Kertalisenssi 2007
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
-
- Posts: 115
- Joined: Tue Sep 26, 2006 12:28 pm
- Location: Vaasa/Isokyrö
Anokaa uudet kilpailut aluekisoiksi näiren peruttujen tilalle ettei mene koko ensi kausi pilalle.
Aika heikot perustelut oli mielestäni Backamanilla. Moniko keikka kuski lähtee ajamaan yhtä tai kahta SM osakilpailua, Seuran jäsen maksu noin 15 euroa, lisenssi 72 euroa tekee nopeasti laskettuna yhtäänsä 87 euroa,
87-14(entinen kertalisenssi)= 73 euroa ylimääräistä. Mielstäni yhrestä kisasta aika kova hinta.Tuolla rahalla saisi, vaikka maksettua osallistumis maksun (SM joka yleensä 70) , makkaran ja limsan.
Aika heikot perustelut oli mielestäni Backamanilla. Moniko keikka kuski lähtee ajamaan yhtä tai kahta SM osakilpailua, Seuran jäsen maksu noin 15 euroa, lisenssi 72 euroa tekee nopeasti laskettuna yhtäänsä 87 euroa,
87-14(entinen kertalisenssi)= 73 euroa ylimääräistä. Mielstäni yhrestä kisasta aika kova hinta.Tuolla rahalla saisi, vaikka maksettua osallistumis maksun (SM joka yleensä 70) , makkaran ja limsan.
Onkohan tuolla Kansallisella/Aluekisalla loppujen lopuksi mitään merkitystä? Ja mihin tälläinen luokitus tänäpäivänä perustuu? Ymmärtäisin jos esim aluekisasta jaettaisiin eri määrä pisteitä tai sitten olisi kisojen pituudelle asetettu rajat tai rajoitettu (?) osallistujamääriä jotenkin. Onkos siinä nyt tolkkua että on neljän tunnin aluekisoja ja kahden tunnin kansallisia?
Luokitteluhan voisi olla vaikka seuraavanlainen:
- SM-kisat olkoot sitten niitä kansallisia, miksei myös CUP.
- Tutustumiskisoja (pöljä nimi, mutta otinpahan tuosta lisenssin nimestä)
- loput harjoitusajoja
Ja sitten lehdessä lukee: Kurikassa ajettiin viikonloppuna tiukka Tutustumisajo jonka pituus oli M-luokan parhaimmistolla kuusi tuntia. Neljäkymmentä vuotta harrastaneet kaverukset kävivät tutustumassa lajiin...
Luokitteluhan voisi olla vaikka seuraavanlainen:
- SM-kisat olkoot sitten niitä kansallisia, miksei myös CUP.
- Tutustumiskisoja (pöljä nimi, mutta otinpahan tuosta lisenssin nimestä)
- loput harjoitusajoja
Ja sitten lehdessä lukee: Kurikassa ajettiin viikonloppuna tiukka Tutustumisajo jonka pituus oli M-luokan parhaimmistolla kuusi tuntia. Neljäkymmentä vuotta harrastaneet kaverukset kävivät tutustumassa lajiin...
-
- Posts: 243
- Joined: Mon Sep 25, 2006 9:20 pm
- Location: Panttila
Näyttää olevan kansallisessa luvan hinta 55e ja aluekisassa 25e ja aluekisassa kaikilla muilla paitsi valvojalla riittää III-lisenssi.
Ja aluekisan ehtii anoa kalenteriin vielä kauden aikana, kunhan vain on asialla 2kk ennen kilpailupäivää ettei pääse AKK ota tuplahintaa ( on se silti halvempi kuin kansallinen).
Ja aluekisan ehtii anoa kalenteriin vielä kauden aikana, kunhan vain on asialla 2kk ennen kilpailupäivää ettei pääse AKK ota tuplahintaa ( on se silti halvempi kuin kansallinen).
Idioottien kanssa ei voi väitellä, koska silloin joudut alentumaan heidän tasolleen ja silloin he voittavat kokemuksellaan...
Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/
-
- Posts: 243
- Joined: Mon Sep 25, 2006 9:20 pm
- Location: Panttila
No eiköhän tässä ole ihan turha surra tulevia vuosia (niitä kun ei näytä kauheesti olevan) vaan yritetään saada pidettyä harrastajia edes ensi vuosi.
Ja toiseksi jos yhtään vastarintaa ei esiinny niin silloinhan vaikuttaa siltä, että tämä sääntömuutos oli aivan harrastajien toivoma....
Ja toiseksi jos yhtään vastarintaa ei esiinny niin silloinhan vaikuttaa siltä, että tämä sääntömuutos oli aivan harrastajien toivoma....
Idioottien kanssa ei voi väitellä, koska silloin joudut alentumaan heidän tasolleen ja silloin he voittavat kokemuksellaan...
Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Jep.
Minä ainakin joudun harkitsemaan vakavasti siirtymistä muihin juttuihin.Tällaisessa suhteessa,joka on minulla ja kartturilla,ei ole mielekästä ostaa lisenssejä yhden lähiseudun kansallisen vuoksi.
Koko touhu kun on kaksi kertaa kalliimpaa minulle,kuin mitä on muilla pareilla.
Minä ainakin joudun harkitsemaan vakavasti siirtymistä muihin juttuihin.Tällaisessa suhteessa,joka on minulla ja kartturilla,ei ole mielekästä ostaa lisenssejä yhden lähiseudun kansallisen vuoksi.
Koko touhu kun on kaksi kertaa kalliimpaa minulle,kuin mitä on muilla pareilla.
Ei oo heleppoo....
Erikoisia linjanvetoja, kun yleensä liiton olettaisi pyrkivän helpottamaan nimenomaan lajin aloittamista / harrastamista pienellä panostuksella. Se on kuitenkin ainoa tapa kehittää lajia pitkällä aikavälillä, kun lajin parista poistuvien tilalle olisi saatava uusia harrastajia. Nyt kuitenkin aktiiviharrastajat pääsevät yhtä "halvalla" kuin ennenkin, mutta aloittelijoita rahastetaan entistä rankemmin.
Kun kisat vielä keskittyvät Etelä-Suomeen ja Pohjanmaalle (Oulun seutu tietysti perinteisenä poikkeuksena), niin esimerkiksi täältä Itä-Suomesta ei juuri ole järkevää lähteä "harrastusmielessä" ajamaan noita kansallisia. Lähimmän tai pari lähintä voisi kyllä kiertää, mutta sitten tulee lisenssikulut jo melkoisen isoiksi / kisa. Jos haluaa sitten käydä pidemmällä useimmissa kisoissa että lisenssin hinnasta pääsisis hyötymään, niin matkoihin menee pieni omaisuus.
Tokihan laji on vielä edullinen vaikkapa ralliin tai rata-autoiluun verrattuna, mutta kun harrastajamäärät eivät tosiaan ole kovin suuret, niin hölmöä vielä nostaa harrastamisen hintaa.
Kun kisat vielä keskittyvät Etelä-Suomeen ja Pohjanmaalle (Oulun seutu tietysti perinteisenä poikkeuksena), niin esimerkiksi täältä Itä-Suomesta ei juuri ole järkevää lähteä "harrastusmielessä" ajamaan noita kansallisia. Lähimmän tai pari lähintä voisi kyllä kiertää, mutta sitten tulee lisenssikulut jo melkoisen isoiksi / kisa. Jos haluaa sitten käydä pidemmällä useimmissa kisoissa että lisenssin hinnasta pääsisis hyötymään, niin matkoihin menee pieni omaisuus.
Tokihan laji on vielä edullinen vaikkapa ralliin tai rata-autoiluun verrattuna, mutta kun harrastajamäärät eivät tosiaan ole kovin suuret, niin hölmöä vielä nostaa harrastamisen hintaa.
...eiku...
-
- Posts: 251
- Joined: Mon Sep 25, 2006 10:50 pm
- Location: jyväskylä
olisi akk:lta parempi jos edes palattaisiin vanhaan käytäntöön, jossa c-luokassa sai ajaa kertalisenssillä. ylemmissä luokissa on sitten sovittava keikkakuskin/kartturin kanssa useammasta kisasta jotta lisenssin kannattaa ottaa.
lajimme saa kyllä kovan iskun, mutta esim taloudellisuusajot menettävät käytännössä kaikki osanottajansa.
lajimme saa kyllä kovan iskun, mutta esim taloudellisuusajot menettävät käytännössä kaikki osanottajansa.
tätä samaa..
kokeilen nouseeko tää aihe tällä uudelleen keskusteluihin...
Re: tätä samaa..
Eiköhän tää aihe ole jo puhki keskusteltu?VesaK wrote:kokeilen nouseeko tää aihe tällä uudelleen keskusteluihin...
Toisekseen päätökset tehdään ihan muualla kuin tällä foorumilla, joten tyytymättömät ottanevat varmaan yhteyttä niihin instansseihin jotka päätöksiä tekevät? Yleisönosastokirjoituksia ole ennenkään noteerattu...