hmmm.... ainakin luokat MA näyttäis siltä että "hamstereita" olisi enemmän tuolla M-luokassa. Mistä lie johtuu, mutta mieleen vaan tulee jotta ketkä ne säännöt viimekädessä hierovat =) eikä nyt oteta hernettä nokkaan.
Tuosta ylimääräisen rankaisusta on paljon aina juttua ja voisihan tuota kokeilla vaan kuka lähtisi ratamestattavaksi?
Aluksi tietenkin tuo ylimääräisen rankaisu aiheuttaisi nirinää ja narinaa mutta tomun laskettua voisi toimiakin eli kylttien sijoitteluun toisi ryhtiä vierekkäisille urille asentamiseen... vai onko tuttua:
- kumpaa kautta?
- ei sen väliä, otetaan nuo molemmat kun on korteissa tilaa...
tai sitten:
-minkähän tuo leima kuittasi?
- no mää jätän tähän yhden tyhjän ja katotaan sitten uusiksi
-e-
Lapuan Sprintit 05.03.2011
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
Ajautuu keskustelu sivuraiteille, mutta ei kai sen väliä..
Itse kun en ole ajanut AS:ää vielä silloin kun ylimääräiset rankaisi, niin jokunen vuosi sitten piti käydä testaamassa Turun suunnalla, olikohan Nasu:n tekemä kisa, sellaistakin missä ylimääräiset rankaisi, siis testimielessä ajettiin sellainenkin kisa.
Oli kyllä ainakin meikäläiselle todella havahduttava esitys, että miksi ne ylimääräiset ei enää rankaise. Loputon arpominen joka kyltilla että "otetaanko vai ei", hauskuus oli kyllä kaukana.
Testistä oli se hyöty, että nyt meikä ainakin tietää koska on aika lopettaa AS-harrastaminen, ja se on sinä päivänä kun ylimääräisten rankaisu otetaan taas käyttöön..
Itse kun en ole ajanut AS:ää vielä silloin kun ylimääräiset rankaisi, niin jokunen vuosi sitten piti käydä testaamassa Turun suunnalla, olikohan Nasu:n tekemä kisa, sellaistakin missä ylimääräiset rankaisi, siis testimielessä ajettiin sellainenkin kisa.
Oli kyllä ainakin meikäläiselle todella havahduttava esitys, että miksi ne ylimääräiset ei enää rankaise. Loputon arpominen joka kyltilla että "otetaanko vai ei", hauskuus oli kyllä kaukana.
Testistä oli se hyöty, että nyt meikä ainakin tietää koska on aika lopettaa AS-harrastaminen, ja se on sinä päivänä kun ylimääräisten rankaisu otetaan taas käyttöön..
Se tässä on kiintoisaa nähdä, etteivät meikäläiset ole ollenkaan ahkerimpia tyhjän täyttäjiä, vaikka niin on itse luultu.
Spekulointi sinänsä on hauskaa: Mikä olisi ollut tulosluettelo sitten, jos ylimääräisestä olisi saanut 200 pistettä, tai 50 pistettä? Entä jos ylimääräisrangaistuksista olisi tiennyt etukäteen?
Ennen vanhaan ylimääräisrangaistusten aikaan saattoi moni ratamestari huomata tuloslaskentapaikan ilmapiiristä, että muuten niin hyvä kisa oli happamoitunut liialliseen harkintaan kilpien sijoittelussa, koska kovin moni kilpailija oli harkinnut (arponut) toisin.
Pelottavathan ne kaikki näkyville tulevat numerokyltit, jos ylimääräisistä rangaistaan: onkohan tämä ylimääräinen vai ei? jätänkö pois? jos jätän, jääkö asema puuttumaan jne....
Pelkään että tuon kaltaista jännitystä haen mieluummin esimerkiksi elokuvista. Mutta koska en välitä jännityselokuvista, harrastaisin mieluummin autosuunnistusta.
Spekulointi sinänsä on hauskaa: Mikä olisi ollut tulosluettelo sitten, jos ylimääräisestä olisi saanut 200 pistettä, tai 50 pistettä? Entä jos ylimääräisrangaistuksista olisi tiennyt etukäteen?
Ennen vanhaan ylimääräisrangaistusten aikaan saattoi moni ratamestari huomata tuloslaskentapaikan ilmapiiristä, että muuten niin hyvä kisa oli happamoitunut liialliseen harkintaan kilpien sijoittelussa, koska kovin moni kilpailija oli harkinnut (arponut) toisin.
Pelottavathan ne kaikki näkyville tulevat numerokyltit, jos ylimääräisistä rangaistaan: onkohan tämä ylimääräinen vai ei? jätänkö pois? jos jätän, jääkö asema puuttumaan jne....
Pelkään että tuon kaltaista jännitystä haen mieluummin esimerkiksi elokuvista. Mutta koska en välitä jännityselokuvista, harrastaisin mieluummin autosuunnistusta.
Pepe
-
- Posts: 251
- Joined: Mon Sep 25, 2006 10:50 pm
- Location: jyväskylä
Ylimääräisten rankaisu
Selityksenä, ainakin meillä on, kun kirjoitamme suoraan korttiin ilman lunttia, niin piti aika monta numeroa kirjoittaa uudestaan, kun tarkka tuloslaskenta ei välttämättä olisi hyväksynyt numeroitamme oikeiks (näinkin on käynyt)i. Siis kun käsi tärisi ja numeroista tuli mitä sattuu.
-
- Posts: 53
- Joined: Thu Oct 04, 2007 6:15 pm
- Location: Härmä
Että tulikin taas sohaistua…
Sovitaan niin että mekin ollaan nykysäännön kannalla, ettei tarvi enempää ruveta spekuloimaan ratamestarien tekemisiä!
Lapuan reitit oli kyllä loistokunnossa 2-vetoisellakin kerkesi hyvin. Vielä kun malttais ostaa uudet renkaat, nuo kaksi vuotta vanhat pinnatut ÄSSÄt ei enää tahdo pitää.
Sovitaan niin että mekin ollaan nykysäännön kannalla, ettei tarvi enempää ruveta spekuloimaan ratamestarien tekemisiä!
Lapuan reitit oli kyllä loistokunnossa 2-vetoisellakin kerkesi hyvin. Vielä kun malttais ostaa uudet renkaat, nuo kaksi vuotta vanhat pinnatut ÄSSÄt ei enää tahdo pitää.
Keskustelu käy mielenkiintoisena, enkä malta olla enää sivustaseuraaja.
Oma mielipiteeni on, että ylimääräisen tulisi rankaista esim. 1/3 (100/200) puuttuvan virhemäärästä. Väärä kyltti oikean sijasta olisi 300/600vp, ei tuplarankaisua.
No todettakoon, että en ole itsekään harrastanut lajia siihen aikaan, kun ylimääräisestä sai virhepisteitä. ST-ajo ja autosuunnistus viittaa suunnistukseen ja sitähän tämän lajin tulisi olla. Suunnistuksessa yleensä jollain tapaa rangaistaan ellei tiedä missä on.
Spekulaatiota, että mitä tämä voisi tuoda tullesssaan.
1. Ratamestarin täytyy olla valveilla, että suunnistusperuste kyltille yksiselitteisesti löytyy.
2. Vauhti saattaa hieman pudota, koska "haulikolla ampuminen" loppuu.
3. Kalusto kestää paremmin ja kevyemmälläkin lompakolla saa kilpailukykyisen kaluston.
Oma mielipiteeni on, että ylimääräisen tulisi rankaista esim. 1/3 (100/200) puuttuvan virhemäärästä. Väärä kyltti oikean sijasta olisi 300/600vp, ei tuplarankaisua.
No todettakoon, että en ole itsekään harrastanut lajia siihen aikaan, kun ylimääräisestä sai virhepisteitä. ST-ajo ja autosuunnistus viittaa suunnistukseen ja sitähän tämän lajin tulisi olla. Suunnistuksessa yleensä jollain tapaa rangaistaan ellei tiedä missä on.
Spekulaatiota, että mitä tämä voisi tuoda tullesssaan.
1. Ratamestarin täytyy olla valveilla, että suunnistusperuste kyltille yksiselitteisesti löytyy.
2. Vauhti saattaa hieman pudota, koska "haulikolla ampuminen" loppuu.
3. Kalusto kestää paremmin ja kevyemmälläkin lompakolla saa kilpailukykyisen kaluston.
Jos ei nyt hötkyiltäs. Ajatellaanpas asiaa positiivisesti eikä aina sitä miten rangaistaan eli:
Voisikohan tuota ylimääräisen merkkausta käyttää hyväksi eli esimerkiksi ratamestarin tehtäviä opiskellessa? Antaahan tuo arvokasta tietoa onnistumisesta tuossa jalossa tehtävässä. Taitaa vaan olla niin että kun kisat saatu pulkkaan niin takki niin tyhjä ettei syvällisempää analyysiä jaksa tehdä.
Onhan tuo ylimääräisten lukumäärä jonkinasteinen tunnusluku siitä kuinka kisa on onnistunut.
-e-
Voisikohan tuota ylimääräisen merkkausta käyttää hyväksi eli esimerkiksi ratamestarin tehtäviä opiskellessa? Antaahan tuo arvokasta tietoa onnistumisesta tuossa jalossa tehtävässä. Taitaa vaan olla niin että kun kisat saatu pulkkaan niin takki niin tyhjä ettei syvällisempää analyysiä jaksa tehdä.
Onhan tuo ylimääräisten lukumäärä jonkinasteinen tunnusluku siitä kuinka kisa on onnistunut.
-e-
Lakian ajot sprint 2:sta kuvia osoitteessa http://jaavil.galleria.fi