Kauhee kiirehän tän kanssakin sitten tulee, kumma miten se aika aina käy vähiin loppupäästä?
Kaarien kiinnityksiin on vahvistukset nyt hitsattu, samoin turvavöiden kiinnikkeet. Turvakaarista saatiin tänään kiinnityksien osalta sovitettua etukaari ja pääkaari, eli ne on nyt lyhennetty mittaansa ja pientä viilausta vaille valmiit hitsaukseen. Sivukaarien ja takatukien sovitus sen jälkeen, ja sitten vielä kaariin kaksi poikkiputkea.
Kattoluukkukin saatiin umpeen, muutamalla hitsillä paikalleen ja liimaus/tiivistys sikalla, ei pitäis vuotaa enää, ja kartturin pääkin sopii mukaan.
Compulle on kiinnitysosat nyt piirrelty ja lähtee varmaan huomenna laserleikkaukseen. Lisävaloja ei ole edes uskallettu ajatella, valokotelo vaatii sen verran työstöä ja lasikuituhommia, että ei taida ehtiä ekoihin kisoihin, ja asiaa ei suinkaan auta se, että itsellä ei ole mitään kokemusta lasikuitu hommista, sekin pitää opetella.
Uskomattomasti aikaa kuluu ihan pelkään miettimiseen, istut auton sisällä ja suunnittelet jotain, saat idean, hylkäät sen, saat viisi muuta ideaa, joku muu ehdottaa muita ideoita, palaat ensimmäiseen ideaan, ja vieläkään et tiedä miten sen tekisit
Mutta kyllä tämä tästä valmistuu, kaaret on oltava viikonlopuksi valmiit, koska auto pitää saada ulos tallista, toisen AS-auton (ei sen sinisen Subarun) maalausprojektin vuoksi. Ai niin, ja pitäähän tuo bemari maalatakin sisältä, ettei tarvii heti uudestaan purkaa sisustaa maalauksen vuoksi.
Pohjapanssari on tekeillä Riihimäellä, kiinnitykset sille vasta hieman hahmoteltu. Samasta paikasta tulee alumiinia ovi- ym. verhoiluihin, ja nekin pitää vielä muotoilla eli leikata, tosin oviverhoiluthan ei oo pakolliset kisakatsastuksessa, eihän?
Sähköt on sitten ihan oma lukunsa. En ole vielä ehtinyt miettiä, miksi lattialla risteilee johtoja enemmän kuin kaikissa Corsissa ja Fiestoissa yhteensä jotka olen omistanut (ja niitä on paljon). Sähköpeilien alkuperäistä katkaisijaa ei voi käyttää, koska se sopii vain alkuperäiseen ovikahvaan/kyynärnojaan, ja se on jo kaatiksella, sähkölasien namikat roikkuu vapaana keskitunnelin liepeillä, abs:lle pitää rakentaa katkaisin josta sen saa pois päältä (koska havaittiin abs:n sekoavan kun autoa vie jarrun kanssa), syylärin sähköflektissä on jokin käsittämätön kytkentä ilmastointiin (ja kun pitäis saada sillekin pakkokatkaisin). Keskuslukitus sentään tuntuu toimivan niin, että siihen ei tarvii tehdä muutoksia
AARGH, ja alle 4 viikkoa aikaa, stressikö tässä vielä iskee? Onneksi on vielä 4 viikkoa lomautusta jäljellä niin ehtii vääntää
Huuh, tulipa pitkä tarina, koettakaa jaksaa lukea...
Ja tuossa mallia turvakaarien lapuista ja turvavyön kiinnityksistä: