Pitkämössä uusia oivalluksia

Keskustelua, kommentointia ja pohdintaa säännöistä, niiden tulkinnoista ja parannusehdotuksista.

Moderators: Moderaattori, Moderaattorit

mikky
Posts: 305
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:14 am
Location: Riihimäki

Tervakoskella mielenkiintoinen mittakaava

Post by mikky »

Eilen tervakoskella tuli koettua pienenpieni kartan palanen "Suomi ja pohjoiskalotti" vaimikäsenytolikaan kartasta ja alla luki 1:200 000. Ensimmäisen 600m jälkeen hetken ihmetys ja silmät käteen melkein kotinurkilla ja kuskille uusi ohje, että jos Tervakoski on vajaa 3km (oikeasti n. 13km) linnuntietä Riihimäeltä niin eiköhän jatketa suoraan Ryttylään ja käännytään sieltä Tervakoskelle ja suoraan Puuhamaahan. Meille tämä aiheutti hetken hämmennyksen, mutta ulkopaikkakuntalaisille saati ulkomaalaisille mahtoi olla mielenkiintoinen ;) ... no sellaista sattuu.
Leena
Posts: 33
Joined: Thu Dec 21, 2006 9:33 am
Location: Päijät-Häme

No, huh, huh!

Post by Leena »

Miten helkutissa teillä on aikaa juonia tuollaisia juttuja? Minä sanoin televisiolupanikin irti ja vein telkkarin Kuusakoski Oy:lle ja silti ei meinaa aika riittää mihinkään. Ei ehdi punssilasi kourassa istua ja miettiä kamalia koiruuksia tekeillä olevaan kisaan. Ja kuten ehkä huomaatte, en ole ehtinyt foorumillakaan käymään ikiaikoihin.
Ei ole ihme, että harrastajamäärät vähenee, kun ratamestarien pääasiallisena tehtävänä tuntuu olevan rivien välistä luettujen "ei erikseen kiellettyä"-asioiden soveltaminen omaan kisaan. Pitääkö sitä sääntökirjaa aina lukea kuin piru raamattua? Perskules! Jos ei kilpailu ole rehellisesti tehtynä tarpeeksi vaativa, niin ei voi mitään. Joskus pisteitä tulee enemmän, joskus vähemmän. Useimmiten kuitenkin enemmän kuin olis suotavaa.
Kunhan jään eläkkeelle tai sairastun niin, ettei rankametsään tai rakennushommiin enää pääse, lupaan laatia kirjan "ST:n ja AS:n nokkelimmat jipot kautta aikojen". Ilmoittelen sitten kun saatte ruveta toimittamaan mulle materiaalia, joka lajitellaan kolmeen eri kategoriaan:
1. Jo toteutetut jipot
2. Jipot, jotka ollaan aikeissa toteuttaa
3. Jipot, jotka säännöt laveasti tulkittuna sallivat, mutta valvoja/kilpailun johtaja/maanomistaja/omatunto ei ole antanut toteuttaa.

Ja nyt töihin (ansio- sellaisiin)!
t: ls

ps. Ai niin, se Tervakosken maalisiirtymä. Olen pahoillani! Mittakaava oli ratamestarin mukaan 1:Ojaseen. Niin siinä käy, kun valvojalle ei näytetä kaikkia karttoja valvonnan yhteydessä ja 0-autona lähdetään kamalassa kiireessä. Ja valvoja on vielä henkilö, jolle alue on tuttu. Nyt olis ollut ehkä paikallaan, että nollassa olis ollut kartturi, joka ei ole ikinä ajellut Tervakoskella ja kuullutkaan Puuhamaasta, siis vaikka joku norjalainen...
Heikki
Posts: 55
Joined: Tue Sep 26, 2006 5:07 pm
Location: Pieksämäki

Re: No, huh, huh!

Post by Heikki »

Leena wrote: Ei ole ihme, että harrastajamäärät vähenee, kun ratamestarien pääasiallisena tehtävänä tuntuu olevan rivien välistä luettujen "ei erikseen kiellettyä"-asioiden soveltaminen omaan kisaan. Pitääkö sitä sääntökirjaa aina lukea kuin piru raamattua? Perskules! Jos ei kilpailu ole rehellisesti tehtynä tarpeeksi vaativa, niin ei voi mitään.
Olen samaa mieltä asiasta.Joskus olen jopa kuullut,että "tuttu" valvojakin on miettimällä miettinyt,kuinka herkullinen jäynä saadaan "lailliseksi"
Leena wrote: Mittakaava oli ratamestarin mukaan 1:Ojaseen.
:lol: :lol: :lol:
Ei oo heleppoo....
Post Reply