Projekti: BMW 325 iX Autosuunnistukseen
Posted: Thu Nov 13, 2008 11:03 pm
Noniin, kun kukaan ei vielä ole älynnyt pistää tänne projektia esille, niin aloitetaan tällä, jos se vaikka jotakuta palvelisi oman auton rakentamisessa.
Kuten joku on ehkä huomannut, niin Corsa on myyty ja katseet suunnattu erilaiseen kalustoon...
Ensivuoden ensimmäiseen kisaan olisi siis tarkoitus tuoda uudenlaista kalustoa, eli 4-vetoinen BMW.
Täysin siviiliautosta on lähdetty liikkeelle. Ensin vaihdettiin 17" tuuman vanteet 14":iin ja madallusjouset vaihdetiin vakiojousiin jotta saataisiin kuvaa auton maavarasta vakiona. Metsään mentiin siinä, että takajouset eivät olleetkaan tähän autoon kuuluvat, mutta palvelivat tarkoitustaan.
Alusta osoittautui hieman haasteelliseksi, koska valmiita kilpailukäyttöön sopivia jousituskomponentteja on todella huonosti saatavilla ja nyt on päädytty tilaamaan alusta Kittelältä, joten se puoli pitäisi olla kunnossa, ainoastaan takajouset on hieman vielä hakusessa.
Sisusta on purettu turvakaarien ja kuppipenkkien asennusta varten, ja siinä yhteydessä tehtiin havainto että auton katto on joskus vaihdettu, olisipa vaihdettu kattoluukuttomaan malliin, niin helpottaisi kaarien asennusta.
Pohjapanssarin mittojakin on jo otettu, ja etupanssarin pitää olla todella suuri, siis pitkä. Alustan arin kohta on jakolaatikko ja kun sen vielä laittaa panssarin sisälle, tulee etupanssarille pituutta melko tarkkaan 2 metriä.
Ulkoasuakin pitää varmaan piristää jollakin muotoa ja ainakin auton kyljet pitää maalata alkuperäisten levitysten poiston vuoksi, ja jos ei muuta niin laitetaan www.autosuunnistus.net -tarra takaikkunaan.
Se mitä ei tarvita, ainakaan alkuvaiheessa, on lisää voimaa, se tuntuis riittävän. Samoin auton tiheät välitykset ja pieni kääntösäde olivat positiivinen yllätys.
Jatkan juttua kun uusia asioita tulee mieleen ja projekti etenee (toivottavasti).
Ja tässä vielä kuva mistä lähdettiin liikkeelle:
Kuten joku on ehkä huomannut, niin Corsa on myyty ja katseet suunnattu erilaiseen kalustoon...
Ensivuoden ensimmäiseen kisaan olisi siis tarkoitus tuoda uudenlaista kalustoa, eli 4-vetoinen BMW.
Täysin siviiliautosta on lähdetty liikkeelle. Ensin vaihdettiin 17" tuuman vanteet 14":iin ja madallusjouset vaihdetiin vakiojousiin jotta saataisiin kuvaa auton maavarasta vakiona. Metsään mentiin siinä, että takajouset eivät olleetkaan tähän autoon kuuluvat, mutta palvelivat tarkoitustaan.
Alusta osoittautui hieman haasteelliseksi, koska valmiita kilpailukäyttöön sopivia jousituskomponentteja on todella huonosti saatavilla ja nyt on päädytty tilaamaan alusta Kittelältä, joten se puoli pitäisi olla kunnossa, ainoastaan takajouset on hieman vielä hakusessa.
Sisusta on purettu turvakaarien ja kuppipenkkien asennusta varten, ja siinä yhteydessä tehtiin havainto että auton katto on joskus vaihdettu, olisipa vaihdettu kattoluukuttomaan malliin, niin helpottaisi kaarien asennusta.
Pohjapanssarin mittojakin on jo otettu, ja etupanssarin pitää olla todella suuri, siis pitkä. Alustan arin kohta on jakolaatikko ja kun sen vielä laittaa panssarin sisälle, tulee etupanssarille pituutta melko tarkkaan 2 metriä.
Ulkoasuakin pitää varmaan piristää jollakin muotoa ja ainakin auton kyljet pitää maalata alkuperäisten levitysten poiston vuoksi, ja jos ei muuta niin laitetaan www.autosuunnistus.net -tarra takaikkunaan.
Se mitä ei tarvita, ainakaan alkuvaiheessa, on lisää voimaa, se tuntuis riittävän. Samoin auton tiheät välitykset ja pieni kääntösäde olivat positiivinen yllätys.
Jatkan juttua kun uusia asioita tulee mieleen ja projekti etenee (toivottavasti).
Ja tässä vielä kuva mistä lähdettiin liikkeelle: