejarruttaessa ja välillä kaasuttaessa sitten taas välillä ääni satunnaisesti katoaa ja sitten taas alkaa ääni ei minun mielestä kuulu takaa vaan jostain auton etu-keskiosasta itellä ei oo harmainta aavistusta mistä vois johtua :( toivottavasti joku osaisi auttaa ongelman kanssa

ainiin ja auto on vuosimallia 90
JMTP
Posts: 37
Joined: Sat Oct 28, 2006 10:26 pm
Location: Oulu

ulina

Post by JMTP »

Kardaanin laakeri ???
kossu
Posts: 56
Joined: Sat Jul 05, 2008 12:34 am

Post by kossu »

joo oon miettiny vähän samaa huomen ois tarkotus mennä tilaamaan noita osia jos tosta keravan subaru huollon katalogista löytyy tähän mennessä ainaki on löytyny kaikki mitä oon hakenu.. :D katotaan mitä tapahtuu ku noi tohon vaihtaa kiitos vinkistä 8)
kossu
Posts: 56
Joined: Sat Jul 05, 2008 12:34 am

Post by kossu »

joo kävi niin ettei tuolta niitä löytynyt :( ja kysyin tohon asiaan liittyen ja suosittelivat vaihtamaan noi kardaanin ristinivelet eli oisko kellään tietoa mistä noita tohon justyyn sopivia niveliä saisi vai olisiko jollain peräti myydä :?:
JMTP
Posts: 37
Joined: Sat Oct 28, 2006 10:26 pm
Location: Oulu

nivelet

Post by JMTP »

Tarviketori/varaosaliikeestä kun kyselet niin Toyotan ristinivelet malli GUT 11 ovat justyyn sopivat. Käytetty kardaani (2-3kpl)löytyy jos kiinnostaa.
kossu
Posts: 56
Joined: Sat Jul 05, 2008 12:34 am

Post by kossu »

joo taidan mennä varaosa liikkeeseen kyselemään noita GUT 11 niveliä kiitos paljon avusta :D
kossu
Posts: 56
Joined: Sat Jul 05, 2008 12:34 am

Post by kossu »

noniin sain nivelet oliko muuten kova homma vaihtaa? meinaan vaan et onko ne nivelen pääissä olevat systeemit kovaa kiinni siinä kardaanissa?
Ari
Posts: 185
Joined: Mon Sep 25, 2006 8:10 pm
Location: Kokemäki

Post by Ari »

Ristinivelet saa irti kardaanista esimerkiksi ruuvipenkissä sopivilla hylsyllä painamalla. Pitäisi onnistua kun tekee huolellisesti ja ajatuksella.

Takaisin laittaminen onnistuu vastaavasti, mutta on tarkkuutta vaativa homma saada nivel takaisin aivan keskelle.

Viimeisimmästä Justyn kardaaniremontista on jo sen verran aikaa, että en muista varmasti... mutta muistini mukaan remontti kannatti tehdä auton peräpää ylös nostettuna. Silloin vaihdelaatikosta ei valu öljyt ulos kun kardaanin nappaa irti vaihdelaatikosta.
jari willner
Posts: 251
Joined: Mon Sep 25, 2006 10:50 pm
Location: jyväskylä

Post by jari willner »

minä käytin tercelin kardaanin paikallisella pajalla. ristikon vaihto maksoi muutaman kympin ja työlle on myös takuu. tercelissä joutui ne kupit hitsaamaan kiinni ettei ristikko lähde itsekseen liikkeelle. en tiedä miten subarussa kupit lukitaan.
kossu
Posts: 56
Joined: Sat Jul 05, 2008 12:34 am

Post by kossu »

joo selvä homma pitääpi viikonloppuna alkaa nikkaroimaan ja kattoo mitä tapahtuu
Post Reply