Re: KolariRAVilla viivalle!
Posted: Wed Jul 18, 2018 2:49 pm
Etenee! Uusi tavoite on valmistuminen syksyn SM:iin.
Kevätalvella Ravi kävi jo lämmittellemässä Ritolassa, kun Jari Valtaala/Autohuolto Valtsu napautti koppaan viimeisen päälle AS-turvakaaret.
Koska luokkasäännöistä ei tarvinnut välittää, laitettiin oviputkista toinen menemään oviaukon alalaitaa, jotta autoon kulku olisi helpompaa.
Koria ei myöskään riisuttu aivan täysin, vaan alkuperäinen kattoverhoilu jätettiin paikallee, jotta myös kattoluukkujen käyttö onnistuu.
RAV:in sisätilan korkeudesta on myös tässä mielessä hyötyä - Pitkänkään kuskin kypärätön pää ei kolise kaariin.
Asiaan auttaa myös aikaisemmin madalalettu lattia, jolloin penkit mahtuvat paikalleen liukukiskoineen ja korkeussäätövaraakin jää molempiin suuntiin.
Iso kiitos ja suositus erityisesti turvakaariasioissa Autohuolto Valtsulle!
Uuden tuulilasin myötä KolaRAVi alkaa nyt olla ajokunnossa ja ensimmäinen shakedown-harkkarikin sillä jo ajettiin Ähtärissä hyvällä menestyksellä. Tekniikka kesti ja auto on nopea.
Isoimpina hommina jäljellä on vielä mm. vitosvaihteen korjaus, perämurikan ripustuksien ja moottorituentojen päivitys sekä tietenkin varustelu ja koristelu.
Kevätalvella Ravi kävi jo lämmittellemässä Ritolassa, kun Jari Valtaala/Autohuolto Valtsu napautti koppaan viimeisen päälle AS-turvakaaret.
Koska luokkasäännöistä ei tarvinnut välittää, laitettiin oviputkista toinen menemään oviaukon alalaitaa, jotta autoon kulku olisi helpompaa.
Koria ei myöskään riisuttu aivan täysin, vaan alkuperäinen kattoverhoilu jätettiin paikallee, jotta myös kattoluukkujen käyttö onnistuu.
RAV:in sisätilan korkeudesta on myös tässä mielessä hyötyä - Pitkänkään kuskin kypärätön pää ei kolise kaariin.
Asiaan auttaa myös aikaisemmin madalalettu lattia, jolloin penkit mahtuvat paikalleen liukukiskoineen ja korkeussäätövaraakin jää molempiin suuntiin.
Iso kiitos ja suositus erityisesti turvakaariasioissa Autohuolto Valtsulle!
Uuden tuulilasin myötä KolaRAVi alkaa nyt olla ajokunnossa ja ensimmäinen shakedown-harkkarikin sillä jo ajettiin Ähtärissä hyvällä menestyksellä. Tekniikka kesti ja auto on nopea.
Isoimpina hommina jäljellä on vielä mm. vitosvaihteen korjaus, perämurikan ripustuksien ja moottorituentojen päivitys sekä tietenkin varustelu ja koristelu.