Ostin tuossa joku aika sitten Justiinan ja kaikki muu toimii erittäin hienosti, mutta sepä ei nosta lämpöjä. Nykäsin vanhan termarin pois, ja se olikin jumiutunut auki(?). Törkkäsin uuden tilalle, mutta lämmöt pysyy täysin samana. Onko mahdollista, että laitoin sen sinne väärin päin?
Paljonko teillä yleensäkin maantieajossa nostaa lämpöjä? Itselläni nousee ~kolme neulan mittaa, eikä yhtään sen enempää. Luulis, että ainakin puoleen väliin asti nousisi neula. Ydinongelmahan on kuitenkin se, että kabiiniin puhaltaa vain haaleaa ilmaa.. Se siitä talviautosta.
Justyn termostaatti
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
-
- Posts: 251
- Joined: Mon Sep 25, 2006 10:50 pm
- Location: jyväskylä
Termostaatti
Useimmissa Justyissä lämppärin vipu ei avaa kunnolla lämpimän puolelle,kylmälle menee ongelmitta. Koitappa käsin avittaa apumiehenpuolelta kopeloimalla löytyy puolikaaren muotoinen "vipu" jota pitää kädellä avittaa pyörähtämään samalla kuin väänät kuumaa päälle. Vivuston voitelukin voipi auttaa.
Kun Justyllä ajettiin aktiivisemmin kilpaa laitoin siihen kuumissa maissa käytettäväksi tarkoitetun termostaatin (olisko ollut 78 astetta). Talvella oli turhan kylmä matka-ajossa, joten palasin talvimalliin (88 astetta).
Pitkämössä pitkästä aikaa oltiin Justyllä kunnon kisassa, matka-ajossa lämmöt olivat mittarin mukaan suht puolivälissä, pilalla ajettiin jäähdyttimen puhaltimen anturia vasten neula pari milliä alle H-rajan. Heh, mulla on rakennettu siihen puhaltimeen pakkosyöttö mutten kisassa muistanut mistä kytkimestä sen saa päälle... Lämmöt pysyy kyllä kisassakin aisoissa jos puhallin pyörii koko ajan.
Sisätilan lämppärin vipu tosiaan on Justyssä ongelmallinen, säätölangan suojus luistaa alakiinnikkeestä ja kabiiniin ei saa lämpöä muuten kuin erikoistoimin. Super Epoksia varmaan pitäis tippa pudottaa siihen kiinnikkeeseen.
Pitkämössä pitkästä aikaa oltiin Justyllä kunnon kisassa, matka-ajossa lämmöt olivat mittarin mukaan suht puolivälissä, pilalla ajettiin jäähdyttimen puhaltimen anturia vasten neula pari milliä alle H-rajan. Heh, mulla on rakennettu siihen puhaltimeen pakkosyöttö mutten kisassa muistanut mistä kytkimestä sen saa päälle... Lämmöt pysyy kyllä kisassakin aisoissa jos puhallin pyörii koko ajan.
Sisätilan lämppärin vipu tosiaan on Justyssä ongelmallinen, säätölangan suojus luistaa alakiinnikkeestä ja kabiiniin ei saa lämpöä muuten kuin erikoistoimin. Super Epoksia varmaan pitäis tippa pudottaa siihen kiinnikkeeseen.
-
- Posts: 161
- Joined: Tue Sep 26, 2006 10:45 am
- Location: Lohja
omassain aikanaas..
luisti tuo sama vaijerin suojus yläpäästä eli vivun puolelta ja apuna sama kuten yllä jo mainittiinkin eli kumarrus kartturin jalkatilaan..