Lisää projekteja: Corsa 1.3 i
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
Lisää projekteja: Corsa 1.3 i
Morjentes.
Tässä kuva viime keväältä, eli tästä tavallaan lähdetään.
Jotain jutuntynkää yritän laittaa sitä mukaa kun saan jotain valmiiksi. Mitään aikataulua tällä projektilla ei ole. (mikäli koskaan valmistuu?)
Tarkoituksena on siis:
-Laittaa corsan nokalle 1.3 i irmsher ruiskulla (84hp)oleva kone, tiuhalla 5-lovisella laatikolla.
-Lisää jarrutehoa calibran jäähdytetyillä isoilla etujarruilla ja gsi´n takajarruilla.
- Etuiskarit vihdoin bilsteineiksi
- Lisäksi vaihtoon menee kaikki ovet ja luukut, isompi etu puskuri tulloo, valot kokee jotain parannuksia.
- Koko keskintö tulee saamaan uuden värin jossain vaiheessa projektia.
30.11.08
Tässä ollaan jossain pimeässä paikassa purkamassa vanhoja osia pois.
Uudet isommat etujarrut ovat jo kiinni ja koneesen vaihdettu keväällä useita tiivisteitä, nokkahihna sekä vesipumppu sun muuta. Kytkin tartee uusia samalla.
Eipä muuta tällä erää, mä en nyt saa noita kuvia näkymään suoraan tossa vaan linkin kera. Katotaan jossain vaiheessa fiksaus.
4.12.08 -edit-
No nyt näkyy niinkuin pitääkin.
6.12.2008
Vanhoista tolpista jouset pois ja bilsteinit kasaan.
Tallista löytyi muuten II koppasen golffin tyhjät hiekkapuhalletut irtopatuuna etu-tolpat. Ovat hyväkuntoiset. Myyn pois jos joku tarttee.
Last edited by kAitSu on Sat Dec 06, 2008 6:14 pm, edited 7 times in total.
-kAitSu-
Re: Lisää projekteja: Corsa 1.3 i
Mää voin auttaakAitSu wrote:mä en nyt saa noista kuvia näkymään suoraan
Edit: Ja kun apu meni perille niin poistin nää kuvat tästä kohdasta.
Last edited by Åke on Thu Dec 04, 2008 11:46 pm, edited 1 time in total.
Kirjoita tai kopioi ensin kuvan osoite, esim. ylemmässä kuvassa http://tln.jalbum.net/corsan%20remppa/s ... %20001.jpg
Sen jälkeen hiirellä maalaat tuon osoitteen ja klikkaat yläreunasta painiketta "Img", tai kirjoitat siihen alkuun [img]ja%20loppuun[/img]
Täähän on juuri se asia, josta menneisyydessä oli täällä keskustelua, kun toisilla palstoilla voi tähän liittää kuvan suoraan, ei tarvii linkittää mistään. Mutta tulevaisuudessa sitten..
P.S. Katselin tuossa alemmassa kuvassa että jumalattoman isoja pyöriä meinaat corsaan sovittaa, mutta sitten huomasin että siinähän onkin vieressä traktori jolle se pyörä kuuluu
Sen jälkeen hiirellä maalaat tuon osoitteen ja klikkaat yläreunasta painiketta "Img", tai kirjoitat siihen alkuun [img]ja%20loppuun[/img]
Täähän on juuri se asia, josta menneisyydessä oli täällä keskustelua, kun toisilla palstoilla voi tähän liittää kuvan suoraan, ei tarvii linkittää mistään. Mutta tulevaisuudessa sitten..
P.S. Katselin tuossa alemmassa kuvassa että jumalattoman isoja pyöriä meinaat corsaan sovittaa, mutta sitten huomasin että siinähän onkin vieressä traktori jolle se pyörä kuuluu
9.5.2009
Dodiih. Ei pienen säätämisen jälkeen on etupää kondiksessa sekä renkaat alla. Jarrusatulasta joutui sahaamaan pienen kulman pois että nykyiset vanteet sopii. Levityspalan laitan myös varuiksi ettei ala mutkissa kahnaamaan vanteen puolat kiinni. Muuten meni jarrujen vaihto sun muu etupään remppa lopulta ok.
Pienen testiajon jälkeen on ero jarruissa suorastaan järkyttävä! Pysähtyy kun seinään ja polkimessa ihan eri tuntuma,jess!! Myös bilsteinin etuiskarit ovat tosiaan niin loistavat että ei montut tunnu missään. Vielä jossain vaiheessa kulmien säätöön niin sitten on hyvä.
Seuraavaksi siiten peltien vaihtoa, purin pois etulokasuojat ym. So far so good..so what! Katsotaan koska sitä seuraavaksi taas talliin ennättää.
Dodiih. Ei pienen säätämisen jälkeen on etupää kondiksessa sekä renkaat alla. Jarrusatulasta joutui sahaamaan pienen kulman pois että nykyiset vanteet sopii. Levityspalan laitan myös varuiksi ettei ala mutkissa kahnaamaan vanteen puolat kiinni. Muuten meni jarrujen vaihto sun muu etupään remppa lopulta ok.
Pienen testiajon jälkeen on ero jarruissa suorastaan järkyttävä! Pysähtyy kun seinään ja polkimessa ihan eri tuntuma,jess!! Myös bilsteinin etuiskarit ovat tosiaan niin loistavat että ei montut tunnu missään. Vielä jossain vaiheessa kulmien säätöön niin sitten on hyvä.
Seuraavaksi siiten peltien vaihtoa, purin pois etulokasuojat ym. So far so good..so what! Katsotaan koska sitä seuraavaksi taas talliin ennättää.
-kAitSu-
24.5.09
Lisää testiajoa, eturenkaat auraa pirusti ja camber-kulmat päin mäntyä. Suorastaan "haastava" pitää tiellä. Säätöhommia tiedossa siis.
Ovet pois, takaluukku pois. Aika terveen tuntuinen kori noin muuten, eiköhän tästä vielä hyvä tule:) Vielä kun keksis että pitäiskö valkoisena vai maalaisko jonkun muun väriseksi?
26.5.09
Mikan kanssa maalaus/tarroitus-konsultointia ja mietintää. Etupään ruostepaikkojen hiomista sun muuta laikalla laulattamista (piiloon jäävät paikat). Jos tästä hyvän haluaisi niin hiekkapuhallus olisi aiheellista. Niin hyvää tästä ei nyt kuitenkaan tehdä, saa kelvata laikalla ja harjalla putsaaminen ja maalaus miranolilla päälle.
Lisää testiajoa, eturenkaat auraa pirusti ja camber-kulmat päin mäntyä. Suorastaan "haastava" pitää tiellä. Säätöhommia tiedossa siis.
Ovet pois, takaluukku pois. Aika terveen tuntuinen kori noin muuten, eiköhän tästä vielä hyvä tule:) Vielä kun keksis että pitäiskö valkoisena vai maalaisko jonkun muun väriseksi?
26.5.09
Mikan kanssa maalaus/tarroitus-konsultointia ja mietintää. Etupään ruostepaikkojen hiomista sun muuta laikalla laulattamista (piiloon jäävät paikat). Jos tästä hyvän haluaisi niin hiekkapuhallus olisi aiheellista. Niin hyvää tästä ei nyt kuitenkaan tehdä, saa kelvata laikalla ja harjalla putsaaminen ja maalaus miranolilla päälle.
-kAitSu-
6 & 7.6.2009
No niin. Muutama tunti sekä lauantaina sateessa että sunnuntaina paremmassa kelissä fiksailua. Hioin vielä lisää ruosteita pois ja paikkasin rungossa olevia pieniä repeämiä. Apparin puolen lokasuojan alaosa sai uutta peltiä samoin akkukotelon pohja / iskarin tolpan yläpää. Samalla tuli paikattua tuulilasin alareunassa jo pitkään ollu reikä.
Akkukotelo oli jonkun edellisen omistajan toimesta näköjään korjattu muovipinnoitetulla kattopellillä, sikafeleksillä ja poraruuveilla, tulos: aika hiton mätä akkukotelon pohja:) Vanhat pellit kankaalle, törkeesti hiomista ja 0,75 sinkkipellistä uusi pohja. Saapi kelvata, eipähän tuu enää vedet sisääkään eikä akku kartturia kattelemaan:) Sitten koko keulan pohjamaalaus sekä pintaväriksi ihan normaali harmaa Miranol:) Vielä vaatii pari paikkaa kuskin puolen iskaritolpan juureen, ihan varuiks. Sitten tuulilasi pois ja hiljalleen nippuun koko peli, hionta ja jossain vaiheessa mennään maalaamoon.
Tältä näytti sorsa sunnuntaiaamuna, tuo kanki konehuoneessa on "aurinkovarjon" putki, kas kun lauantaina ei pitänyt sataa ja koko ajan tuli vesikuuroja vasta hiotulle pellille..nice..
:
Konstaa kiinnostaa "perintö"-Corsa, jatkuva hinku kuskin paikalle ja virta-avainkin jo löytyy.
Maalaus-apulainen, remppavaatteetkin viimosen päälle. Lippis pitäis päivittää:) Sen minkä nuorena oppii sen vanhana..
No niin. Muutama tunti sekä lauantaina sateessa että sunnuntaina paremmassa kelissä fiksailua. Hioin vielä lisää ruosteita pois ja paikkasin rungossa olevia pieniä repeämiä. Apparin puolen lokasuojan alaosa sai uutta peltiä samoin akkukotelon pohja / iskarin tolpan yläpää. Samalla tuli paikattua tuulilasin alareunassa jo pitkään ollu reikä.
Akkukotelo oli jonkun edellisen omistajan toimesta näköjään korjattu muovipinnoitetulla kattopellillä, sikafeleksillä ja poraruuveilla, tulos: aika hiton mätä akkukotelon pohja:) Vanhat pellit kankaalle, törkeesti hiomista ja 0,75 sinkkipellistä uusi pohja. Saapi kelvata, eipähän tuu enää vedet sisääkään eikä akku kartturia kattelemaan:) Sitten koko keulan pohjamaalaus sekä pintaväriksi ihan normaali harmaa Miranol:) Vielä vaatii pari paikkaa kuskin puolen iskaritolpan juureen, ihan varuiks. Sitten tuulilasi pois ja hiljalleen nippuun koko peli, hionta ja jossain vaiheessa mennään maalaamoon.
Tältä näytti sorsa sunnuntaiaamuna, tuo kanki konehuoneessa on "aurinkovarjon" putki, kas kun lauantaina ei pitänyt sataa ja koko ajan tuli vesikuuroja vasta hiotulle pellille..nice..
:
Konstaa kiinnostaa "perintö"-Corsa, jatkuva hinku kuskin paikalle ja virta-avainkin jo löytyy.
Maalaus-apulainen, remppavaatteetkin viimosen päälle. Lippis pitäis päivittää:) Sen minkä nuorena oppii sen vanhana..
-kAitSu-
22.6.2009 (Juhannuksen jälkeen aikaansaatua)
Lisää hiomista, hitsaamista ja maalaamista. Vuorossa helmat ja kuskin puolen iskaritolpan yläpää. Ovenkarmeille hionta pellille ja pohjamaalaus. Kaikkeen tähän sai helposti palaamaan taasen 8 tuntia. Tuulilasi kankaalle kun on jo uusikin hommattu.
Tässä etupäästä kuvaa:
Tässä helmasta
Vielä kun takapää puretaan, hiotaan ja pohjaa vähän käydään läpi samaan tyyliin, niin sitten pääsee kasaamaan hiljalleen kapistusta. Nyt ei ainakaan ole enää suurempia "yllätyksiä" tiedossa lähivuosina korin suhteen.
Lisää hiomista, hitsaamista ja maalaamista. Vuorossa helmat ja kuskin puolen iskaritolpan yläpää. Ovenkarmeille hionta pellille ja pohjamaalaus. Kaikkeen tähän sai helposti palaamaan taasen 8 tuntia. Tuulilasi kankaalle kun on jo uusikin hommattu.
Tässä etupäästä kuvaa:
Tässä helmasta
Vielä kun takapää puretaan, hiotaan ja pohjaa vähän käydään läpi samaan tyyliin, niin sitten pääsee kasaamaan hiljalleen kapistusta. Nyt ei ainakaan ole enää suurempia "yllätyksiä" tiedossa lähivuosina korin suhteen.
-kAitSu-
25.6.09
Takapuskuri irti ja vararengas pois.
Jiihaa.. Kontista löytyi maa-ainesta ja ruostetta suht runsaasti, yksi jumiin ruostunut tunkki ja takavuosien kyltityspuuhista muistuttamassa läjäpäin ruostuneita lattapää-ruuveja. Imuri ja teräsharja-laikka käteen ja löytyihän sitä puuhaa vielä täältäkin. Paikoitellen -06 tehdyt paikat ovat täysin kunnossa ja jossain kohdin sitten tosi huonossa hapessa. Noh, saa sitä peltiä taas vähän kanttailla ja saumaa vetää tännekkin jotta näin:) Jostain syystä ei jaksa yllättää..
27.6.09
Pahiten ruostunnet pellit pois takahelmasta/takakontista, eli noin 100 x 10cm soiro + toinen pienempi pala kankaalle. Yleistä hiomista ja putsailua, kyllä vararengaskotelokin on parhaat päivänsä nähnyt mutta sitä ei nyt jaksaisi enää uusiks pellittää. Kaikki ruoste pois minkä kotikonstein saa. "Neekerintukalla" ja fiiberilaikalla lähtee kyllä ihme hyvin ruoste pois. Sitten vaan jostain jotain ihmemönjää peitteeksi. Uutta peltiähän taas saapi laittaa reilusti.
Ei tää homma tähän lopu, pohjaan en oo vielä katsonutkaan, siellä kyllä hiomista,maalaamista ja massausta on varmasti tiedossa. Silloin pitää kyllä laskea nesteet pihalle ja saada kyljelleen koko peli. Saas nährä koska loppuu inspiraatio:)
Takapuskuri irti ja vararengas pois.
Jiihaa.. Kontista löytyi maa-ainesta ja ruostetta suht runsaasti, yksi jumiin ruostunut tunkki ja takavuosien kyltityspuuhista muistuttamassa läjäpäin ruostuneita lattapää-ruuveja. Imuri ja teräsharja-laikka käteen ja löytyihän sitä puuhaa vielä täältäkin. Paikoitellen -06 tehdyt paikat ovat täysin kunnossa ja jossain kohdin sitten tosi huonossa hapessa. Noh, saa sitä peltiä taas vähän kanttailla ja saumaa vetää tännekkin jotta näin:) Jostain syystä ei jaksa yllättää..
27.6.09
Pahiten ruostunnet pellit pois takahelmasta/takakontista, eli noin 100 x 10cm soiro + toinen pienempi pala kankaalle. Yleistä hiomista ja putsailua, kyllä vararengaskotelokin on parhaat päivänsä nähnyt mutta sitä ei nyt jaksaisi enää uusiks pellittää. Kaikki ruoste pois minkä kotikonstein saa. "Neekerintukalla" ja fiiberilaikalla lähtee kyllä ihme hyvin ruoste pois. Sitten vaan jostain jotain ihmemönjää peitteeksi. Uutta peltiähän taas saapi laittaa reilusti.
Ei tää homma tähän lopu, pohjaan en oo vielä katsonutkaan, siellä kyllä hiomista,maalaamista ja massausta on varmasti tiedossa. Silloin pitää kyllä laskea nesteet pihalle ja saada kyljelleen koko peli. Saas nährä koska loppuu inspiraatio:)
-kAitSu-
12.7.2009
Takakontti/varapyöräkotelo//takahelma hitsattu jo aiemmin. Liimaus ja pohjamaalaus hommia, kittausta sun muuta. Uusien ovien ja luukkujen nouto varastosta "pajalle". Ikävä kyllä riittää ovissa ja etulokasuojissa hommaa, ruosteita saa hioa pois ja kitata& maalata. Muistissa oli että olisivat olleet sen verran hyvät että olisi vaan tarvinnut pultata kiinni, muisti siis pätkii. Pintaväri (spray) paikkoihin jotka jäävät osittain jemmaan.
19.7.2009
Ovien ja takaluukun hionta ja pohjamaalaus sun muuta fiksausta. Varapyöräkoteloon ynnä muualle pintamaali.
23.7.2009
Uuden lokasuojat ostettu, rupee hiominen nimittäin riittämään. Maksoivat jopa 42 egee kipale:) Lokasuojien pohjamaalaus päältä ja alta, keulan/pyöräkoteloiden putsaus ja massaus, ovien ja takaluukun takaisin asennus. Lisäksi kaikkea muuta pientä säätöä.
Takakontti/varapyöräkotelo//takahelma hitsattu jo aiemmin. Liimaus ja pohjamaalaus hommia, kittausta sun muuta. Uusien ovien ja luukkujen nouto varastosta "pajalle". Ikävä kyllä riittää ovissa ja etulokasuojissa hommaa, ruosteita saa hioa pois ja kitata& maalata. Muistissa oli että olisivat olleet sen verran hyvät että olisi vaan tarvinnut pultata kiinni, muisti siis pätkii. Pintaväri (spray) paikkoihin jotka jäävät osittain jemmaan.
19.7.2009
Ovien ja takaluukun hionta ja pohjamaalaus sun muuta fiksausta. Varapyöräkoteloon ynnä muualle pintamaali.
23.7.2009
Uuden lokasuojat ostettu, rupee hiominen nimittäin riittämään. Maksoivat jopa 42 egee kipale:) Lokasuojien pohjamaalaus päältä ja alta, keulan/pyöräkoteloiden putsaus ja massaus, ovien ja takaluukun takaisin asennus. Lisäksi kaikkea muuta pientä säätöä.
-kAitSu-