HEINÄMIEHEN LENKKI
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
HEINÄMIEHEN LENKKI
Hiukan tietoa Heinämiehen Lenkistä: Ratamestarit ovat tehneet upeaa työtä, kaikki luvitukset ovat kunnossa ja yllättävänä tietona voidaan mainita se, että koko kisa ajetaan uusilla alueilla!! Kartoitus alkaa olla lopuillaan ja nuoret ratamestarit suunnittelevat innolla reittiviivaa. Käyhän ilmoittautumassa, se kannattaa.
Väliaikatietoja...
Heinämiehen Lenkin reitti on siis kasassa ja pikku säätöjä reittiviivaan tehdään päivittäin. Ratamestariryhmä on ollut paarmojen ja hyttysten syötävänä reittiä tehdessään, joten palkitkaapa järjestäjät taas runsailla ilmottautuneilla. Ainoastaan alun ja lopun siirtymät ovat tuttuja aikaisemmista FoSUA:n kisoista. Muuten ajetaan uusilla paikoilla. Tarjoamme teille kilpailijoille kevyen ja toivottavasti kesäisen lämmittelyn kesän kilpailutauon päätteeksi. Tämän jälkeen on ruosteet pois sekä kuskilta että kartturilta ja Hanaa-sarjaan ja SM-kisoihin lähdetään kovat piipuissa T: Team HaAS
-
- Posts: 1
- Joined: Sun Jul 12, 2009 3:55 pm
Osallistuminen Heinämiehen lenkkiin laitetaan harkintaan, jos järjestäjät lupaavat, että tuloslaskenta toimii paremmin kuin talvella järjestetyssä Lumimies-kisassa.
Lumimies-kisan tuloslaskenta kesti kohtuuttoman kauan. Jos tulosten laskenta kestää pidempään kuin itse kisasuoritus, tuloslaskennan organisointi ei ole onnistunut. Tuolloin laskenta venyi ja venyi. Odottaessa tuli mieleen, että jopa käsin laskien tulokset olisivat valmistuneet nopeammin.
Vaikka Lumimiehen kisareitti oli laadittu hyvin ja oli mukava olla kisassa mukana, päällimmäisenä kisasta jäi mieleen tuntikausia kestänyt odotus ja siitä johtunut
Kilpailujen järjestäjien toivoisi ottavan huomion, että myöhäiseen ajankohtaan tai jopa aikaiseen aamuun kestävä tuloslaskenta ei lisää tämän lajin kiinnostavuuttaa uusissa harrastajissa, eikä motivoi pidempään harrastuksessa mukana olleita jatkamaan.
Tuloslaskennan sujuvuutta ja palkintojenjaon aikatauluttamista kannattaisi ajatella myös kilpailijoiden turvallisuusnäkökulmasta. Monilla kilpailijoilla saattaa olla kisan jälkeen edessä muutaman sadan kilometrin ajomatka kotiin. Kisasuorituksen ja tuloslaskennan pitkän odotuksen jälkeen aamuyöstä klo 3-4 välillä kotimatkalle starttaavat autosuunnistajat voivat olla väsymystilansa vuoksi liikenteessä suuria riskitekijöitä itselleen sekä muille tiellä liikkujille.
Lajimme harrastajat alkavat olemaan suurelta osin ikämiesporukkaa ja valvomisesta palautuminen kestää ikääntyneille selkeästi pidempään kuin "nuorisosarjaan" kuuluville. Valvomisesta johtuva seuraavan päivän "krapula" ei ole houkuttelevaa.
Itse en näe, että lajin viehätys piilisi siinä, että yöaikaan ajetaan "puskarallia" ja siinä sivussa taistellaan kartanlukua ja yleistä tarkkaavaisuutta häiritsevää väsymystä vastaan. Lajin suola pitäisi olla sen sisällössä, ei siinä kenen kunto kestää parhaiten valvomisen.
Tiedostan, että autosuunnistuksen harrastaminen on vapaaehtoista, ei ole pakko lähteä kisaamaan, jos puitteet eivät miellytä. Olen harrastanut lajia vaihtelevalla aktiviteetillä +20 vuotta ja tunnustan, että oma mukavuusalue on tuona aikana laajentunut. Pitkille kisamatkoille otamme nykyisin mielellään hotellimajoituksen.
Tämän haasteellisen ja samalla edullisen autourheilulajin pitämiseksi elinvoimaisena kaikkien harrastajien tulisi puhaltaa yhteen hiileen ja pyrkiä estämään osallistujakato kehittämällä lajia muuttuvan maailman mukana.
Henkilökohtaisesti olen hyvin kiitollinen jokaiselle kisaorganisaatiolle, joka on tehnyt kilpailun. Ilman kilpailuntekijöitä ei olisi kisoja, missä käydä ajamassa. Toisinaan kilpailujen järjestäjät ja etenkin ratamestarit joutuvat kohtuuttoman arvostelun kohteeksi. Kenenkään toimeentulo ei ole näissä piireissä riippuvainen kisan lopputuloksesta, eikä reitin tulkintaan tarvitsisi suhtautua suurella tunteella. Kyse on kuitenkin vapaaehtoisuuteen liittyvästä toiminnasta, johon ihmisiä tulisi kannustaa, eikä tyrmätä.
Forssalaisillekin nostan hattua, että olette saanut tehtyä kisan parhaimman lomakauden keskelle ja toivottavasti mahdollisimman moni tulee ajamaan kisanne. Itselle jäi edellisestä kisastanne karvas maku suuhun tuloslaskennan hitaudesta johtuen.
Toivottavasti olette kuitenkin oppineet edellisistä virheistä ja tulevassa kilpailussa tuloslaskenta toimii ripeämmin, ja palkintojenjaon jälkeen voitte hyvillä mielin toivottaa kilpailijoille turvallista kotimatkaa.
Lumimies-kisan tuloslaskenta kesti kohtuuttoman kauan. Jos tulosten laskenta kestää pidempään kuin itse kisasuoritus, tuloslaskennan organisointi ei ole onnistunut. Tuolloin laskenta venyi ja venyi. Odottaessa tuli mieleen, että jopa käsin laskien tulokset olisivat valmistuneet nopeammin.
Vaikka Lumimiehen kisareitti oli laadittu hyvin ja oli mukava olla kisassa mukana, päällimmäisenä kisasta jäi mieleen tuntikausia kestänyt odotus ja siitä johtunut
Kilpailujen järjestäjien toivoisi ottavan huomion, että myöhäiseen ajankohtaan tai jopa aikaiseen aamuun kestävä tuloslaskenta ei lisää tämän lajin kiinnostavuuttaa uusissa harrastajissa, eikä motivoi pidempään harrastuksessa mukana olleita jatkamaan.
Tuloslaskennan sujuvuutta ja palkintojenjaon aikatauluttamista kannattaisi ajatella myös kilpailijoiden turvallisuusnäkökulmasta. Monilla kilpailijoilla saattaa olla kisan jälkeen edessä muutaman sadan kilometrin ajomatka kotiin. Kisasuorituksen ja tuloslaskennan pitkän odotuksen jälkeen aamuyöstä klo 3-4 välillä kotimatkalle starttaavat autosuunnistajat voivat olla väsymystilansa vuoksi liikenteessä suuria riskitekijöitä itselleen sekä muille tiellä liikkujille.
Lajimme harrastajat alkavat olemaan suurelta osin ikämiesporukkaa ja valvomisesta palautuminen kestää ikääntyneille selkeästi pidempään kuin "nuorisosarjaan" kuuluville. Valvomisesta johtuva seuraavan päivän "krapula" ei ole houkuttelevaa.
Itse en näe, että lajin viehätys piilisi siinä, että yöaikaan ajetaan "puskarallia" ja siinä sivussa taistellaan kartanlukua ja yleistä tarkkaavaisuutta häiritsevää väsymystä vastaan. Lajin suola pitäisi olla sen sisällössä, ei siinä kenen kunto kestää parhaiten valvomisen.
Tiedostan, että autosuunnistuksen harrastaminen on vapaaehtoista, ei ole pakko lähteä kisaamaan, jos puitteet eivät miellytä. Olen harrastanut lajia vaihtelevalla aktiviteetillä +20 vuotta ja tunnustan, että oma mukavuusalue on tuona aikana laajentunut. Pitkille kisamatkoille otamme nykyisin mielellään hotellimajoituksen.
Tämän haasteellisen ja samalla edullisen autourheilulajin pitämiseksi elinvoimaisena kaikkien harrastajien tulisi puhaltaa yhteen hiileen ja pyrkiä estämään osallistujakato kehittämällä lajia muuttuvan maailman mukana.
Henkilökohtaisesti olen hyvin kiitollinen jokaiselle kisaorganisaatiolle, joka on tehnyt kilpailun. Ilman kilpailuntekijöitä ei olisi kisoja, missä käydä ajamassa. Toisinaan kilpailujen järjestäjät ja etenkin ratamestarit joutuvat kohtuuttoman arvostelun kohteeksi. Kenenkään toimeentulo ei ole näissä piireissä riippuvainen kisan lopputuloksesta, eikä reitin tulkintaan tarvitsisi suhtautua suurella tunteella. Kyse on kuitenkin vapaaehtoisuuteen liittyvästä toiminnasta, johon ihmisiä tulisi kannustaa, eikä tyrmätä.
Forssalaisillekin nostan hattua, että olette saanut tehtyä kisan parhaimman lomakauden keskelle ja toivottavasti mahdollisimman moni tulee ajamaan kisanne. Itselle jäi edellisestä kisastanne karvas maku suuhun tuloslaskennan hitaudesta johtuen.
Toivottavasti olette kuitenkin oppineet edellisistä virheistä ja tulevassa kilpailussa tuloslaskenta toimii ripeämmin, ja palkintojenjaon jälkeen voitte hyvillä mielin toivottaa kilpailijoille turvallista kotimatkaa.
Niin taitaa kyllä olla että kyseisen kilpailun ongelmat johtuivat ko. kisan sisällöstä B-Cup+ SM. Osalle kilpailijoista laskettiin kahdet tulokset yms... Ja kai siellä jotain "tarkistuksiakin " tehtiin? Yleensä Forssassa on kyllä tulokset narulla ennen kuin kerkii saamaan auton parkkiin ja sanoo "kisamakkara"...
Jos olen väärässä, joku oikaiskoon erheeni!
Jos olen väärässä, joku oikaiskoon erheeni!
-mikko-
Juurikin näin, voin toimittaa kisapaperit niille jotka haluavat testata ko. kisan laskennan nopeutta.Niin taitaa kyllä olla että kyseisen kilpailun ongelmat johtuivat ko. kisan sisällöstä B-Cup+ SM. Osalle kilpailijoista laskettiin kahdet tulokset yms... Ja kai siellä jotain "tarkistuksiakin " tehtiin? Yleensä Forssassa on kyllä tulokset narulla ennen kuin kerkii saamaan auton parkkiin ja sanoo "kisamakkara"... Laughing
Jos olen väärässä, joku oikaiskoon erheeni!
-e-
Heinämiehet tiedottavat...
Lähtöaikaa siirrettiin tienhoitajien ja mökkiläisten pyynnöstä. Mökkiläiset ehtivät kauppareissuiltaan takaisin ja liikenne rauhoittuu muutenkin.
Luokkien lähtöjärjestys on C, B, M ja A. Tämä siksi, että C ja B ajavat
samankaltaisen reitin( B tietenkin vaativamman) ja MA omanlaisensa.
Ai niin, reitti on tänään perjantaina valvottu ja valvoja on todennut ajokelpoiseksi.
T: Team HaAS
Luokkien lähtöjärjestys on C, B, M ja A. Tämä siksi, että C ja B ajavat
samankaltaisen reitin( B tietenkin vaativamman) ja MA omanlaisensa.
Ai niin, reitti on tänään perjantaina valvottu ja valvoja on todennut ajokelpoiseksi.
T: Team HaAS
-
- Posts: 251
- Joined: Mon Sep 25, 2006 10:50 pm
- Location: jyväskylä