Justy ryytyy

Kaikki autoihin liittyvä tekniikka ja räpellys.

Moderators: Moderaattori, Moderaattorit

Post Reply
justiina4x4
Posts: 7
Joined: Tue Aug 16, 2011 9:34 pm

Justy ryytyy

Post by justiina4x4 »

Moron moron. Potilaana tuollainen 1.2 -89 (vanhempi kori). Yhtäkkiä ajosta hyytyi. Sai sahata käyntiin ihan tosissaan ja sitten kun käynnistyi, niin max 1000rpm ja sammui. Kotopuolessa huomattiin, että pyörijästä oli irronnut se koko metallipinta :shock: . Noh, uusi pyörijä tilalle, mutta homma ei korjaantunut. Nyt ottaa max 3000rpm ja välillä ryytyy kunnolla ja välillä sitten ampasee ajossa. Mikäs hel**tti siinä nyt sitten on? Ennen kävi niin hyvin :cry:

- tulppa halki?
- puola mennyt samalla paskaksi?
- sytkäpoksi?
- jakajan johdot hapristuneet?

Bensahommia en jaksa vielä epäillä, mutta nekin täytyy sitten käydä läpi..

Päästään tutkimaan autoa vasta iltapäivällä, mutta ajattelin, että täältä saisi vähän lisäneuvoja/vahvistuksia asiaan? Kiitos vastanneille.
TomiViitala
Posts: 72
Joined: Tue May 15, 2007 1:55 pm
Location: Ylöjärvi

Pari tarkastuskohdetta...

Post by TomiViitala »

Joskus justyssä on ollut kosketusongelmia virranjakajalle tulevassa kahdessa pienessä johdossa. Lähinnä siinä liittimessä, jolla ne kaksi johtoa liitetään virranjakajaan.

Puolalta virranjakajaan tuleva johto voisi kans aiheuttaa yleistä ongelmaa. Tosin lähinnä vain pätkintään, ei tuollaista kierrosluvun rajoittumista.

Justyn sytytyspuoli on vähän ongelmallinen. Itse vaihdan varmuuden vuoksi uuden virranjakajan kannen, pyörijän ja tulpat joka vuosi ennen katsastusta. Mutta 89 malli taitaa olla ilman KATtia, joten se vähän helpottaa. Ylipäänsä justyssä kannattaisi kaikki sytytkseen liittyvät johdot ja liittimet varmistaa että niissä sähkö kulkee ongelmitta.
justiina4x4
Posts: 7
Joined: Tue Aug 16, 2011 9:34 pm

Post by justiina4x4 »

Vika löytyi.

Oli se virranjakajan paineensäätimessä semmoinen metalliliuska päässyt vääntymään (syystä tai toisesta?). Sen suoristus ja taas ottaa kiekkaa. Kerrankin halpa korjaus :P
Post Reply