Hanaan juttu Kiikoisten SM:stä

Tänne keskustelut, jotka eivät sovellu muihin alakategorioihin.

Moderators: Moderaattori, Moderaattorit

Post Reply
Timo
Posts: 108
Joined: Tue Sep 26, 2006 8:41 am
Location: Espoo

Hanaan juttu Kiikoisten SM:stä

Post by Timo »

Oliko jonkun mielestä Hanaan juttu Kutunkierroksesta asiallinen?

Ennen niin hienojen jaksokohtaisten analyysien sijaan oli vaan lyhyesti todettu että lähes kaikessa oli epäonnistuttu eikä kisasta löydetty mitään positiivista. Oma tulos ei saisi noin rajusti vaikuttaa juttuun vaikka itse kisassa olisi parannettavaa ollutkin. Vai onko tarkoitus taas aloittaa ylisuureksi kasvaneen ratamestarijoukon harvennus? Olisi varmaan yhden Koon reportterilta tullut asiallisempi kirjoitus.
KariM
Posts: 174
Joined: Tue Sep 26, 2006 9:07 am
Location: Lohja
Contact:

Post by KariM »

Yhden koon reportteri nukkui tai teki ratamestarityötä LHA-07:n kimpussa. Kuultuani myöhemmin miten toimittajakollega kommentoi Kiikoisten kisaa yritin vielä päästä väliin, mutta myöhäistä. Itse asiassa odotin vielä pahempaa, minusta kuitenkin lyhyt ja ytimekäs juttu kertoi aika monen mielipiteen SM-avauksesta, asiat olivat Hanaa!:ssa suoraan sanottu niin kuin ne olivat. Ikävämpää tarinaa oli minun mielestäni eräässä Kanta-Hämeen alueella ilmestyvässä paikallislehdessä.

Mitä sitten Kutunkierroksesta jäi allekirjoittaneelle mieleen? Todella huikeavauhtinen kisa, joka taukoon asti oli erittäin miellyttävä, sitä alun pyörätiekaaosta lukuun ottamatta, helppo mutta mukava. Peitteet sinänsä eivät häirinneet, koska olen niitä käsitellyt runsaasti AS-urani aikana. Tauon jälkeen tultiin pois pellon reunoilta ja sitten alkoi kartoituksen taso paljastua; mitat tosiaan välillä olivat mitä sattuu mutta mitat ovat sääntöjenkin mukaan apukeinoja. Kaikki RT:t oli sijoitettu siten, että ne olivat otettavissa. Yksi oli hiukan kätketty, mutta senkin näki reilusti yli puolet osallistujista.

Eniten meitä häiritsi tehon puute, Audi Quattrot menivät menojaan, niille ei pikku-Daihatsulla ollut paljon sanomista, mutta autosuunnistus on autourheilua ja siitä Kutunkierroksessa juurikin oli kyse. Suurin osa "huippukarttureista" ei tykkää helpoista kisoista, itse kuulun vähemmistöön. Helpot ja vauhdikkaat kisat ovat aina maittaneet mainiosti. Myös Kutunkierros oli mieleen ja se näkyy myös tuloksesta, vai olisiko päinvastoin.

Vaikka monet perusasiat Kutunkierroksessa olivat vähän sinne päin, kisa ajettiin läpi ja erot saatiin. Paljon heikompiakin virityksiä on vuosien varrella nähty. Omasta puolestani järjestäjälle kiitos kisasta, toivottavasti ei ollut viimeinen Kutunkierros.
Jarkko Minni
Posts: 243
Joined: Mon Sep 25, 2006 9:20 pm
Location: Panttila

Post by Jarkko Minni »

Niin, valitettavasti itsekin nolla-autossa istuneena olen samaa mieltä toimittajan kanssa, en ehkä noin jyrkästi, mutta jollakin tasolla kyllä.

Mitään ei ollut suuresti "pielessä", mutta pikku jutuilla kisa olisi noussut ihan eri tasolla.

Mutta asiasta ei voinut ratamestaria syyttää, kyllä se mies teki kaiken mitä oli mahdollista sen pienen taustajoukon avulla, eli kiitokset siitä niille joille kiitos kuuluu.

Ja toisaalta erillaiset kisathan on lajimme suola, jos vaikka verrataan esimerkiksi ralleihin, jotka väännetään joka paikassa samaan muottiin sekä MM- että SM-tasolla. Eli se joka hallitsee sekä nopeutta että tarkkuutta vaativat SM-kisat parhaiten voi kyllä ihan reilusti sanoa olevansa Suomen paras

Olemmeko vain tottuneet siihen, että Kiikoisissa jokainen kisa on edeltäjäänsä parempi?

P.S. Ja olen lukenut kahden koon toimittajalta rapotteja, joissa kehutaan kisaa vaikka sijoitus on ollut heikompi kuin nyt.
Idioottien kanssa ei voi väitellä, koska silloin joudut alentumaan heidän tasolleen ja silloin he voittavat kokemuksellaan...

Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Post Reply