Outo juttu Justyn kannentiivisteessä

Kaikki autoihin liittyvä tekniikka ja räpellys.

Moderators: Moderaattori, Moderaattorit

Post Reply
TomiViitala
Posts: 72
Joined: Tue May 15, 2007 1:55 pm
Location: Ylöjärvi

Outo juttu Justyn kannentiivisteessä

Post by TomiViitala »

Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Onko kellään muulla käynyt ikinä niin, että Justyn kannentiivisteestä on hävinnyt pieni pala kahden sylinterin väliltä? Tämän seurauksena molemmat sylinterit on tietysti pelistä pois.

Meidän Justy-uran aikana (~8 vuotta) tämä on tapahtunut kahdesti ja eri moottoreissa. Viimeisin rikkoutuminen tapahtui pari päivää sitten, mutta onneksi tämä tapahtui ns siviiliajossa, eikä edellisessä tai tulevassa SM-kisassa.

Onkohan tämä joku Justyn tyyppivika vai vaan kummallista tuuria?
Asteriks
Posts: 11
Joined: Tue Oct 14, 2008 7:55 pm
Location: Savitaipale
Contact:

Post by Asteriks »

onkos siula seokset varmasti kohdallaan? kansi suora? lohko suora? sytty ajotettu oikein? nakuttaako? mitä pahvii käytät, mahollisesti sen heikkoudesta viime peleissä..
Näillä mennään!
Toyota Celica CSLE -91
Toyota Celica TA-22 -73
Toyota Corolla DX -84
Toyota Starlet KP-60 -81
TomiViitala
Posts: 72
Joined: Tue May 15, 2007 1:55 pm
Location: Ylöjärvi

Kansipahvi

Post by TomiViitala »

Kansi on ollut oikaistu ja suora. Lohkosta on vähän paha sanoa, mutta silmämääräisesti ja suorakulmalla mittailen se on ollut ok. Sytytys on oikeassa kohdassa. Kansipahvit ovat olleet jotain motonet laatua. Moottori ei ole päässyt keittämään. Seoksista on paha sanoa, kun on elektroninen kaasutin joka ilmeisesti itse säätelee itseään. Lambda arvon perusteella seos on ehkä vähän laihan puolella. Isoin epäilys liittyy noihin motonetin kansipahviin, joten nyt kone on sitten kasattu originaalilla subaru-tiivisteellä. Katsotaan kauanko kestää. Tosin epäilen, että koneeseen tulee laakerivika ennen seuraavaa kansiongelmaa :) Tämmöistä se on....
joteam1
Posts: 89
Joined: Tue Sep 26, 2006 7:37 am

Post by joteam1 »

Mitenkäs justyssä kansipultit kiristetään? Onko kulmakiristeiset, vai momenttiin kiristettävät?
Jos kulmakiristeiset, onko käytetty uusia pultteja? Jos ei, niin miksei?
Jos momenttikiristeiset, niin onko jälkikiristetty?
TomiViitala
Posts: 72
Joined: Tue May 15, 2007 1:55 pm
Location: Ylöjärvi

pultit

Post by TomiViitala »

kannenpultit on ihan momenttiin kiristettävät. Subaruhuollosta (sorsa) vahvistettiin, että pultteja ei tarvitse vaihtaa. Jälkikiristyskin on tehty. Pitääkin muistaa nyt kiristää kun tuli puheeksi...
Post Reply