Page 2 of 5

Posted: Mon Jan 16, 2012 9:08 pm
by eero
Tre

En ole siis mansesta vaan toi oli tervehdys =)

Yks paikka on siinä vaihdekepakon edessä tuhkakupin välissä, toinen looginen paikka on kartturin nokan edessä sen juomatelineen paikalla, olettaen ettei tässä ole kartturin ilmatyynyä. Muuten toi kojelauta on aikas ahdas.

-e-

Posted: Mon Jan 16, 2012 9:47 pm
by AnssiVee
Hyvän koteloinnin ideana oli että sais sijoitettua konehuoneeseen sulakkeet. Kattotaan saako mahtumaan fiksusti. Kartturin puolen mukitelineen paikan hyödynnän karttavalon kiinnitystä varten.

-Anssi

Posted: Wed Jan 18, 2012 7:57 pm
by AnssiVee
Auto on vihdoin tallin lämmössä, ja vielä jopa pestynä !
Vararenkaan alareunan kohdalta paljastui lian alta hieman ruostetta, kuten pelkäsinkin. Täytyy fiksata jossain vaiheessa kuntoon.

Myös kuskin puolen takakulman puskuripalan irrotus pakkivalojen johdotusta varten paljasti ikävän yllätyksen. Kulma on ilmeisesti joskus kolaroitu lievästi kun pelti on hieman rypyssä. Olihan se toki maalattu, mutta on taidettu vetää vain jollain pohjamaalilla tms. koska oli tasaisessa pinta ruosteessa.
Nyt on hionnat tehty, pohjamaalit ja pintavärit jo pinnassa ja pakkivalojen johdollekin porattu reikä. Saas nähdä mitä kartturin puolelta löytyy kun sen avaa...

Kartturin valo asettui paikalleen juomapullo/muki telineen tilalle tehtyyn palaan. Käytäntö näyttää jääkö se siihen vai päädytäänkö jatkossa muunlaisiin ratkaisuihin. Tuon nyt tehdyn pystyy joka tapauksessa poistamaan niin ettei siitä jää mitään näkyvää jälkeä autoon, ja alkuperäinen juoman pidinkin löytyy tallista... :D
Sähköt siitä toki vielä puuttuu...

Myös lisäpitkien mallailu paikalleen on hyvällä alulla....

Kuvia: http://kuvablogi.com/blog/36795/


-Anssi

Posted: Thu Jan 19, 2012 7:47 am
by Baas 009
Hmm, hyviä kuvia ja tarinaa...

Pari havaittua juttua: tuo motonjetin venekarttavalo on muuten hyvä, mutta tuossa asennossa varsi ei todennäköisesti pidä lamppua ylhäällä. Eli jonkinlainen lisätuenta tarvittaneen, meillä on ns. hiihtokeskusjojo.
Tavallisessa autossa tämä toimisikin, mutta AS-rytkytyksessä on vähän turhan löysä.

Valot kannattais laittaa taaemmas, eli vähän Eeron tyyliin maski pois ja valojen persaukset aukosta sisään. Vai oliko tarkoitus tehdä valorauta? Meinaan muussa tapauksessa ovat aika alttiina kaikille risuille mitä maastossa tuppaa olemaan...

Kyllä tulee hieno, ainakin jos meidän kinneriin vertaa. Mutta tokihan tässä tapauksessa on vähän enemmän jotain säästämisen arvoistakin.... :D

Posted: Thu Jan 19, 2012 11:07 am
by anssi
Näitä RAVeja alkaa kohta olla piireissä enemmän kuin Hippoksen kisakalenterissa. Ihan vain yleisestä mielenkiinnosta Toyota nippelitietouteen olisi kiva kuulla millaisia alustan kohennuksia, (jouset iskarit, rengaskoot ym.) ravimiehillä on autoissa, vähän samaan tapaan kuin "Audi AS-autoksi" aiheessa Timo kertoili. Tuskin kaimallakaan mitään sitä vastaan jos ko. ravitietoa kertyisi tähän projektiaiheeseen?

Posted: Thu Jan 19, 2012 12:52 pm
by AnssiVee
Valojen sijaintia ylemmäs (juuri Eeron tyyliin) mietin, ja voi olla että ne sinne vielä siirtyykiin. Nyt tulee tollaisella rekkarikilven taakse tulevalla levylle (hieman vahvistettuna), lähinnä ajanpuutteen vuoksi. Pitkät kilven yläpuolelle ja sumarit molemmin puolin kilpeä.

Kiitos vinkistä karttavalon kanssa. Hyvin toi tuossa tallissa paikkansa pitää, mutta tosiaan "tositoimissa" varmaan hyvinkin helposti retkahtaa. Täytyy miettiä lisätukea...

Sulake boxista tuli sen verran iso että sen sjoittaminen meinaa olla ongelma. Todennäköisin vaihtoehto tällä hetkellä on kuskinpuolen iskaritolpan takapuolelle konehuoneeseen. Tulee toki hieman kytkinnestekupin päälle, mutta jos rakentais sen siihen tyyliin että saa suht pienellä vaivalla pois niin ei varmaankaan aiheuta suurtakaan haittaa. Harvemminpa tonne nestekupille kuitenkaan on asiaa...

Maavara öljypohjan kohdalta on nyt tällä hetkellä n.22cm. Saishan tuota enemmänkin olla toki. 1,25" korottavaa settiä pitäis olla saatavilla ja ehkä semmoinen laitetaankin, kunhan budjetti antaa periksi.

Ja kyllä, kaikki RAVi tietous otetaan innolla vastaan !

-Anssi

Posted: Thu Jan 19, 2012 1:34 pm
by EsaT
AnssiVee wrote:Harvemminpa tonne nestekupille kuitenkaan on asiaa...
Kuuluisia viimeisiä sanoja? :)

Posted: Thu Jan 19, 2012 5:16 pm
by eero
Kantsii varmistua että konepelti mahtuu nousemaan kun noita valoja tuohon kohtaan sovittelee.

-e-

Posted: Thu Jan 19, 2012 6:22 pm
by Åke
Mihinkäs rakentelijat on yleensä kiinnittäneet panssarin RAV:n etupäässä? Syylärin alla olevaan palkkiin(ko)? Juuri eilen katselin omaani kiinnitys paikkoja panssarille, vaikka ei tuo AS-käyttöön olekaan tulossa mutta eihän se näytä kestävän edes siviiliajossa ilman panssaria.. Sitä vaan siinä etupalkissa katselin että näyttää sen verran heiveröiseltä että ei taida kummoistakaan pohjakosketusta kestää?

Posted: Fri Jan 20, 2012 10:06 am
by AnssiVee
Kuskin puolen takakulman ruostevaurion aiheuttaneen syyn eli jonkinmoisen osuman takia epäilin ettei kartturin puolelta löytyisi samaa näkyä. Mutta väärässä olin.... Molemmat takakulmat on siis ajan saatossa peruutettu johonkin ja korjausmaalattu huonosti. No tuleepahan laitettua kuntoon.

Positiivinen löytö koteloita ym. tutkiessa on ollut kotelosuoja-aine jota on hyvin saatu joka paikkaan. Sormethan tossa tahmaa kun johtoja pujottelee, mutta eipä näy ruostetta missään.

Pakkivalon johdolle löytyi oiva väylä puolelta toisella takaa kotelon sisältä.
Sisusta alkaa olemaan tallin nurkassa yhdessä kasassa ja johtojen pujottelussa on päästy hyvään alkuun....

Hieman lisää kuvia: http://kuvablogi.com/blog/36795/

-Anssi

Posted: Fri Jan 20, 2012 3:48 pm
by eero

Posted: Wed Jan 25, 2012 1:03 pm
by AnssiVee
Projekti jatkuu ja kisat lähenee jo uhkaavaa vauhtia.

Onneksi jotain on taas saanut aikaan:
-toisenkin takakulman ruostevauriot korjattu
-virtaa saatu johdettua konehuoneesta takakonttiin "hieman" alkuperäistä paksummalla kaapelilla
-sulakeboxin kiinnitys rakennettu
-lisäpitkien ja sumareiden kytkimien paikka tehty (vaatii viimeistelyä myöhemmin)
-Lisätty 2 kpl virranulosottoja keskikonsoliin
-johtoja räävitty sinne tänne...
-takasumuvalo korjattu

Pari kuvaa:
http://kuvablogi.com/nayta/3408488/
http://kuvablogi.com/nayta/3408487/


-Anssi

Pohjapanssarin kiinnitys

Posted: Sun Jan 29, 2012 10:20 am
by Lehtimäki
Åke kyseli etupanssarin kiinnitysideoita. Meillä on etupäästään kiinni orkkis? "karjapuskurin" sisäpuolella olevissa korvakkeissa kahdella M10 läpipultilla takaosalle on hitsattu mutterit poikkipalkkiin. Hyvin on pysynyt johtuu ilmeisesti osittain rauhallisesta ajotyylistämme. Poikkipalkin pulttien kannat saattaa ottaa osumaa mikäli ajetaan hieman karkeammalla pohjalla.

Posted: Mon Jan 30, 2012 7:42 am
by AnssiVee
Auton rakennus kiireissä ei ehtinyt kirjoittelemaan...
Nyt kuitenkin eka kisa uudella kalustolla takana.
Mukavaa oli ! Kerrassaan hauska peli ajaa !

Loppu suoralla paikalleen asettuivat etusumarit ja Bilteman lisäpitkät. Molemmat saman Motonetin perus valoraudan/levyn (kilven alle tulevan) ympärille. Pitkienvalojen tukirautojen kiinnityspaikat meinasivat tuottaa ongelmaa kun maskihan kääntyy konepellin mukana ylös. Kierretangosta väännettiin pikaiseen lauantai aamuna tuet, jotka nyt ovat maskin reikien läpi asennettu. Konepellin avatakseen joutuu siis ensin ruuvaamaan auki 2kpl ristipää ruuveja valojen päältä. Onneksi Toyotissa ei konepellin alle ole perinteisesti ollut ihan hirveästi asiaa... Taas niitä kuuluisia viimeisiä sanoja... Parannus noihin tukirautoihin on tulossa jossain vaiheessa...

Seuraavaksi täytyykin sitten alkaa suunnittelemaan sitä panssaria...

Kiitos kartturille asennus avusta ja hyvästä kartturoinnista ekassa RAVi-kisassa. Lapua jää valitettavasti väliin, mutta 2 viikon päästä ollaan taas viivalla....
Kiitos myös kaikille vinkkejä ja ohjeistusta antaneille !

Joitain kuvia lisätty: http://kuvablogi.com/blog/36795/

-Anssi

Posted: Mon Jan 30, 2012 9:18 am
by joteam1
Audeissa on tuo sama ongelma lisävalorautojen kanssa.
Itse olen ratkaissut tuon autotarvikeliikkeistä saatavilla kaasuvivuston kulmanivelellä. Helppo repäistä irti konepellin avauksen yhteydessä, ja menee takaisin painamalla.