kaasarin vaihto Justyyn

Kaikki autoihin liittyvä tekniikka ja räpellys.

Moderators: Moderaattori, Moderaattorit

Post Reply
Arkka
Posts: 95
Joined: Tue Sep 26, 2006 10:20 am
Location: Vaasa

kaasarin vaihto Justyyn

Post by Arkka » Tue Oct 09, 2012 9:10 am

Tallissa lojuu ylimääräisenä lähes käyttämätön Weberin mekaanisesti
vaiheittain aukeava kaksikurkkuinen kaasari. Ajatuksena oli vaihtaa
tämä Justyn alkuperäisen letkuhässäkän tilalle. En ole asiaan vielä parem-
min tutustunut, mutta Weberin yksinkertaisuus (toimintavarmuus) kiinnostaa. Tuleeko ongelmia, mitä letkuja tarvitaa, tarviiko nelivedon
kytkentä jotain noista letkuista? Joku tämän modauksen on kuitenkin
tehnyt, voisko valaista epätietoista!

ari.viertola@netikka.fi, 0500-562140

micco
Posts: 12
Joined: Tue Feb 03, 2009 4:57 pm

Post by micco » Fri Oct 19, 2012 6:03 pm

Omassa Justyssani on ollut Weberin DCD 28/36, Weberin DAT 32 ja Solex 32 DIS -kaasuttimet. Nelivedon kytkentäsolenoidille menee letku suoraan imusarjasta joten sillä ei ole merkitystä mikä kaasutin bensaa tarjoilee.

Arkka
Posts: 95
Joined: Tue Sep 26, 2006 10:20 am
Location: Vaasa

Post by Arkka » Fri Oct 19, 2012 10:16 pm

Olisko suuttimien koosta Weber 28/36 kanssa muistikuvaa? Tietäis,
ollanko yhtään kartalla. Kaasari on ollut hetken käytössä VW Transporter
1,6 boxerissa, hevosia muistaakseni 52 hv, hyötysuhteeltaan ei mikään
paras kone. Vois kuvitella, että ollaan kuitenkin aika lähellä?

Post Reply