Mistä Corsaan iskarit
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
Mistä Corsaan iskarit
Mistä hyvät iskarit Corsaan ?
Re: Mistä Corsaan iskarit
Jos painotus on sanalla HYVÄT, niin kannattaa keskustella esimerkiksi herra Kittelän kanssa. http://www.rallysystems.com/JylhaMika wrote:Mistä hyvät iskarit Corsaan ?
Oho, onkos Mika(kin) hommannut corsan? Autosuunnistukseen? vai kadulle?
Hinta/laatusuhteeltaan jos haluua hyvät, niin keltainen koni sport, näissä ulosvaimennus on säädettävä, joten saa suunnilleen mieleisensä. Vakavampaan harrastukseen bilstein ja vielä vakavampaan bilstein kynäjousella. En tiedä saako muita uutena kuin konia, mutta opelforumilla (www.ocf.fi) liikkuu jonkin verran käytettyjä.
Tosin tämähän nyt ei vastannut kysymykseen "mistä" vaan "mitkä"
Hinta/laatusuhteeltaan jos haluua hyvät, niin keltainen koni sport, näissä ulosvaimennus on säädettävä, joten saa suunnilleen mieleisensä. Vakavampaan harrastukseen bilstein ja vielä vakavampaan bilstein kynäjousella. En tiedä saako muita uutena kuin konia, mutta opelforumilla (www.ocf.fi) liikkuu jonkin verran käytettyjä.
Tosin tämähän nyt ei vastannut kysymykseen "mistä" vaan "mitkä"
Minäkin lisään iskari vaihtoehtoja. Meitin corsassa on takana Bogen pro-gas iskarit ja farmari kadetin takajouset (paksumpi lanka ja snadisti korkeampi kun corsan vakiot). Nostaa mukavasti mutta ei ole liian jäykkä eli hyvät ovat olleet. Muutenkin sitä mieltä että jos bilsteinit tuntuu liian hintavilta niin bogen pro-gasit on hyvä vaihoehto, ei tietenkään niitten veroiset mutta vaihtoehto. Ja noitahan saa ihan autovaraosaliikkeistä. Hintaa en nyt enää muista ,mutta ei halvin eikä kallein.
-kAitSu-
Jos vaihdat merkkikohtaiset Bilstein-vaimentimet (ts. Bilstein Sport-malliset), ne ovat korvausiskarit aivan kuten minkä tahansa merkkiset, jolloin TÜV-todistusta ei tarvita.JylhaMika wrote:kaikenmailman lippispäät on itse rälläköiny jousiaan poikki, niin tarvitaan noi TÜV todistukset. Tuleeko esim. Bilstein pumppujen kanssa sellaiset ?
Jos tolpat/iskarit ovat rakenteellisesti erilaiset kuin alkuperäiset (esimerkiksi korkeussäätöisillä alalautasilla), monet katsastusmiehet haluavat niistä paperit. Eivät tosin kaikki..
Jos vaihdat jouset, jotka muuttavat korkeutta, tarvitaan teoriassa jousista muutoskatsastus ja muutoskatsastuksessa TÜV-todistus. Jos korkeus nousee (eikä siis laske - tarkkailevat enemmänkin juuri madaltajia) ja sitäkin vain vähän, ei insseillä ole tyypillisesti kovin suurta mielenkiintoa aihetta kohtaan.
katsastuksesta ja TÜV-todistuksista
Tuo edellinen siis omien kokemuksieni pohjalta hieman yleistettynä. Jos jollain on aivan erilaisia kokemuksia, oikaiskaa ihmeessä.
Muistaakseni -93 vanhemmissa ei olla kovin tarkkoja jousien suhteen, koska "ne voi olla vaihdettu ennen vuotta -93". Käytännössä vuosimallit 93-> pitää muutoskatsastaa ja 98-> pitää olla TÜV-paperit tai vastaavat.
Korin korotus saa olla henkilöautoissa 51mm ja renkaan halkaisijaa saa sen lisäksi kasvattaa 51mm ja maastureissa koria saa korottaa pari senttiä enemmän. Korotus pitää ainakin periaatteessa muutoskatsastaa -93 uudemmissa ja vanhemmissa pitää muistaa, että muutos on tehty ennen ko vuotta tai muutoskatsastaa nekin. Vannekokoa saa kasvattaa tuuman ilman muutoskatsastusta.
Mika
Korin korotus saa olla henkilöautoissa 51mm ja renkaan halkaisijaa saa sen lisäksi kasvattaa 51mm ja maastureissa koria saa korottaa pari senttiä enemmän. Korotus pitää ainakin periaatteessa muutoskatsastaa -93 uudemmissa ja vanhemmissa pitää muistaa, että muutos on tehty ennen ko vuotta tai muutoskatsastaa nekin. Vannekokoa saa kasvattaa tuuman ilman muutoskatsastusta.
Mika
-
- Posts: 243
- Joined: Mon Sep 25, 2006 9:20 pm
- Location: Panttila
Mutta jos muutoskatsastusta ei suoriteta onko auto enää AS-sääntöjen mukainenAMa wrote:Jos vaihdat jouset, jotka muuttavat korkeutta, tarvitaan teoriassa jousista muutoskatsastus ja muutoskatsastuksessa TÜV-todistus. Jos korkeus nousee (eikä siis laske - tarkkailevat enemmänkin juuri madaltajia) ja sitäkin vain vähän, ei insseillä ole tyypillisesti kovin suurta mielenkiintoa aihetta kohtaan.
Idioottien kanssa ei voi väitellä, koska silloin joudut alentumaan heidän tasolleen ja silloin he voittavat kokemuksellaan...
Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Tarkastetaanko tulevissa kisoissa myös männän palautusjousen alkuperäisyys ja joustokyky?eero wrote:Juuri saamani (1.4.2007) tiedon mukaan tullaan tulevissa kisoissa tarkastamaan kaikkien jousituksen osien alkuperäisyys. Jollei merkintää löydy vuosimallista riippumatta ei kisaamaan pääse.
-vaskio vaikenee-
Juurikin noihin osiin panostetaan, EU tietolähteiden mukaan lintuinfluenssa on leviämässä ja emmehän halua että sorsat leviävät tuonne maastoon
Toinen hevosmiesten tietotoimiston varma tieto on, että Salon seudulla on nähty AS-kalustoa ihmettelemässä maastoa ja muutama sata hehtaaria on luvitettu, kisaorganisaatio on pystyssä ja noin viiden tunnin ihanneajalla. Aluekisaksi tullaan tuo hakemaan joten joudumme hiukan typistämään
Kolmas ravimiesten info kertoo, että JC-trippiin voipi tutustua tuolla Vorssan kartoituskurssilla ja saattaa tekijäkin olla paikalla.
kiitos ja anteeksi alkuperäisen aiheen varastamisesta, moderaattorit siirtäköön jos tuntevat aiheelliseksi
-vaskio vaietkoon taas hetkeksi-
Toinen hevosmiesten tietotoimiston varma tieto on, että Salon seudulla on nähty AS-kalustoa ihmettelemässä maastoa ja muutama sata hehtaaria on luvitettu, kisaorganisaatio on pystyssä ja noin viiden tunnin ihanneajalla. Aluekisaksi tullaan tuo hakemaan joten joudumme hiukan typistämään
Kolmas ravimiesten info kertoo, että JC-trippiin voipi tutustua tuolla Vorssan kartoituskurssilla ja saattaa tekijäkin olla paikalla.
kiitos ja anteeksi alkuperäisen aiheen varastamisesta, moderaattorit siirtäköön jos tuntevat aiheelliseksi
-vaskio vaietkoon taas hetkeksi-