Turengin SM
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
Turengin SM
Nyt olisi ilmottautuminen avautunut. Kutsu loytyy KITI:stä
Turengin SM
Vielä olisi pari päivää aikaa ilmoittautua. Ennakkotietona SM-reitti n.170km ja ihannekesto n.5 tuntia. C:llä hieman lyhyempi ,joten suunnistettavaa pitäisi riittää.
Turengin SM
Lähtöluettelo julkaistu. Löytyy KITI:stä tai http://tauk.nettisivu.org/files/2011/06/lahto-sm11.pdf
Sorakuoppa II
Aluksi KIITOKSET kaikille vetotalkoisiin osallistujille. Jotenkin tuntuu että lopuistakin harrastajista halutaan eroon viemällä reitti niin pehmytpohjaisille sorakuopille että vain nelivetoiset voivat päästä läpi. Turengin reitistä olisi voinut karsia nuo pohjattomat hiesu hetteiköt pois, jotta kaikilla osallistujilla kalustosta riippumatta olisi mahdollisuus AJAA reitti läpi ilman että vähänväliä tarvii turvautua kanssakilpailijoiden vetoapuun. Yhden tälläisen irroitus session tulos oli katkennut hinausköysi, tuon tappion olisi vielä hyväksynyt olan kohautuksella mutta ohjaamoon kimmonneen koukun tuloksena nyt on käsi 4 vk lastassa ja luunmurtumia korjailessa. Tätäkö me lajilta todella haluamme. Tehdään reitti niin huonoille pohjille että läpi ei voi päästä kun 4WD / ilmatyyny aluksilla. Voi sen reitin piirtää vaikka suolle mutta missä on tasapuolisuus.
Myös korkeussuunnassa pitäis järjestäjien vähän silmäillä ajettavuutta. Meitin kotteron tuulilasin yläosa ja kattorakenteet ei oikein tykänneet paksuista niitä halailevista männynoksista. Kattorakenteista ja tuulilasista olis toki päässyt eroonkin jos olis vaan ajanut sen yhden navetan ylisille menevän rampin alta.
Näin se vaihtelee. Meidän autolla, matala neljäveto, ei ollut mitään ongelmia, mitä nyt kuski välillä sanoi, että nyt ei epäröidä, nyt mennään eteenpäin. Eikä miehistölläkään ollut ongelmia, kisan aikana. Ei oltu edes eksyksissä ja kaikki sujui hienosti.
Maalissa sen sijaan oli eksyksissä RT-asemia enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Saimme niistä ansaitun rangaistuksemme. Kahdentoista puuttuvan kohdalla oli B- tai C-luokan asema. Onko joku sitä mieltä, että olisimme ansainneet niistä vielä lisärangaistuksen. Voisihan se tietysti meille olla ihan oikein. Tai mitäpä sillä meidän kohdalla on väliä. Sijoituksemme ei olisi narulla kuitenkaan yltänyt keskeyttäneiden osastolle asti.
Vielä en ole nähnyt tuloksia, mutta varmaan taas ne, jotka yleensäkin ovat parempia, pärjäsivät.
Kannustusta vaan Tepille, moottoriurheilussa voi sattua. Niinkuin varmaan huomasit niin tuli se Pyrhönenkin takaisin.
Maalissa sen sijaan oli eksyksissä RT-asemia enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Saimme niistä ansaitun rangaistuksemme. Kahdentoista puuttuvan kohdalla oli B- tai C-luokan asema. Onko joku sitä mieltä, että olisimme ansainneet niistä vielä lisärangaistuksen. Voisihan se tietysti meille olla ihan oikein. Tai mitäpä sillä meidän kohdalla on väliä. Sijoituksemme ei olisi narulla kuitenkaan yltänyt keskeyttäneiden osastolle asti.
Vielä en ole nähnyt tuloksia, mutta varmaan taas ne, jotka yleensäkin ovat parempia, pärjäsivät.
Kannustusta vaan Tepille, moottoriurheilussa voi sattua. Niinkuin varmaan huomasit niin tuli se Pyrhönenkin takaisin.
Pepe
-
- Posts: 29
- Joined: Wed Dec 24, 2008 12:41 pm
- Location: nastola
Olihan siinä asiaa hirmuisesti, varmaan olisi voinut jättää jotain poiskin eikä kukaan olisi moittinut ratkaisua. Mutta onhan se tavallaan aika äijämäistä kun mennään vähän kuin äärirajoille. Maine ja itsetunto kasvaa kun onnistuu.
Kilpailun kuluessa huomattiin Toyota Starlettien jonoajossa pieniä eroja autojen alustojen säätöjen välillä. Oltiin Rengossa kiertämässä jotain kasaa jossain montun päällä niin paikka jossa åke ja hintikka joutuivat jalkautumaan niin Koivistot tulivat starletilla puhtaasti reitin läpi.
Meidän starletille tuli raja vastaan sitten Hyrvälässä jossa jäätiin kiinni kilpien väliin , kiitoksia vaan Jarnolle vetoavusta, tuli tarpeeseen.
Kilpailun kuluessa huomattiin Toyota Starlettien jonoajossa pieniä eroja autojen alustojen säätöjen välillä. Oltiin Rengossa kiertämässä jotain kasaa jossain montun päällä niin paikka jossa åke ja hintikka joutuivat jalkautumaan niin Koivistot tulivat starletilla puhtaasti reitin läpi.
Meidän starletille tuli raja vastaan sitten Hyrvälässä jossa jäätiin kiinni kilpien väliin , kiitoksia vaan Jarnolle vetoavusta, tuli tarpeeseen.
Turengin SM
Tuloksia olisi kotisivuillahttp://tauk.nettisivu.org
Kuvia
Reitin varrella kahdessa paikassa otettuja kuvia alla olevissa linkeissä.
Jat 1:n lähellä kuvivaajan kiertämistä, jossa moni teki ylimääräisiä kiemuroita saadakseen puun takana olevan aseman. Muutama kilpailija ei tehnyt kiemuroita eikä varmaankaan nähnyt asemaakaan.
https://picasaweb.google.com/1133939591 ... 6_11_Jat01
Jat 10 eli taukoa edeltävä rakennusten kierto
https://picasaweb.google.com/1133939591 ... 6_11_Jat10
Motto: kuvien laatu voidaan aina korvata määrällä
Jat 1:n lähellä kuvivaajan kiertämistä, jossa moni teki ylimääräisiä kiemuroita saadakseen puun takana olevan aseman. Muutama kilpailija ei tehnyt kiemuroita eikä varmaankaan nähnyt asemaakaan.
https://picasaweb.google.com/1133939591 ... 6_11_Jat01
Jat 10 eli taukoa edeltävä rakennusten kierto
https://picasaweb.google.com/1133939591 ... 6_11_Jat10
Motto: kuvien laatu voidaan aina korvata määrällä
Unto Korvenkangas
Kiitosta vaan ja tsemppiä TAUK:lle
Pienellä porukalla oli tehty pitkä ja vaativa kisa. Muutama vuosi sitten oli Kievarissa rapsakka pakkanen, mutta nyt ei tarvinnut palella . Olihan siellä C:n reitilläkin pari pehmeää hiekkakuoppaa. Se lentohiekkakuopan ylitys olisi voitu ehkä kiertää, mutta sinne vaan piti mennä. Onneksi oli pari riskiä katsojaa jotka työnsivät Suzukin irti. Kiitosta vaan tuntemattomille herrasmiehille!
Opittiin muuten sekin, ettei Pohjanmaan miehiä parane suututtaa ennen kisaa. Meneevät ja voittavat suutuspäissään luokan
T: Team HaAS
Opittiin muuten sekin, ettei Pohjanmaan miehiä parane suututtaa ennen kisaa. Meneevät ja voittavat suutuspäissään luokan
T: Team HaAS
Kievarin kierroksesta riittäisi tarinaa. Kilpailussa jyvät erotettiin akanoista aikamoisella väsytystaktiikalla. Lämpö imi mehuja miehistöstä, kilpailu oli pitkä ja vaativa. Paikoitellen pehmeät urat kysyivät melkoista ajosilmää jottei pikkukinneri jää kiinni. Ja sitten vielä sokerina pohjalla ne ylimääräiset kilvet, joita kierrettiin urakalla löytääksemme ne oikeat. "Kilvelle mutta ei siihen mikä näkyy vaan katso pääseekö sen takaa..."
Suunnistusperusteet jäivät meille seitsemässä paikassa tuntemattomaksi. Niin kauan me hieroimme, että varmasti kaikki on niin kuin pitääkin. Yksi paikkauskin suoritettiin kapinan aikana (?!). Mutta jälleen kerran tuloslaskenta kertoi, että emme me virheetöntä suoritusta saaneet aikaiseksi. Jostain kumman syystä muuten auringon laskettua ei kilpiä enää jäänyt.
Kisasta saimme juurikin sitä mitä odotimme. Kiitokset järjestäjille ja onnittelut menestyneille!
Jos jotain pientä risua pitää antaa niin tuloksia olisi kiva lukea netistä viimeistään kisaa seuraavan päivän iltana.
Suunnistusperusteet jäivät meille seitsemässä paikassa tuntemattomaksi. Niin kauan me hieroimme, että varmasti kaikki on niin kuin pitääkin. Yksi paikkauskin suoritettiin kapinan aikana (?!). Mutta jälleen kerran tuloslaskenta kertoi, että emme me virheetöntä suoritusta saaneet aikaiseksi. Jostain kumman syystä muuten auringon laskettua ei kilpiä enää jäänyt.
Kisasta saimme juurikin sitä mitä odotimme. Kiitokset järjestäjille ja onnittelut menestyneille!
Jos jotain pientä risua pitää antaa niin tuloksia olisi kiva lukea netistä viimeistään kisaa seuraavan päivän iltana.
Re: Sorakuoppa II
Me taisimme olla siinä vetämässä. Kuskini näki peilistä että köysi sinkosi hinattavan auton ohjaamoon lähelle kuskin päätä, eli tuossa olisi voinut käydä todella pahastikin. Tuosta muistuikin mieleen että pitäisi vaihtaa vetoköysi niin järeään vetoliinaan joka ei varmasti katkea.Tepi S wrote: Yhden tälläisen irroitus session tulos oli katkennut hinausköysi, tuon tappion olisi vielä hyväksynyt olan kohautuksella mutta ohjaamoon kimmonneen koukun tuloksena nyt on käsi 4 vk lastassa ja luunmurtumia korjailessa.
Kisahan oli taas hieno ja vaativa, eikä tuntunut läheskään niin pitkältä mitä reitillä aikaa kulutettiin. Kokoajan pääsi kuitenkin etenemään eikä pitänyt jäädä ihmettelemään mistä löytäisi takaisin reitille.