Kutun kierros, kiitokset Cupin voittajille
Posted: Mon Aug 17, 2009 8:58 am
Ylitettiin vinottain ojaa vähän vierestä, "paremman näköisestä" kohdasta. Oikea etupyörä putosi ruohikon läpi siltarummun vierestä ojan pojalle ja vasen takapyörä jäi ilmaan yli metrin korkeudelle. Apuajajan puolelta päästiin ulos ja maahan alas. Kylki näytti taivaaseen. Painopiste oli niin sopivasti, ettei takapyöraa saatu kahden miehenkään painolla alas. Lyhyen tuumaustauon jälkeen, todettiin nyt tarvitaan järeämpää kalustoa. Ei kun taivaan puolelta autoon puhelimia ja numeroita etsimään. Tällä välin oli jo mennyt viisi kanssakilpailijaa näkyä ihastellen.
Sitten perään tulla tupsahti vähän "raskasta kalustoa". Se oli ruskea Audi. Meiltä kysyttiin, että onkos pojilla köyttä. Vastattiin, että ei se tolla.... Audista tuumattiin, että kokeillaan nyt kun kerran pysähdyttiinkin. Ei kun köyttä etsimään. Ihme tapahtui ja Mazda 323 nousi ylös.
Ainakin 150 sekutipistettä hukkui Audilta avuliaisuuteen. Matka jatkui ja hetken päästä eteen tupsahti, väli-AT. Että tämäkin vielä. Ei meistä niin väliä, mutta Audi ajaa vielä kilpaa ja saa avustusvirhepisteet tuplana.
Väli-AT:n ansiosta saivatkin siis 300 virhesekuntia avustustappiota. Ei hyvä. Onneksi ei tullut vielä toista väli-AT:ta. Ja onneksi meikäläinen ei tuhrinut kahta sekuntia lisää sen köyden kanssa. Näin meni voitto sinne, minne se suorituksen perusteella kuului.
Että kiitosta vaan vielä kerran. Päästiin mekin sitten vielä nautiskelemaan loppumatkasta.
Mitä opimme tästä. On suuri riski auttaa kanssakilpailijaa ennen väli-AT:ta. Aina ei käy yhtä hyvin.
Jos siis haluaa pelata varman päälle, niin kannattaa auttaa kaveria vasta väli-AT:n jälkeen.
Sitten perään tulla tupsahti vähän "raskasta kalustoa". Se oli ruskea Audi. Meiltä kysyttiin, että onkos pojilla köyttä. Vastattiin, että ei se tolla.... Audista tuumattiin, että kokeillaan nyt kun kerran pysähdyttiinkin. Ei kun köyttä etsimään. Ihme tapahtui ja Mazda 323 nousi ylös.
Ainakin 150 sekutipistettä hukkui Audilta avuliaisuuteen. Matka jatkui ja hetken päästä eteen tupsahti, väli-AT. Että tämäkin vielä. Ei meistä niin väliä, mutta Audi ajaa vielä kilpaa ja saa avustusvirhepisteet tuplana.
Väli-AT:n ansiosta saivatkin siis 300 virhesekuntia avustustappiota. Ei hyvä. Onneksi ei tullut vielä toista väli-AT:ta. Ja onneksi meikäläinen ei tuhrinut kahta sekuntia lisää sen köyden kanssa. Näin meni voitto sinne, minne se suorituksen perusteella kuului.
Että kiitosta vaan vielä kerran. Päästiin mekin sitten vielä nautiskelemaan loppumatkasta.
Mitä opimme tästä. On suuri riski auttaa kanssakilpailijaa ennen väli-AT:ta. Aina ei käy yhtä hyvin.
Jos siis haluaa pelata varman päälle, niin kannattaa auttaa kaveria vasta väli-AT:n jälkeen.