GPS/Traxmeet

Tänne keskustelut, jotka eivät sovellu muihin alakategorioihin.

Moderators: Moderaattori, Moderaattorit

Post Reply
LVee
Posts: 697
Joined: Tue Feb 17, 2009 3:18 pm
Location: Kuopio

GPS/Traxmeet

Post by LVee »

Oiskohan tässä autosuunnistukseen sopivaa.....
tuon myLOGGER-GPS-tallentimen hintahan on samaa luokkaa kuin EMIT-kortti.....

http://www.traxmeet.com/fi/traxmeet_fi.jsp
Volvo242
Posts: 168
Joined: Mon Sep 25, 2006 9:29 pm
Location: Loppi

Post by Volvo242 »

Image

Tuli hommattua ko. kikkare ja tuollaisen sain aikaan, kun kävin roskia viemässä. Alku meni ketuilleen malttamattomuuden vuoksi, mutta muuten kyllä seuraa suht tarkasti. Palikka tallensi piste/sekunti vauhtia.

Sen verta pitäisi nähdä vielä vaivaa, että pystyisi saamaan tuon datan gpx:nä ulos ja siten tekeen sen perusteella kartan.

mm

PS. Taidan ottaa pulikan jo Forssaan mukaan niin nähdään kuinka kaukana ollaan liikuttu reitiltä, tosin joudun varmaan nielemään sen ennen lähtöä, ettei tule hylkäystä. Tarvii vaan muistaa laittaa se päälle ennen nauttimista. :D Paitsi jos järjestäjä sen asentaa autoon, niin sitten on eri asia...
Subaru Leone RX 4WD -85
Åke
Posts: 502
Joined: Tue Sep 26, 2006 6:54 am
Location: Riihimäki

Post by Åke »

Tuli sitten kanssa innostuttua ja tilattua tuollainen iBT747A+ GPS Data Logger Digimestasta. Forssan kisaan sen laitan keräämään dataa.

Itse tulkitsen tuon sääntökohdan siten, että koska GPS ja muiden paikannuslaitteiden käyttö on kisan aikan kielletty, niin tuotahan ei mitenkään käytetä, eikä siitä mitään apuja saa, laite vain kerää dataa itseni sitä käyttämättä, joten ei se ole sääntöjen vastaista, eihän?
Last edited by Åke on Wed Jan 13, 2010 10:32 pm, edited 1 time in total.
eero
Posts: 396
Joined: Mon Sep 25, 2006 9:18 pm
Location: Vaskio
Contact:

Post by eero »

Ja vielä muillekin tiedoksi: Kisan järjestäjä on pyytänyt niitä joilla on tuollainen mahdollisuus sitä käyttämään ja dataa sitten ihmetellään kisan jälkeen. Jos jollakulla on mahikset dataa kerätä kisan aikana niin ei muuta kuin infoa mulle niin sovitaan yhdessä datan siirto kisan jälkeen.

-e-
Åke
Posts: 502
Joined: Tue Sep 26, 2006 6:54 am
Location: Riihimäki

Post by Åke »

Posti toi laitteen, ja hetihän sitä piti käydä kokeilemassa. Mukavastihan tuosta saa dataa ulos, nopeudet ja korkeuskäyrät yms.

Image
Baas 009
Posts: 230
Joined: Tue Sep 26, 2006 7:19 am
Location: Oopu

Åken iBT

Post by Baas 009 »

Kumma laite tuo iBT, näyttää ettei tunneta missään muualla maailmassa tuolla nimellä...

ittellä on gps-kikkuloita jo siinä määrin ettei viittis ostaa enää ylimääräisiä ominaisuuksia ja sitä kautta hintaa. Löytyy tolppahälytin, BT-mokkula ja kännykän sisäinen gps.

Se mitä tarttisin, olis pelkkä loggeri ilman BT:tä ja ilmanpaineperustaisella korkeusmittauksella. Tietääkö joku tällaista? FRWD osaa nuo, mutta on kallis ja sidottu traxmeet-palveluun. Onko tuo iBT:n korkeusmittaus GPS- vai ilmanpaineperustainen? En saanut digimestan sivuilta tätä selville.
Tämä siksi että GPS-perustainen korkeusmittaus näyttää yleensä jotain muuta kuin järkeviä, ja käyttöä olisi myös tuolla hikiurheilun puolella, jossa nousuilla on hiukka enempi merkitystä...

-Ville
EsaT
Posts: 71
Joined: Tue Sep 26, 2006 8:15 am
Location: Lemu

Post by EsaT »

GPS perustainen tuo iBt:n korkeusmittaus on eli aika käyttökelvoton. Se tunnetaan maailmalla nimellä i-blue 747. Valmistaja on taiwanilainen transystem inc.
HaAS
Posts: 162
Joined: Tue Sep 26, 2006 11:36 am

Loggeri

Post by HaAS »

Löysinpäs kotoa tuollaisen iBT747A+ GPS Data Loggerin. Eli sama vehje kuin Åkella. Se tietokone, johon kyseinen laite on joskus asenettu, on siirtynyt tietokoneiden hautausmaalle, joten ajattelin uuteen tietokoneeseen nyt asentaa tuon loggerin/ohjelman. No Suomensanaakaan tuossa paketissa/ohjeissa ei tietenkään ole ja näppäränä ATK-guruna ajattelin, että mokkula USB-johdolla koneeseen kiinni ja CD-levy pyörimään.

Mutta mitä tapahtui?
Ei kerrassaan mitään! Luullakseni olen nyt asentanut ko. ohjelman koneelle: GPS Photo Tagger. Nyt kävin heittämässä lenkin kaupungilla tuon morkulan kanssa. Paikannin oli tietääkseni päällä(eli asennossa 'LOG'). Bluetooth päälle läppäristä sekä morkulasta. Laitteet eivät keskustele toistensa kanssa.... MIKSI??
Olenko asentanut jotain väärin?
Eikö paikantimessa ole ollut akkua tarpeeksi, kun se on otettu uudestaan käyttöön vain vajaan tunnin lataamisen jälkeen?

Mulla on Windows 7. Tässä ohjeessa puhutaan vain Windows XP:stä ja Vistasta...

Jos saisin kyseisen reitin näkymään tuossa ohjelmassa, miten saan sen näkymään Traxmeetissa?

Tuntuu, että nyt teen helposta aiheesta mahdottoman itselleni, mutta ei kai kysyvä tieltä eksy...

Apua kaivataan!

T: Se nuorempi HaAS "osakas"
EsaT
Posts: 71
Joined: Tue Sep 26, 2006 8:15 am
Location: Lemu

Post by EsaT »

Koitappa miten tuo pelittää: http://www.bt747.org/
Åke
Posts: 502
Joined: Tue Sep 26, 2006 6:54 am
Location: Riihimäki

Post by Åke »

Mulla on vahva mielikuva, että se ei keskustele tietokoneen kanssa BT:n välityksellä, voi olla että olen väärässä, mutta itse olen tuota aina käyttänyt USB-johdolla ilman ongelmia.

Edit: Traxmeettiin saat sen kun exporttaat ensin ohjelmasta .gpx muotoisena. sitten Traxmeetin siirto-ohjelmalla .gpx file Traxmeettiin.
HaAS
Posts: 162
Joined: Tue Sep 26, 2006 11:36 am

Onnistuihan se.

Post by HaAS »

Nyt kokeilujen jälken sain loggerin tekemään jälkeä ja sain jäljen tietokonelle. Vaihdoin tietokonetta... Windows XP toimii mutta Windows 7 ei.
Nyt sain jo jäljen traxmeetiin nii sekin ongelma on ratkaistu.

Riihimäen CUP-viivaa odotellessa...

Kiitoksia!
Post Reply