esimerkillinen autoharrastaja

Tänne keskustelut, jotka eivät sovellu muihin alakategorioihin.

Moderators: Moderaattori, Moderaattorit

Post Reply
KariM
Posts: 174
Joined: Tue Sep 26, 2006 9:07 am
Location: Lohja
Contact:

Post by KariM »

Öh, liikkeen eteen ilmeisesti on pysäköinti jotenkin jollain lailla kielletty? Se ei kuvista ilmene enkä valitettavasti omaa paikallistuntemusta niin paljoa että osaisin suoralta kädeltä todeta juu eli ei.

Tolpassa oleva liikennemerkin, lisäkilven ja ohjemerkin rykelmä kyllä hymyilyttää, voisin äkkiseltään luulla kyseessä olevan miniautojen pysäköinti (merkin jälkeen kun on vain tuo kapea kävelytieltä näyttävä kivetys), mitenköhän ne kolme invapaikkaa sitten tuohon mahtuvat? Ja, kyllä, alimman ohjemerkin mukaan siinä on myös yksisuuntainen tie joka johtaa kuvaussuunnasta multa sullepäin.

Liikennemerkkien luvattu ihmemaahan on vanhastaan ollut Lohja, joten olen vähän friikahtanut niihin. Liekö Karpo kumppaneineen laskenut epävirallisen Suomen ennätyksen: Lohjan pääkadulla taisi olla lähemmäs jollei yli 50 merkkiä sadan metrin matkalla. On niitä paljon vieläkin muttei ihan niin paljoa kun vielä autokoulua käydessäni 1980-luvulla.

Ja kun nyt meni liikennemerkkisaivarteluksi niin voisinpa julistaa kilpailun kuka ottaa (siis ihan ite) parhaasta eli hauskimmasta merkistä kuvan ja ripustaa inter-verkkoon kuivumaan. Omat ehdotukset olisivat Ouluun runsaasti ripoteltu pysäköinti kielletty, jossa lisäkilpi "väärinpysäköinnistä sakotetaan" (niistä lienee mulla kuviakin jossain tallessa) ja opiskeluajalta mieleen jäänyt Lappeenrannan Kourulan "legendaarinen" vanha ajoneuvolla ajo kielletty, jossa keltapohjainen lisäkilpi "sallittu jäteauto ja mopo". Liekö enää paikallaankaan? Itse muutettuja merkkejä en missään nimessä kannata koska merkin muuttaminen on minun mielestäni ilkivaltaa siinä missä bussikatosten lasien rikkominenkin ja kukas korjauksen maksaa jollei veronmaksaja. Mutta byrokraattien keksimät kukkaset (kuten tuo Jarin tarjoama), ah, mikä ilo silmälle...
Tepi S
Posts: 128
Joined: Tue Sep 26, 2006 5:10 am
Location: Tetroit

Post by Tepi S »

Kiitos ja kumarrus jo etukäteen, mikäli saatte niitä kuvauksianne jakeluun. AL-Kouvola järkestää toukokuussa liikennekilpailun ja ratamestarina tulen taatusti hyödyntämään parhaat otokset. :wink:
jari willner
Posts: 251
Joined: Mon Sep 25, 2006 10:50 pm
Location: jyväskylä

Post by jari willner »

oven edusta on "aidattu " noilla mainostauluilla. ja kivetykselle on aseteltu noita isompia leikkikaluja;liukumäkiä, muovimökkejä jne. auton vieressä näkyy yksi liukumäki harmi ettei kännykälläni saanut kunnollista videokuvaa. olisin samalla näyttänyt tyhjän parkkipaikan corvettemiehen pysäköitäväksi. jos oven eteen olisi pysäköity johtotähti en olisi ihmetellyt yhtään, mutta harrasteautoksi luokiteltava sai sappeni kiehahtamaan :oops:
Joja
Posts: 1
Joined: Mon Apr 05, 2010 12:49 pm

Kiireinen kahvikeikka Mikkelin ABC:lle

Post by Joja »

Post Reply