Page 1 of 1
Vuosi 2017 Itäisessä Suomessa.
Posted: Sun Sep 11, 2016 12:34 pm
by LVee
Vuoden 2017 Itäisen Suomen as-kalenteri näyttää nyt tyhjältä. Tein sääntöehdotelman, jossa on mahdollisia päivämääriä, mutta ei vielä yhtään as-tapahtumaa. Tapahtumia täydennetään sitä mukaa kun tekijöiltä ilmaantuu päivämääriä, jolloin jotain järjestetään. Sääntöehdotelman voi lukea tuolta:
http://autosuunnistus.fi/index.php/alue-3
Terveisin
Lasse Vainikainen
KonSAS
Re: Vuosi 2017 Itäisessä Suomessa.
Posted: Tue Oct 11, 2016 5:01 pm
by LVee
Vuodelle 2017 Itäiseen Suomeen kaivataan harjoitusjojen tekijöitä. Ei ole vielä lyöty lukkoon yhtään harjoitusajoa. Alustavasti on suunniteltu ainakin yksi harkkari lumiseen Kuopioon, ehkä helmi- tai maaliskuuhun tai tammikuuhun jos on jo lunta. Syksylle olisi tulossa 1-3 harkkaria. Siinäpä ne sitten on tällä hetkellä. Joten toiveissa olisi löytää ratamestareita jotka olisivat kiinnostuneita järjestämään harkkarin jossain Itä-Suomessa. Järjestely apuja löytyy. Päivämäärät pitää katsoa ettei tule päällekkäisyyksiä muiden autokisojen kanssa lähialueilla. Talvelle ja keväälle olisi eniten tarvetta harjoitusajoista, myös syksylle mahtuu vielä. Kesällä pidetään taukoa, ainakin heinäkuu…
Kiinnostuneet olkaapa yhteydessä: lassevainikainen(at)gmail.com tai Lasse 0503095744
ps. eikä yhtään haittaa vaikkei olisi kokemusta harkkareiden tekemisestä… opastusta annetaan minkä osataan…
Re: Vuosi 2017 Itäisessä Suomessa.
Posted: Fri Oct 21, 2016 7:27 pm
by LVee
Alue 3:n harjoistusajosarja säännöt 2017 on nyt julkaistu:
http://autosuunnistus.fi/index.php/alue ... oteen-2017
Oleellisimmat muutokset: Nyt sarjapisteisiin lasketaan mukaan
myös muiden alueiden kilpailijat. (Aluemestaruudesta ei ajeta 2017 alue kolmosella.) Ratamestari saa pisteitä max kahdesta osakilpailusta,
ensimmäisestä 100p ja toisesta 96p. Mikäli ajetaan
4 tai vähemmän osakilpailuja, niin loppupisteisiin lasketaan kaikki mukaan.
Tuplaharkkareita ei ens vuodelle ole suunniteltu. Talvelle on tarkoitus järjestää 1-2 harkkaria, sitten kun on lunta riittävästi, niin kyltittäminen onnistuu ilman keppejä. Aurauksia ei ole tarkoitus tehdä ens talvelle, vaan ajetaan pihoilla ja muissa paikoissa joita aurataan muutenkin. Talvella alue 3:lla on paljon muita autokisoja, joten päällekkäisyyksiä on hankala välttää, mikäli aikoo harkkareita ajaa.
Syksylle on suunnitelmissa muutama harkkari, ainakin on mahdollista että ajetaan Nilsiällä ja Joensuussa.
Tavoitteena on että vähintään kuukautta ennen ilmoitellaan harjoitusajosta, kun sellaisen joku järjestää.
Re: Vuosi 2017 Itäisessä Suomessa.
Posted: Mon Oct 31, 2016 6:07 pm
by LVee
Re: Vuosi 2017 Itäisessä Suomessa.
Posted: Fri Nov 11, 2016 6:22 am
by LVee
Jos lumitilanne lisääntyy tätä mallia, niin as-kausi itäisessä Suomessa voidaan mahdollisesti aloittaa jo tammikuun alussa.
Tässä hiukan suunnitelmaa:
7.1. Kuopio, heppakenkäharkkari tai normiharkkari, KonSAS
21.1. Kuopio/Siilinjärvi, normiharkkari, KonSAS
Edellä mainituista ainakin jompikumpi pyritään järjestämään, parhaassa tapauksessa molemmat.
Lisäksi helmi-maaliskuulle on tarkoitus järkätä Joensuuhun harkkari.
Nämä kaikki talven harjoitusajot tulevat olemaan sellaisia että ne pystyy ajamaan kaikissa luokissa täysin siviiliautolla. Konkareille lisähaastetta tehdään enemmänkin karttoihin.
Ollaan vasta ideointitasolla, varmuus edellämainittujen harkkareiden ajamisesta tulee vasta lähempänä.
t.Lasse V.
KonSAS
0503095744
Re: Vuosi 2017 Itäisessä Suomessa.
Posted: Sun Nov 13, 2016 1:42 am
by LVee
KonSAS porukalla pidettiin eilen illalla syyskokous/pikkujoulut. Voitin tietovisan, ehkä se oli se ainut kerta elämässä. Vapaamuotoisessa keskustelussa tultiin seuraavan kaltaisiin (ei kuitenkaan ketään sitoviin) tuloksiin: Tehdään lähivuosina harkkareita, ei kisoja, vielä… Harkkareiden vaikeustasoa helpotetaan ja lyhennetään reittien pituuksia, niin että ovat yleensä noin tunnin mittaisia, jopa allekin, muutamia erikoisharkkareita lukuunottamatta. Samalla pyritään lisäämään harkkareiden määrää, varsinkin kun tekijöitäkin ilmaantui. Pyritään aiempaa enempi keskittymään E ja C luokkien reittien sopivuuteen ja kaikille luokille tehdään enempi harkkareita jotka voi ajaa siviiliautolla oikeesti. Keskitytään jälleen autosuunnistukseen, jätetään pois fillarisuunnistukset, jotka kokeiluna olivat ihan ok, mutta eivät tuoneet autosuunnistukseen yhtään lisää porukkaa, joka oli sivujuonne tapahtumien järjestämisessä.
Kansallisten as-kisojen järjestämisen mielekkyydestä oltiin suunnilleen yhtä mieltä, osallistujien vähyyden takia tällä hetkellä ei kannata niitä tehdä Itäisessä Suomessa, ei ennen kuin byrokratiaa kisojen tekemisessä vähennetään ja aloittelijoiden osallistumiskynnystä madalletaan reilusti, jotta voimme saada kisoihin osallistujia omalta alueeltakin. Ja nyt pyritään tekemään lisää harjoitusajoja, jotta osallistujamäärät lähtevät kasvuun harjoitusajoissa ja sitä kautta potentiaalisia kisojen kiertäjiä tulee lisää myös Itäisestä Suomesta.
Keskustelumme toi uutta valoa ja toivoa, vielä kannattaa ainakin yrittää tehdä lajin eteen jotain.
t.Lasse V.