Page 1 of 1

kaasarin vaihto Justyyn

Posted: Tue Oct 09, 2012 9:10 am
by Arkka
Tallissa lojuu ylimääräisenä lähes käyttämätön Weberin mekaanisesti
vaiheittain aukeava kaksikurkkuinen kaasari. Ajatuksena oli vaihtaa
tämä Justyn alkuperäisen letkuhässäkän tilalle. En ole asiaan vielä parem-
min tutustunut, mutta Weberin yksinkertaisuus (toimintavarmuus) kiinnostaa. Tuleeko ongelmia, mitä letkuja tarvitaa, tarviiko nelivedon
kytkentä jotain noista letkuista? Joku tämän modauksen on kuitenkin
tehnyt, voisko valaista epätietoista!

ari.viertola@netikka.fi, 0500-562140

Posted: Fri Oct 19, 2012 6:03 pm
by micco
Omassa Justyssani on ollut Weberin DCD 28/36, Weberin DAT 32 ja Solex 32 DIS -kaasuttimet. Nelivedon kytkentäsolenoidille menee letku suoraan imusarjasta joten sillä ei ole merkitystä mikä kaasutin bensaa tarjoilee.

Posted: Fri Oct 19, 2012 10:16 pm
by Arkka
Olisko suuttimien koosta Weber 28/36 kanssa muistikuvaa? Tietäis,
ollanko yhtään kartalla. Kaasari on ollut hetken käytössä VW Transporter
1,6 boxerissa, hevosia muistaakseni 52 hv, hyötysuhteeltaan ei mikään
paras kone. Vois kuvitella, että ollaan kuitenkin aika lähellä?