OK, hyvä että tulee muitakin kommentteja. Puhuin tietysti vain B-luokasta jossa itse ajoin. B-luokka ajoi enimmäkseen valoisassa, ja kyllä meilläkin välillä tuntui siltä että "onks tässä muka joku ura?" Edelleen olen sitä mieltä että B-luokan kisan vaikeusaste oli enemmän kuin kohdallaan. Muista luokista en tiedä. UGH!maky wrote:Jos näin olisi pitäisi ainakin meikäläisen unohtaa ko.lajin harrastaminen. SM reitti oli tällaiselle "hauskanpitäjä harrastajalle" kyllä aivan liian vaikea. Perus A-luokkalaisen taidolla eteneminen kankailla reittiä noudattaen ei onnistunut ainakaan meille edes kävelyvauhtia. Alkupään lähtönumero ei tietenkään helpottanut asiaa yhtään. Pimeässä ei pystynyt erottamaan oliko alla ajettava ura vai ei. Kun maastossa ei ollut mitään erottuvia kiintopisteitä eikä reitillä jäljen jälkeä oli seurauksena kaksi totaali eksymistä. Siis eksymistä, jonka seurauksena ei ollut mitään tietoa mistä oli tultu, minne pitäisi mennä tai mistä edes löytää kotiin Empä muista näin käyneen varmaan kahteenkymmeneen vuoteen. Kun tuollaista suoritusta olisi ollut jäljellä vielä kolmannes koko reitistä, eikä homma todellakaan ollut hauskaa, oli pakko tunnustaa kuolevaisuutensa ja todeta olevansa aivan väärissä touhuissa. Ei muuta kuin pelit rattaille ja kotiin.Baas 009 wrote:Tällaisia pitäisi kaikkien kisojen olla.
Jatkossa voisikin olla hienoa, jos järjestäjät imoittaisivat etukäteen onko kisojen vaikeustaso "Siikakangas tasoa" vai helpompi (tai jopa vaikeampi ). Ei sitten tarvitsisi edestakaisin ajella osaamattomuuttaan todistamaan, vaan osaisi pysyä kotona.
XIV Kesäilta Kangasalla AS-SM 1.9.2012
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
-
- Posts: 161
- Joined: Tue Sep 26, 2006 10:45 am
- Location: Lohja
Kiitos järjestäjille !
Kisa oli ainakin ensimmäisen 3h todella makeeta viivaa aina tuonne "introon" asti johon matkamme keskeytyi. (tosin kotimatkalla lohdutin kuskia etten ole ollenkaan pahoillani ku päästään järkevään aikaan kotiin ja ajallisesti ei oltu viel puolimatkassa edes (vaikka ajomääräyksen mukaan oli ajettu 2/3 osaa reitistä) )
PS: Oliko Siikakankaalta sammunut SE hallin pihavalokin mistä viimeksi haimme vauhtia +5x joskus 10v sitten?
PS: Oliko Siikakankaalta sammunut SE hallin pihavalokin mistä viimeksi haimme vauhtia +5x joskus 10v sitten?
Nyt aletaan olla jo henkisesti toipuneita tuosta legendaarisesta Siikakankaasta. Fyysinen toipuminen on vielä kesken kun kahdeksan tunnin aikana tuli sen verran ahkerasti paineltua tripin nollausta (siitäkin huolimatta että trippi oli suurimman osan kisasta toimimaton alhaisen latausjännitteen takia) että tuollaisiin urheilusuorituksiin tottumattomalle tuli tulehdus vasemman nilkan koukistajajänteeseen. Kisan alkuveryttely eli jaksot ennen Siikakangasta olivat todella mukavaa autosuunnistusta. Eikä se etukäteen konkarien kauhukertomuksissa mainittu Siikakangaskaan nyt niin pelottava ollut, vaikka ajettavia uria ja joitain kuoppia olikin sieltä kanervikosta välillä todella vaikea löytää. Aikaahan mekin vietettiin siellä tuntikausia ylimääräistä, mutta yleensä kuitenkin oli ainakin muutaman sadan metrin tarkkuudella tiedossa missä päin ollaan (mitasta olisi välillä ollut apua). Kartat olivat tosi hyviä ja kilvet rehellisesti asetettu, mutta vähän lyhyempikin kisa olisi riittänyt. Tuolla vaivalla olisi voinut tehdä kaksi kisaa: SM ja kansallinen. Olisi ollut makeeta päästä vähän lyhyemmän SM:n jälkeen seuraavana päivänä uudestaan Siikakankaalle päivänvalossa.
Nyt pari hyvin nukutun yön jälkeen alkaa kirkastua missä oltiin, mitä tapahtui ja miksi.
Joo, hieno kisa monille, ja aluksi kaikillekin. Se vain että meikäläisen edellisen viikon Afrikan leiri tähtäsi vain puolimaratonille sillä seurauksella, että Siikakankaan viimeisen jakson puolivälissä viimeisetkin kartanlukuun tarvittavat energianrippeet loppuivat. Hauskaa oli niin kauan kun sitä riitti. Meillä vaan ei yleensäkään viiden tunnin jälkeen ole hauskaa. Koska oli jo kohtuuttomasti tullut sanomista puolin ja toisin, päätimme että tämä oli nyt tässä. Kahdenkymmenenkahdeksan vuoden yhteisen taipaleen jatkuvuus kun tuntui olevan uhattuna. Keksinkin tutustua kaksi viikkoa "vanhan" puhelimeni navigaattoriin. Nimellä Orivesi se neuvoi meidät route 66:lle ja näytti sitten kummassa suunnassa on Orivesi.
Kiitos vaan järjestäjille erinomaisista aineksista, mutta kun olimme jo saanneet makeaa mahan täydeltä, niin Siikakankaasta tuli sitten pakkopullaa. Harmi. Sinne meikäläisten kuntoiset kun vielä joskus pääsisivät aivan tyhjällä vatsalla.
Ilman alkulämmittelyjä ja valoisassa Siikakangas, tällä materiaalilla, saattaisi olla meikäläisten tasoisille mitä nautinnollisinta, etenkin jos vielä saisi toivoa mukaan kymmppitonnisen JATti kartan.
P.S. Kiitokset myös tuomariston puheenjohtajalle. Se, ettei Siikakankaalla siirrellyt autoaan, auttoi meitä jaksamaan pidenpään.
Joo, hieno kisa monille, ja aluksi kaikillekin. Se vain että meikäläisen edellisen viikon Afrikan leiri tähtäsi vain puolimaratonille sillä seurauksella, että Siikakankaan viimeisen jakson puolivälissä viimeisetkin kartanlukuun tarvittavat energianrippeet loppuivat. Hauskaa oli niin kauan kun sitä riitti. Meillä vaan ei yleensäkään viiden tunnin jälkeen ole hauskaa. Koska oli jo kohtuuttomasti tullut sanomista puolin ja toisin, päätimme että tämä oli nyt tässä. Kahdenkymmenenkahdeksan vuoden yhteisen taipaleen jatkuvuus kun tuntui olevan uhattuna. Keksinkin tutustua kaksi viikkoa "vanhan" puhelimeni navigaattoriin. Nimellä Orivesi se neuvoi meidät route 66:lle ja näytti sitten kummassa suunnassa on Orivesi.
Kiitos vaan järjestäjille erinomaisista aineksista, mutta kun olimme jo saanneet makeaa mahan täydeltä, niin Siikakankaasta tuli sitten pakkopullaa. Harmi. Sinne meikäläisten kuntoiset kun vielä joskus pääsisivät aivan tyhjällä vatsalla.
Ilman alkulämmittelyjä ja valoisassa Siikakangas, tällä materiaalilla, saattaisi olla meikäläisten tasoisille mitä nautinnollisinta, etenkin jos vielä saisi toivoa mukaan kymmppitonnisen JATti kartan.
P.S. Kiitokset myös tuomariston puheenjohtajalle. Se, ettei Siikakankaalla siirrellyt autoaan, auttoi meitä jaksamaan pidenpään.
Pepe
XIV Kesäilta Kangasalla AS-SM 1.9.2012
Minusta tässä nyt on aivan liikaa tylytetty kisaa.
Kyllähän kisa oli erittäin vaativa ja olosuhteet vielä lisäsivät vaativuutta, mutta hamassa menneisyydessä on ollut yhtä vaativia ja vieläkin vaativampia kisoja, eikä niistä tällaista haloota ole nostettu.
Minusta tällaisia kisoja pitää olla tulevaisuudessakin, koska kuitenkin kyse on SM-kisasta, jossa pitää erotella jyvät akanoista. Nyt voidaan varsin hyvin nähdä, mikä on kisailijoiden taso.
Meillä vielä ensimmäisen Siikakankaan jakson aikana kytkin totesi että ollaan oltu aivan liikaa paikallaan, eikä se siitä kisan loppuun mennessä toipunut, vaan täristi aivan julmetusti aina kun liikkeelle lähdettiin. Kuitenkin jostain syystä ei enää tämän jälkeen Siikakankaalta reittejä puuttunut, tai ehkä juuri siitä syystä.
Valitusten syynä aivan varmaan on , ettei tällaisia kisoja ole liiemmin viime aikoina ole ollut. Toki merkittyjä puita / rukseja kartalla olisi saanut olla.
Kyllähän kisa oli erittäin vaativa ja olosuhteet vielä lisäsivät vaativuutta, mutta hamassa menneisyydessä on ollut yhtä vaativia ja vieläkin vaativampia kisoja, eikä niistä tällaista haloota ole nostettu.
Minusta tällaisia kisoja pitää olla tulevaisuudessakin, koska kuitenkin kyse on SM-kisasta, jossa pitää erotella jyvät akanoista. Nyt voidaan varsin hyvin nähdä, mikä on kisailijoiden taso.
Meillä vielä ensimmäisen Siikakankaan jakson aikana kytkin totesi että ollaan oltu aivan liikaa paikallaan, eikä se siitä kisan loppuun mennessä toipunut, vaan täristi aivan julmetusti aina kun liikkeelle lähdettiin. Kuitenkin jostain syystä ei enää tämän jälkeen Siikakankaalta reittejä puuttunut, tai ehkä juuri siitä syystä.
Valitusten syynä aivan varmaan on , ettei tällaisia kisoja ole liiemmin viime aikoina ole ollut. Toki merkittyjä puita / rukseja kartalla olisi saanut olla.
Aivan mahtava kisahan tuo SM oli c-luokkalaiselle. Alku meni hyvin ja loppukin olis mennyt jos aikaa olis riittäny. Viimeinen jakso piti jättää taulujen osalta ajamatta ja siitä sitten screenille rumat lukemat. No harjoittelemaanhan tuonne mentiin ja tulos saatiin joten kisa meni paremmin kuin hyvin. M-luokkalaisten vauhtia ei voi kuin ihailla... On se niin sujuvaa menoa. Ja totta on myös se että SM kisan kuuluukin olla vaikeampi kuin perus MA:n kansallinen. Siitä ISO kiitos järjestäjille.
Anteeksi siitä jos mielipiteen kertominen koetaan tylyttämiseksi.
Mitenkään väheksymättä kisa järjestäjien ponnisteluja ainakaan minua ei juurikaan kiinnosta tuollaiset kisat. Tosin mitä väliä sillä on. Jos ei kerran osaa niin ei osaa....osallistuminenhan on vapaaehtoista. Harrastajiahan lajilla riittää.
Mitenkään väheksymättä kisa järjestäjien ponnisteluja ainakaan minua ei juurikaan kiinnosta tuollaiset kisat. Tosin mitä väliä sillä on. Jos ei kerran osaa niin ei osaa....osallistuminenhan on vapaaehtoista. Harrastajiahan lajilla riittää.
-
- Posts: 46
- Joined: Tue Oct 16, 2007 9:20 pm
- Location: Kangasala
Tulokset ja analyysi
Tuloksien ulkoasua paranneltu, nyt pystyy tulostamaan pdf-tiedostosta.
KangUA:n kotisivuilta löytyy linkit ja tästäkin samat
Tästä löytyy koko tulosluettelo:
http://www.kangasalanua.fi/ASlaji/Kangu ... tainen.pdf
Lisäksi Mattilan Arton analyysi jaksotuloksista
http://www.kangasalanua.fi/ASlaji/Kangu ... lyysi.html
t. jari
KangUA:n kotisivuilta löytyy linkit ja tästäkin samat
Tästä löytyy koko tulosluettelo:
http://www.kangasalanua.fi/ASlaji/Kangu ... tainen.pdf
Lisäksi Mattilan Arton analyysi jaksotuloksista
http://www.kangasalanua.fi/ASlaji/Kangu ... lyysi.html
t. jari
Re: Tulokset ja analyysi
Ja sarake nimeltään "Jaksotulos" tarkoittaa tietysti "Sija jaksolla".
Eräät Forssan autosuunnistajista eivät löytäneet Siikakankaalta JAT-kylttejä.
Kangasalan kilpailun johto toi JAT-kyltit Savitaipaleelle forssalaisten mökkiin.
Eli nyt ne näkivät nekin jotka Siikakankaalta eivät niitä löytäneet
Samassa mökissä mietittiin mm. mitä tehdä jos voittaisi lotossa päävoiton.
Eräs konkareista sanoi ottavansa taksin alleen ja ajavansa Siikakankaalle.
Sitten sanoisi kuljettajalle että:"Aja nyt vaikka pari tuntia ympäri näitä suppia
niin katsotaan sitten missä ollaan!"
No painajaisensa kullakin...
T: Team HaAS
Kangasalan kilpailun johto toi JAT-kyltit Savitaipaleelle forssalaisten mökkiin.
Eli nyt ne näkivät nekin jotka Siikakankaalta eivät niitä löytäneet
Samassa mökissä mietittiin mm. mitä tehdä jos voittaisi lotossa päävoiton.
Eräs konkareista sanoi ottavansa taksin alleen ja ajavansa Siikakankaalle.
Sitten sanoisi kuljettajalle että:"Aja nyt vaikka pari tuntia ympäri näitä suppia
niin katsotaan sitten missä ollaan!"
No painajaisensa kullakin...
T: Team HaAS
-
- Posts: 251
- Joined: Mon Sep 25, 2006 10:50 pm
- Location: jyväskylä