Niin tähän alkuperäiseen ongelmaan... se todennäköisesti johtuu takajarrujen paineensäätimestä ja siitä, että auto ei ole enää alkuperäisessä asennossa eli nokan ja perän korkeus suhteessa toisiinsa. En tiedä millainen säädin Corollassa on, mutta joissain sitä pystyy hämäämään tai oikeasti säätämään ja joissain sen toiminta perustuu suoraan perän korkeuteen. Kannattaa tutkailla jarruputkien ja taka-akseliston "kohtaamista" eli sellaitsa palikkaa, joka on taka-akseliston liikkuvien osien lähellä ja johon menee jarruputkia... siellä jossain se ongelma on. Mulla meni Citroen AX:stä rikki ko möykky kun hitsipillin kanssa irrotettiin jarruputkia siitä.avee wrote:Jos tilanteessa jossa edessä on vakiojouset ja käsi/silmä/katsastustuntumalla mitattuna kunnossa olevat iskarit ja jarrupoljinta painettaessa auto käyttäytyy kuin vetäisi käppäriä, niin minun järjen mukaan vika on takaiskareissa/liian jäykissä takajousissa...?
Toyota corolla 2wd korotus
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
Mikä vuosimalli sun autos on? Vuosimallien -87 - 92 jarrupaineensäädin on konehuoneessa, paitsi farmari-malleissa, joissa se on auton alla. Farmareissa lisäksi kuormauksen tunnistin. Todennäkösesti säädin on rikki.
Ja jos nostat autoa, yleensä kuormituksen tunnistin antaa sillon taakse vähemmän jarrupainetta, eli tunnistinta joutuu huijaamaan niinpäin että painetta tulee lisää ja tilanne normalisoituu.
Ja jos nostat autoa, yleensä kuormituksen tunnistin antaa sillon taakse vähemmän jarrupainetta, eli tunnistinta joutuu huijaamaan niinpäin että painetta tulee lisää ja tilanne normalisoituu.
-mikko-
Corolla on vm-91 ja sedani. 97% varmuudella siinä ei ole kuormituksen mukaan toimivaa jarrupaineen säädintä. Joku innokas on pultannut alustan täyteen alumiinilevyjä, niin ihan helpolla sitä ei absoluuttisen varmaks näe
Mutta konehuoneessa rintapellissä on kiinni mötikkä johon tulee ja lähtee jarruputkia. Ehkä siinä on vikaa? Viitaten edelliseen kirjoitukseen, että auton nosto vähentää jarrupainetta takana niin silloin on lienee kyseessä tapaus jossa on kuormituksen mukaan toimiva jarrupaineen säädin. Eihän se hemmetin mötikkä siinä rintapellissä voi tietää kuinka korkealla auto on
Ja taitaa meidän corollassa tulla liikaa, eikä liian vähän jarrupainetta taakse.
Tai ehkäpä siinä on jarruissa jotain muuta häikkää. Täytyy myöntää että siinä on huonommat jarrut kuin edellisessä punaisessa corollassa joka oli vm-90. Ja tunnustaa etten ajanut tällä valkoisella corollalla jäätiköllä ennen korotusta. Noilla ominaisuuksilla olen sen katsastanut ilman hylkyjä 3 kertaa. Ehkä inssi on joka kerta ollut niin kateellisen hämmentynyt näkemästään että on jäätynyt ja antanut leiman
Mutta konehuoneessa rintapellissä on kiinni mötikkä johon tulee ja lähtee jarruputkia. Ehkä siinä on vikaa? Viitaten edelliseen kirjoitukseen, että auton nosto vähentää jarrupainetta takana niin silloin on lienee kyseessä tapaus jossa on kuormituksen mukaan toimiva jarrupaineen säädin. Eihän se hemmetin mötikkä siinä rintapellissä voi tietää kuinka korkealla auto on
Ja taitaa meidän corollassa tulla liikaa, eikä liian vähän jarrupainetta taakse.
Tai ehkäpä siinä on jarruissa jotain muuta häikkää. Täytyy myöntää että siinä on huonommat jarrut kuin edellisessä punaisessa corollassa joka oli vm-90. Ja tunnustaa etten ajanut tällä valkoisella corollalla jäätiköllä ennen korotusta. Noilla ominaisuuksilla olen sen katsastanut ilman hylkyjä 3 kertaa. Ehkä inssi on joka kerta ollut niin kateellisen hämmentynyt näkemästään että on jäätynyt ja antanut leiman
Nyt on corolla kunnossa.ainakin tietyiltä osin.
Lyhensin etujousia vähän. ajettavuus=pito parani huomattavasti. Lyhensin myös vähän takajousia, mutta se oli ehkä tyhmästi tehty. Ajettavuuteen sillä tuskin oli vaikutusta mutta maavara aleni 1,5cm.
Alkuperäinen ongelma oli se että corollalle tuli halu liukkaalla pinnalla jarrutettaessa mennä perä edellä mettään. No epäilin että se johtuisi jousituksesta/vaimennuksesta. Näin se ei kai ollut, vaan kyseessä oli joku henkimaailman häiriö jarruissa jonka aiheuttajan selvittäminen oli vaihtoehtoinen tapa kuluttaa vapaa-aikaa. Paineensäätöventtiilissä vika ei ollut, mutta kun vaihdoin kulutusosat, sylinterit, pääsylinterin ja tehostajan niin alkoi toimia. aika hitsin komeita noi uudet jarruputket vanhassa autossa. kiiltää niin komeesti
Lyhensin etujousia vähän. ajettavuus=pito parani huomattavasti. Lyhensin myös vähän takajousia, mutta se oli ehkä tyhmästi tehty. Ajettavuuteen sillä tuskin oli vaikutusta mutta maavara aleni 1,5cm.
Alkuperäinen ongelma oli se että corollalle tuli halu liukkaalla pinnalla jarrutettaessa mennä perä edellä mettään. No epäilin että se johtuisi jousituksesta/vaimennuksesta. Näin se ei kai ollut, vaan kyseessä oli joku henkimaailman häiriö jarruissa jonka aiheuttajan selvittäminen oli vaihtoehtoinen tapa kuluttaa vapaa-aikaa. Paineensäätöventtiilissä vika ei ollut, mutta kun vaihdoin kulutusosat, sylinterit, pääsylinterin ja tehostajan niin alkoi toimia. aika hitsin komeita noi uudet jarruputket vanhassa autossa. kiiltää niin komeesti
tekis edelleen mieli saada corollaan maavaraa lisää. villinä ajatuksena visualisoin mielessäni jousijalan rakennetta, niin mahtaisikohan se onnistua laittamalla metallia jousen yläpään ja jousijalan ylälautasen väliin? vaikka 1,5cm paksua metallilevyä jossa on reikä iskarinvartta varten...? eli rakentaisi "tuplayläjousilautasen" tällöinhän jousi puristuisi enemmän kasaan ja tulisi jäykemmäksi...
Tuota tapaa on käytetty yhdessä AS-Legacyssä. Pultit vaihdettu pidempiin läpipultteihin.avee wrote:tekis edelleen mieli saada corollaan maavaraa lisää. villinä ajatuksena visualisoin mielessäni jousijalan rakennetta, niin mahtaisikohan se onnistua laittamalla metallia jousen yläpään ja jousijalan ylälautasen väliin? vaikka 1,5cm paksua metallilevyä jossa on reikä iskarinvartta varten...? eli rakentaisi "tuplayläjousilautasen" tällöinhän jousi puristuisi enemmän kasaan ja tulisi jäykemmäksi...