Page 2 of 2

Posted: Sun Jan 24, 2010 9:01 pm
by kAitSu
Kiitos FoSUA-crew hienosta kisasta!!! Eerolle suuri kiitos auton lainasta, muuten olisi jäänyt varmaankin väliin koko kisa! :D

Posted: Sun Jan 24, 2010 9:17 pm
by Tondsa
Tulokset kisasivuilla

Kiitos osallistujille!

PS. Pahoittelen santakuopalla ollutta maakiveä ja siitä aiheutunutta kalustotuhoa.

Terveisin: ratamestari Toni Koivisto

Posted: Sun Jan 24, 2010 9:52 pm
by eero
Ja kiitokset täältä kaikille osallistujille. GPS datan keruu herätti huimasti kiinnostusta ja sitä tässä jo hiukan purettukin, katsotaan mitä kaikkea siitä saadaan irti. Hiukan saattaa kestää kun ollaan ekaa kertaa käpläämässä, mutta ohessa pienet maistiaiset : Image

Ja ainakin tämä kilpailijapari taisi käydä siellä MRT:llä =)

-e-

Posted: Sun Jan 24, 2010 10:07 pm
by wrc
Kiitos Tonille hinauksesta, avusta ja kuljetuksesta. Mitsun ensiesiintyminen meni vähän kiville ja sorille mutta tämähän on motors sportti :D

Posted: Sun Jan 24, 2010 10:17 pm
by Åke
Tuossa lisää GPS-dataa, siitä pääsee jokainen tarkastelemaan missä me ollaan harhailtu:

http://www.traxmeet.com/traxmeet/showpe ... 2238669798

Posted: Sun Jan 24, 2010 11:38 pm
by TomiViitala
Hei,

Meitäkin pyydettiin GPS-nauhoittamaan kilpailumme. Nauhoitus tehtiin Nokia E90 kommunikaattorin sisäisellä GPS:llä.

Elikkä tuossa on Viitala-Heikkilä-Justyn sunnuntaiajelut.

http://www.traxmeet.com/traxmeet/showpe ... 2239204795

Posted: Tue Jan 26, 2010 6:38 pm
by Tondsa
Kisasivuille lisätty kaikkien luokkien kartat ja puuttuvat kyltit.

Posted: Wed Jan 27, 2010 9:23 pm
by Jarkko Minni
Hei Åke

Karttoja ja GPS-dataa verratessa heräsi kysymys:

Pitikö paikata pistevälin 32-33 eka RT04, kun siihen tulessa viiva tekee vain pienen peruutuksen tiellä ja sitten Jatille tullessa kierretään oudosti leiman kautta vai oliko kyseessa ihan tavallinen väärälle uralle pudottaminen :lol: :lol: :?:

Jos se noin hienosti näyttää "väärin" ajot, niin pitää kyllä harkita tuollaisen palikan hankkimista, saa henkilökohtaisesta jälkipelistä/virheanalyysistä vielä tehokkaampaa.

Posted: Wed Jan 27, 2010 10:16 pm
by Åke
Jarkko Minni wrote:Pitikö paikata pistevälin 32-33 eka RT04, kun siihen tulessa viiva tekee vain pienen peruutuksen tiellä ja sitten Jatille tullessa kierretään oudosti leiman kautta vai oliko kyseessa ihan tavallinen väärälle uralle pudottaminen :lol: :lol: :?:
Jep, juurikin oikein tulkittu. JAT:lle mennessä haettiin leima uusiksi ja isoa tietä JAT:n risteykseen ja pakilla JAT:lle. Kuopalle tullessa ajoin käännöksen pitkäksi (siinä missä olis pitänyt ekan kerran ottaa 04), siitä pieni pakitus.

Samoin näkyy kun leimalta lähdön jälkeen (siis sillä kerralla kun leima oikeasti kuului) piti isolta tieltä kääntyä oikealle alas, niin ajoin senkin hätäpäissäni pitkäksi, siitä johtuu ne peruutus jäljet siinä risteyksessä.


Hieno laite tuo on kyllä, kisan jälkeen näkee hyvin tuolla analyysi-työkalulla mm. käytetyt nopeudet, ja sen että missä kohtaa on seisty minkäkin aikaa paikallaan.

Pitääkin muistaa soittaa Vaasan kilpailun johtajalle ja pyytää, että hän pyytää meitä asentamaan paikantimen autoon, ettei tule sääntörikkomuksia ;)

Posted: Wed Jan 27, 2010 10:34 pm
by Ari K
Joo kätevä peli, näyttääs aika tarkalta, eikä järjestäjän tarvi tutkatakkaan enää, saa tuolta kattoa huippu nopeudet maaliin tulleilta.. :shock:

heh

Posted: Thu Jan 28, 2010 9:14 pm
by Jarkko Heino
..onneks on testikäytössä eikä järjestäjäkään osaa ihan kaikkea lukea vielä heti kilpailun jälkeen... On meinaan 80 rajotus tuos tieosuudella!
Et muistakaapi noudattaa niitä rajotuksia jatkossa (kin) !! :wink:
Etelänaapurilla näky läppiksen näytöl kaikki seurantalaitteet samaan aikaan. Mitenkähän sen tääl sais toteutettua? (kertoi kilpailukeskukses kisaa seurannut sukulainen viime kesänä!) Niin ja olivat järjestäjältä nuo laitteet.

Emit Jat

Posted: Fri Jan 29, 2010 5:14 pm
by petri
on vähän huono kun se ei osaa sanoa "väärä suunta"...

Posted: Sun Jan 31, 2010 9:26 pm
by Volvo242
B-luokan menoa:
http://www.traxmeet.com/traxmeet/showpe ... 2238349746

Jännästi liikkuu pömpylä pellolla edestakasin samaa viivaa pitkin, liekö ollut joku häiriö satelliiteissa. :roll:

Kisanteon kannalta harmi, ettei traxmeetin kautta saa gpx:änä tietoa ulos, eikä enää toimi kun asentaa @trip:in, millä taas sitten saa.

Posted: Mon Feb 01, 2010 9:53 am
by Åke
Jarkko Minni wrote:Jos se noin hienosti näyttää "väärin" ajot, niin pitää kyllä harkita tuollaisen palikan hankkimista, saa henkilökohtaisesta jälkipelistä/virheanalyysistä vielä tehokkaampaa.
On tuo kyllä näppärä laite. Analysoin Vaasan SM:n dataa, niin siitä selvisi että penkassa vietettiin aikaa 6 minuuttia ja 21 sekuntia. Renkaan vaihdossa meni 8 minuuttia ja 53 sekuntia (siitä saatiin onneksi siirtymällä jotain pois).

Eipä tarvii jälkikäteen arvailla paljonko meni aikaa hukkaan.

Nyt kun saataisiin vielä sääntöihin selvennys, että GPS-laitteen käyttökielto koskee vain näytöllisiä laitteita, ei tarviis soittaa aina ennen kisaa kilpailunjohtajalle.


Volvo242 wrote:Kisanteon kannalta harmi, ettei traxmeetin kautta saa gpx:änä tietoa ulos.
Tuosta mun pulikasta saa viivan talteen suoraan GPX:nä.