Leimojen pisteytys

Keskustelua, kommentointia ja pohdintaa säännöistä, niiden tulkinnoista ja parannusehdotuksista.

Moderators: Moderaattori, Moderaattorit

Post Reply

Leimojen pisteytys

Kaikissa tapauksissa 0 vp.
5
16%
Tapaus A 600 vp. Muut 0 vp.
1
3%
Tapaus A ja B 600 vp. Muut 0 vp.
4
13%
Tapaus A, B ja C 600 vp. Muut 0 vp.
2
6%
Kaikissa tapauksissa 600 vp.
19
61%
 
Total votes: 31

EsaT
Posts: 71
Joined: Tue Sep 26, 2006 8:15 am
Location: Lemu

Leimojen pisteytys

Post by EsaT »

Autosuunnistuksen sääntöihin emme voi vaikuttaa nettikeskustelulla tai gallupeilla. Mielenkiintoista olisi kuitenkin tietää, mitä nettiautosuunnistajat asiasta ajattelevat.
Ohessa on siksi neljä erilaista kuvitteelista kilpailukorttiriviä.
Millaisia virhepisteitä tulisi sinun mielestäsi antaa kussakin tapauksessa?

Image
Åke
Posts: 502
Joined: Tue Sep 26, 2006 6:54 am
Location: Riihimäki

Post by Åke »

Itse äänesti kaikista tapauksista 600 virhepistettä, perusteluna 2 ruutua mutta vain yksi merkintä.

Jos tapaus A:ssa olisi ylemmällä rivillä numero, tai tapaus C:ssä alemmalla rivillä numero, niin silloin niistä mielestäni rankaisun tulisi olla 0 vp.

Jos tapaus D:ssä olisi alemmalla rivillä numero, niin siitä ei liene syntyisi epäselvyyksiä?

B on mielestäni aika selvä, jos käsi tutisee noin paljon niin ei pidä ajaa autoa (kuskihan sen yleensä leimaa) :)
mikky
Posts: 305
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:14 am
Location: Riihimäki

Post by mikky »

Samat perustelut kuin Åkella ja sama ratkaisu. En rankaisisi myöskään 26:sta.
HAK
Posts: 46
Joined: Mon Aug 20, 2007 7:39 am
Location: Turku

Äänestys

Post by HAK »

Huomenta

En voi kuin hämmästellä tuota rankaisuinnokkuutta. Itse kuulun tuohon vähemmistöön, joka ei rankaisisi yhtäkään noista riveistä.

Minun puolestani leiman saa sovittaa vaikka kolmelle riville ja silti 0 vp.

Olipa kerran autosuunnistaja, jonka leimaus osui sopivasti kolmelle riville. Hänpä päätti korjata virheensä ja taas osui kolmelle. Voi, voi. Ainakin 2400 pojoa oli tulossa, ja viisi ylimääräistä riviä kului mutta eipä haitanneet, kun juuri ennen maaliautoa laput loppui kesken. Muuten oli kyllä mukava kisa. Turvallista kotimatkaa.

Enpä ymmärrä myöskään tuon tyhjän rivin rankaisulogiikkaa. Enkä rankaisisi D-korttia. Oli tyhjä sitten kilpailijan tai järjestäjän jättämä.
Ainakin itse käytän usein tyhjää riviä ”hyväkseni”. Eihän se ole rangaistavaa, vai onko ????
Minun puolestani jokainen voi jättää niin monta tyhjää kuin haluaa, ja aina 0 vp.

Kumpi on enemmän epäurheilijamaista:
Kilpailija täyttää tyhjät ennen maaliautoa (nykyään sallittua tai oikeastaan vaadittua, koska kuuluu tuohon ”kilpailijan vastuuseen”)
vai
Järjestäjä rankaisee kilpailijaa, joka jättää tyhjät näkyviin (myös nykyään sallittua ja mätkyt tulee).

Jos joku on niin taitava (ja niitähän on paljon), että osaa käyttää tyhjiä hyväkseen, sehän on täysin hyväksyttävää, varsinkin kun sitä ei voi valvoa. Vai milloin esim. sutun käytöstä aletaan rangaista?
Joku saattaa olla jopa niin fiksu, että osaa käyttää sitä eri jaksojen kesken. Eipä haittaa. Ja voidaanhan järjestäjälle sallia tyhjientäyttöpakko kilpailijalle jollekin Jatille, järjestäjän niin halutessa.

Hauskaa tämä nettiäänestys. Tällainen pitää saada seuraaviin vaaleihin Suomeenkin, onhan ”tällainen” Virossakin.
Mitenköhän tuota oman kannan prosenttiosuuutta voisi nostaa, voisiko äänestää uudelleen omalla tunnuksella vai pitääkö aina keksiä uusi. Tälläisiä miettii valveutunut autosuunnistaja.

Tämä nyt oli tällainen enemmänkin huumorimielinen pähkäily tuohon äänestykseen, eikä tästä kenenkään ei pidä pahastua.

Hauskaa ja työntäyteistä päivänjatkoa Hannu K Turku
mikky
Posts: 305
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:14 am
Location: Riihimäki

Post by mikky »

HAK wrote:En voi kuin hämmästellä tuota rankaisuinnokkuutta. Itse kuulun tuohon vähemmistöön, joka ei rankaisisi yhtäkään noista riveistä.
Itse lähdin äänestyksessä nykyisistä säännöistä, joissa sanotaan:
säännöt wrote:- kilpailijan jättämä tyhjärivi kilpailukortissa 600 vp
Tuo on osittain menettänyt merkityksen kun ylimääräiset ei rankaise ja kilpailukorttejakin on joka kilpailussa vähintään riittävästi hurjimmillekin keräilijöille.
Post Reply