Kertalisenssi 2007

Keskustelua, kommentointia ja pohdintaa säännöistä, niiden tulkinnoista ja parannusehdotuksista.

Moderators: Moderaattori, Moderaattorit

Mörkö
Posts: 32
Joined: Mon Oct 02, 2006 2:04 pm
Location: LAPUA

Post by Mörkö »

Myöskään lapualla ei luultavimmin ajeta kumpaakaan kansallista...
Mikko Heikkilä
Posts: 115
Joined: Tue Sep 26, 2006 12:28 pm
Location: Vaasa/Isokyrö

Post by Mikko Heikkilä »

Anokaa uudet kilpailut aluekisoiksi näiren peruttujen tilalle ettei mene koko ensi kausi pilalle.

Aika heikot perustelut oli mielestäni Backamanilla. Moniko keikka kuski lähtee ajamaan yhtä tai kahta SM osakilpailua, Seuran jäsen maksu noin 15 euroa, lisenssi 72 euroa tekee nopeasti laskettuna yhtäänsä 87 euroa,
87-14(entinen kertalisenssi)= 73 euroa ylimääräistä. Mielstäni yhrestä kisasta aika kova hinta.Tuolla rahalla saisi, vaikka maksettua osallistumis maksun (SM joka yleensä 70) , makkaran ja limsan.
eero
Posts: 396
Joined: Mon Sep 25, 2006 9:18 pm
Location: Vaskio
Contact:

Post by eero »

Onkohan tuolla Kansallisella/Aluekisalla loppujen lopuksi mitään merkitystä? Ja mihin tälläinen luokitus tänäpäivänä perustuu? Ymmärtäisin jos esim aluekisasta jaettaisiin eri määrä pisteitä tai sitten olisi kisojen pituudelle asetettu rajat tai rajoitettu (?) osallistujamääriä jotenkin. Onkos siinä nyt tolkkua että on neljän tunnin aluekisoja ja kahden tunnin kansallisia?

Luokitteluhan voisi olla vaikka seuraavanlainen:
- SM-kisat olkoot sitten niitä kansallisia, miksei myös CUP.
- Tutustumiskisoja (pöljä nimi, mutta otinpahan tuosta lisenssin nimestä)
- loput harjoitusajoja

Ja sitten lehdessä lukee: Kurikassa ajettiin viikonloppuna tiukka Tutustumisajo jonka pituus oli M-luokan parhaimmistolla kuusi tuntia. Neljäkymmentä vuotta harrastaneet kaverukset kävivät tutustumassa lajiin... :lol:
Jarkko Minni
Posts: 243
Joined: Mon Sep 25, 2006 9:20 pm
Location: Panttila

Post by Jarkko Minni »

Näyttää olevan kansallisessa luvan hinta 55e ja aluekisassa 25e ja aluekisassa kaikilla muilla paitsi valvojalla riittää III-lisenssi.

Ja aluekisan ehtii anoa kalenteriin vielä kauden aikana, kunhan vain on asialla 2kk ennen kilpailupäivää ettei pääse AKK ota tuplahintaa ( on se silti halvempi kuin kansallinen).
Idioottien kanssa ei voi väitellä, koska silloin joudut alentumaan heidän tasolleen ja silloin he voittavat kokemuksellaan...

Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Heikki
Posts: 55
Joined: Tue Sep 26, 2006 5:07 pm
Location: Pieksämäki

Post by Heikki »

Mutta mutta....
Miltä näyttävät ensi vuoden tai seuraavan hinnat ja säännöt näiltä osin.Jos jonkinlaista "porsaanreijän kiertoa" on aikaisemminkin esiintynyt,niin Helsingin kalifit ovat kyllä tehneet tilkkeitä reikiin. :cry:
Ei oo heleppoo....
Jarkko Minni
Posts: 243
Joined: Mon Sep 25, 2006 9:20 pm
Location: Panttila

Post by Jarkko Minni »

No eiköhän tässä ole ihan turha surra tulevia vuosia (niitä kun ei näytä kauheesti olevan) vaan yritetään saada pidettyä harrastajia edes ensi vuosi.

Ja toiseksi jos yhtään vastarintaa ei esiinny niin silloinhan vaikuttaa siltä, että tämä sääntömuutos oli aivan harrastajien toivoma....
Idioottien kanssa ei voi väitellä, koska silloin joudut alentumaan heidän tasolleen ja silloin he voittavat kokemuksellaan...

Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Heikki
Posts: 55
Joined: Tue Sep 26, 2006 5:07 pm
Location: Pieksämäki

Post by Heikki »

Jep.
Minä ainakin joudun harkitsemaan vakavasti siirtymistä muihin juttuihin.Tällaisessa suhteessa,joka on minulla ja kartturilla,ei ole mielekästä ostaa lisenssejä yhden lähiseudun kansallisen vuoksi.
Koko touhu kun on kaksi kertaa kalliimpaa minulle,kuin mitä on muilla pareilla. :evil:
Ei oo heleppoo....
AN
Posts: 43
Joined: Sat Oct 14, 2006 7:54 pm
Location: Lappeenranta

Post by AN »

Erikoisia linjanvetoja, kun yleensä liiton olettaisi pyrkivän helpottamaan nimenomaan lajin aloittamista / harrastamista pienellä panostuksella. Se on kuitenkin ainoa tapa kehittää lajia pitkällä aikavälillä, kun lajin parista poistuvien tilalle olisi saatava uusia harrastajia. Nyt kuitenkin aktiiviharrastajat pääsevät yhtä "halvalla" kuin ennenkin, mutta aloittelijoita rahastetaan entistä rankemmin.

Kun kisat vielä keskittyvät Etelä-Suomeen ja Pohjanmaalle (Oulun seutu tietysti perinteisenä poikkeuksena), niin esimerkiksi täältä Itä-Suomesta ei juuri ole järkevää lähteä "harrastusmielessä" ajamaan noita kansallisia. Lähimmän tai pari lähintä voisi kyllä kiertää, mutta sitten tulee lisenssikulut jo melkoisen isoiksi / kisa. Jos haluaa sitten käydä pidemmällä useimmissa kisoissa että lisenssin hinnasta pääsisis hyötymään, niin matkoihin menee pieni omaisuus.

Tokihan laji on vielä edullinen vaikkapa ralliin tai rata-autoiluun verrattuna, mutta kun harrastajamäärät eivät tosiaan ole kovin suuret, niin hölmöä vielä nostaa harrastamisen hintaa.
...eiku...
jari willner
Posts: 251
Joined: Mon Sep 25, 2006 10:50 pm
Location: jyväskylä

Post by jari willner »

olisi akk:lta parempi jos edes palattaisiin vanhaan käytäntöön, jossa c-luokassa sai ajaa kertalisenssillä. ylemmissä luokissa on sitten sovittava keikkakuskin/kartturin kanssa useammasta kisasta jotta lisenssin kannattaa ottaa.
lajimme saa kyllä kovan iskun, mutta esim taloudellisuusajot menettävät käytännössä kaikki osanottajansa.
VesaK
Posts: 18
Joined: Thu Nov 22, 2007 9:18 pm
Location: Jyväskylä

tätä samaa..

Post by VesaK »

kokeilen nouseeko tää aihe tällä uudelleen keskusteluihin...
Åke
Posts: 502
Joined: Tue Sep 26, 2006 6:54 am
Location: Riihimäki

Re: tätä samaa..

Post by Åke »

VesaK wrote:kokeilen nouseeko tää aihe tällä uudelleen keskusteluihin...
Eiköhän tää aihe ole jo puhki keskusteltu?

Toisekseen päätökset tehdään ihan muualla kuin tällä foorumilla, joten tyytymättömät ottanevat varmaan yhteyttä niihin instansseihin jotka päätöksiä tekevät? Yleisönosastokirjoituksia ole ennenkään noteerattu...
juhah
Posts: 42
Joined: Mon Oct 02, 2006 10:13 pm

Lisenssin hinta

Post by juhah »

Post Reply