justyn puristukset hukassa
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
justyn puristukset hukassa
vaihdettiin nystyrään kansi, laiteltiin ajoitukset ym niin kuin pitää, ruvettiin starttaamaan mutta kun ei lupaakkaan, ei edes yski takaisin. kaikki ajoitusmerkit ovat kohdallaan mutta jakaja jää outoon asentoon eikä sitä saa omiin pultteihinsa kiinni sekä sen lisäksi p.paine mittari ei näytä mihinkään pyttyyn puristuksia. männät ym ovat ehjät.
lähinnä ihmetyttää nuo pusristukset ja tuo jakajan asento.
mikäli jollakulla on ollut samankaltaista ongelmaa joskus niin nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
lähinnä ihmetyttää nuo pusristukset ja tuo jakajan asento.
mikäli jollakulla on ollut samankaltaista ongelmaa joskus niin nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
justy -87
-
- Posts: 243
- Joined: Mon Sep 25, 2006 9:20 pm
- Location: Panttila
Justyn ajoitus on henkimaailman hommaa...
Olikohan se niin, että kun nokan merkki on kohdalla niin alapyörä pitää olla 3:n merkissä, siis käännä kampea siitä monen viivan (eli syttymerkin) kohdasta yhden yli, eli 240 astetta eteenpäin ja sitten vain remmi kiinni ja yrittämään käyntiin. Tämä kuulostaa omituiselta, mutta kun nojaat sinne konehuoneeseen niin tajuat ohjeen.
Viime kesänä kolme iltaa ihmettelin poutsin Justyn ajoitusta/käymättömyyttä, mutta olen jo näköjään onnistuneesti unohtanut miten meni, mutta ainakin vielä kyseinen Justy toimii. Siinäkin tapauksessa jakaja osoitti ensin mihin sattuu ja edes pauketta ei startatessa kuulunut.
Muistaako joku tarkemmin/toisin?
Olikohan se niin, että kun nokan merkki on kohdalla niin alapyörä pitää olla 3:n merkissä, siis käännä kampea siitä monen viivan (eli syttymerkin) kohdasta yhden yli, eli 240 astetta eteenpäin ja sitten vain remmi kiinni ja yrittämään käyntiin. Tämä kuulostaa omituiselta, mutta kun nojaat sinne konehuoneeseen niin tajuat ohjeen.
Viime kesänä kolme iltaa ihmettelin poutsin Justyn ajoitusta/käymättömyyttä, mutta olen jo näköjään onnistuneesti unohtanut miten meni, mutta ainakin vielä kyseinen Justy toimii. Siinäkin tapauksessa jakaja osoitti ensin mihin sattuu ja edes pauketta ei startatessa kuulunut.
Muistaako joku tarkemmin/toisin?
Idioottien kanssa ei voi väitellä, koska silloin joudut alentumaan heidän tasolleen ja silloin he voittavat kokemuksellaan...
Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/
En tiä auttaako tää mutta
http://www.saunalahti.fi/mamia1/justy/ajoitusmerkit.png
Mä onnistuin joskus vuosia sitten käynnistämään laitteen ajoitus yhden hampaan pielessä. Ei kuulostanut ihan hirveän terveeltä (jos kohta muutenkaan)... Nokka ei voi olla oikeassa ajoituksessa jos ei ole puristuksia.
http://www.saunalahti.fi/mamia1/justy/ajoitusmerkit.png
Mä onnistuin joskus vuosia sitten käynnistämään laitteen ajoitus yhden hampaan pielessä. Ei kuulostanut ihan hirveän terveeltä (jos kohta muutenkaan)... Nokka ei voi olla oikeassa ajoituksessa jos ei ole puristuksia.
-
- Posts: 243
- Joined: Mon Sep 25, 2006 9:20 pm
- Location: Panttila
Tarkista, mihin suuntaan ykkösen männän ollessa ylhäällä nokat osoittaa, jos ajoitus on OK pitäisi nokkien leikkauslinjan (siis imu- ja pakonokkien kuvitteellisen keskikohdan) olla suoraan ylös- tai alaspäin (siis venttiilien pitäisi olla kokonaan kiinni, tai kaikkien samanverran auki).
Jos ajoitus on väärän sylinterin mukaan niin nokka on joko 120 tai 240 astetta pielessä ja silloin männän tullessa ylöspäin on aina joku venttiili auki ja siksi ei puristuksia muodostu.
Oletko tarkistanut ne kammen merkit, siimapyörästä vai sieltä nokkaremmin alarattaalta, ne merkit ei taida ole samassa kohdassa?
Jos ajoitus on väärän sylinterin mukaan niin nokka on joko 120 tai 240 astetta pielessä ja silloin männän tullessa ylöspäin on aina joku venttiili auki ja siksi ei puristuksia muodostu.
Oletko tarkistanut ne kammen merkit, siimapyörästä vai sieltä nokkaremmin alarattaalta, ne merkit ei taida ole samassa kohdassa?
Idioottien kanssa ei voi väitellä, koska silloin joudut alentumaan heidän tasolleen ja silloin he voittavat kokemuksellaan...
Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Justystä en mitään tiedä, mutta ainakaan Leonessa ei ole männät ylä- tai alakuolokohdassa kun ajoitusmerkki on paikallaan, vaan männät ovat puolivälissä, eli kaikki samassa kohdassa. Olisko nyt kuitenkin tuo kampiakseli väärässä kohdassa?jarkki wrote:kuinkas tuo noin voi olla koska kampiakselin ajoitus on katsottu männän mukaan, eli ylä asentoon ja tuokin jakajan asento ihmetyttää koska nokka on nyt ajoituksissaan ja jakaja harottaa minne sattuu.
-
- Posts: 243
- Joined: Mon Sep 25, 2006 9:20 pm
- Location: Panttila
Niin muuten oletko huomannut, että ne kammen hihnapyörän merkkien vastapuolet on siinä muovisessa suojakotelossa, EI lohkossa.jarkki wrote:merkit on katsottu kammen hihnapyörältä, ei laturin hihnapyörältä, pitänee kokeilla tuota kolmospytyn mukaan ajoittamista, nyt ajoitettu ykkösen mukaan kuten yleensä.
Idioottien kanssa ei voi väitellä, koska silloin joudut alentumaan heidän tasolleen ja silloin he voittavat kokemuksellaan...
Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/
-
- Posts: 243
- Joined: Mon Sep 25, 2006 9:20 pm
- Location: Panttila
Itsekin katsoin siitä kiilahihnapyörältä, koska en laiskuuttani viitsinyt irroittaa sitä alapyörää pois edestä ja silloin pitääkin katsoa siitä 3. sylinterin merkistä, eli nokan merkin ja kolmossylinterin merkkien pitää kohdata. Juuri tuota yritin kertoa ekassa viestissäniÅke wrote:Siis oletko sä katsonut ne kiilahihnapyörältä? Kun se pitää katsoa siltä hammashihnapyörältä, kuten Karin linkistä näkyy.jarkki wrote:merkit on katsottu kammen hihnapyörältä, ei laturin hihnapyörältä
Tuon "pikku jutun" tajuamiseksi minulta menikin vain kolme iltaa, kolme sylinterisessä koneessa ei mikään normaali ajattelumalli toimi
Idioottien kanssa ei voi väitellä, koska silloin joudut alentumaan heidän tasolleen ja silloin he voittavat kokemuksellaan...
Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/
-
- Posts: 243
- Joined: Mon Sep 25, 2006 9:20 pm
- Location: Panttila
Kävin tuolta romujen seasta katsomassa (ja kuvaamassa) KÄYNTIKUNTOISESTA koneesta ne merkit
Eli tässä tulee todella heikkolaatuisia kuvia ko. aiheesta
Kuva, jossa 3:sen merkki ja nokan merkki "kohtaavat"
Ja selvennuksen vuoksi toinen kuva, jossa 1:sen merkki on kohdalla ja nokan merkki on jo sivussa.
(siis nokan ajoituksen ollessa oikein molemmat kuvat toteutuvat)
Toivottavasti tämä selventää asiaa.
Eli tässä tulee todella heikkolaatuisia kuvia ko. aiheesta
Kuva, jossa 3:sen merkki ja nokan merkki "kohtaavat"
Ja selvennuksen vuoksi toinen kuva, jossa 1:sen merkki on kohdalla ja nokan merkki on jo sivussa.
(siis nokan ajoituksen ollessa oikein molemmat kuvat toteutuvat)
Toivottavasti tämä selventää asiaa.
Idioottien kanssa ei voi väitellä, koska silloin joudut alentumaan heidän tasolleen ja silloin he voittavat kokemuksellaan...
Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/