Kansallinen FoSUA 24.1.2010
Moderators: Moderaattori, Moderaattorit
Ja kiitokset täältä kaikille osallistujille. GPS datan keruu herätti huimasti kiinnostusta ja sitä tässä jo hiukan purettukin, katsotaan mitä kaikkea siitä saadaan irti. Hiukan saattaa kestää kun ollaan ekaa kertaa käpläämässä, mutta ohessa pienet maistiaiset :
Ja ainakin tämä kilpailijapari taisi käydä siellä MRT:llä =)
-e-
Ja ainakin tämä kilpailijapari taisi käydä siellä MRT:llä =)
-e-
Tuossa lisää GPS-dataa, siitä pääsee jokainen tarkastelemaan missä me ollaan harhailtu:
http://www.traxmeet.com/traxmeet/showpe ... 2238669798
http://www.traxmeet.com/traxmeet/showpe ... 2238669798
-
- Posts: 72
- Joined: Tue May 15, 2007 1:55 pm
- Location: Ylöjärvi
Hei,
Meitäkin pyydettiin GPS-nauhoittamaan kilpailumme. Nauhoitus tehtiin Nokia E90 kommunikaattorin sisäisellä GPS:llä.
Elikkä tuossa on Viitala-Heikkilä-Justyn sunnuntaiajelut.
http://www.traxmeet.com/traxmeet/showpe ... 2239204795
Meitäkin pyydettiin GPS-nauhoittamaan kilpailumme. Nauhoitus tehtiin Nokia E90 kommunikaattorin sisäisellä GPS:llä.
Elikkä tuossa on Viitala-Heikkilä-Justyn sunnuntaiajelut.
http://www.traxmeet.com/traxmeet/showpe ... 2239204795
-
- Posts: 243
- Joined: Mon Sep 25, 2006 9:20 pm
- Location: Panttila
Hei Åke
Karttoja ja GPS-dataa verratessa heräsi kysymys:
Pitikö paikata pistevälin 32-33 eka RT04, kun siihen tulessa viiva tekee vain pienen peruutuksen tiellä ja sitten Jatille tullessa kierretään oudosti leiman kautta vai oliko kyseessa ihan tavallinen väärälle uralle pudottaminen
Jos se noin hienosti näyttää "väärin" ajot, niin pitää kyllä harkita tuollaisen palikan hankkimista, saa henkilökohtaisesta jälkipelistä/virheanalyysistä vielä tehokkaampaa.
Karttoja ja GPS-dataa verratessa heräsi kysymys:
Pitikö paikata pistevälin 32-33 eka RT04, kun siihen tulessa viiva tekee vain pienen peruutuksen tiellä ja sitten Jatille tullessa kierretään oudosti leiman kautta vai oliko kyseessa ihan tavallinen väärälle uralle pudottaminen
Jos se noin hienosti näyttää "väärin" ajot, niin pitää kyllä harkita tuollaisen palikan hankkimista, saa henkilökohtaisesta jälkipelistä/virheanalyysistä vielä tehokkaampaa.
Idioottien kanssa ei voi väitellä, koska silloin joudut alentumaan heidän tasolleen ja silloin he voittavat kokemuksellaan...
Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Monenlaisia kuvia enimmäkseen autoihin ja moottoriurheiluun liittyen: http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Jep, juurikin oikein tulkittu. JAT:lle mennessä haettiin leima uusiksi ja isoa tietä JAT:n risteykseen ja pakilla JAT:lle. Kuopalle tullessa ajoin käännöksen pitkäksi (siinä missä olis pitänyt ekan kerran ottaa 04), siitä pieni pakitus.Jarkko Minni wrote:Pitikö paikata pistevälin 32-33 eka RT04, kun siihen tulessa viiva tekee vain pienen peruutuksen tiellä ja sitten Jatille tullessa kierretään oudosti leiman kautta vai oliko kyseessa ihan tavallinen väärälle uralle pudottaminen
Samoin näkyy kun leimalta lähdön jälkeen (siis sillä kerralla kun leima oikeasti kuului) piti isolta tieltä kääntyä oikealle alas, niin ajoin senkin hätäpäissäni pitkäksi, siitä johtuu ne peruutus jäljet siinä risteyksessä.
Hieno laite tuo on kyllä, kisan jälkeen näkee hyvin tuolla analyysi-työkalulla mm. käytetyt nopeudet, ja sen että missä kohtaa on seisty minkäkin aikaa paikallaan.
Pitääkin muistaa soittaa Vaasan kilpailun johtajalle ja pyytää, että hän pyytää meitä asentamaan paikantimen autoon, ettei tule sääntörikkomuksia
-
- Posts: 161
- Joined: Tue Sep 26, 2006 10:45 am
- Location: Lohja
heh
..onneks on testikäytössä eikä järjestäjäkään osaa ihan kaikkea lukea vielä heti kilpailun jälkeen... On meinaan 80 rajotus tuos tieosuudella!
Et muistakaapi noudattaa niitä rajotuksia jatkossa (kin) !!
Etelänaapurilla näky läppiksen näytöl kaikki seurantalaitteet samaan aikaan. Mitenkähän sen tääl sais toteutettua? (kertoi kilpailukeskukses kisaa seurannut sukulainen viime kesänä!) Niin ja olivat järjestäjältä nuo laitteet.
Et muistakaapi noudattaa niitä rajotuksia jatkossa (kin) !!
Etelänaapurilla näky läppiksen näytöl kaikki seurantalaitteet samaan aikaan. Mitenkähän sen tääl sais toteutettua? (kertoi kilpailukeskukses kisaa seurannut sukulainen viime kesänä!) Niin ja olivat järjestäjältä nuo laitteet.
B-luokan menoa:
http://www.traxmeet.com/traxmeet/showpe ... 2238349746
Jännästi liikkuu pömpylä pellolla edestakasin samaa viivaa pitkin, liekö ollut joku häiriö satelliiteissa.
Kisanteon kannalta harmi, ettei traxmeetin kautta saa gpx:änä tietoa ulos, eikä enää toimi kun asentaa @trip:in, millä taas sitten saa.
http://www.traxmeet.com/traxmeet/showpe ... 2238349746
Jännästi liikkuu pömpylä pellolla edestakasin samaa viivaa pitkin, liekö ollut joku häiriö satelliiteissa.
Kisanteon kannalta harmi, ettei traxmeetin kautta saa gpx:änä tietoa ulos, eikä enää toimi kun asentaa @trip:in, millä taas sitten saa.
Subaru Leone RX 4WD -85
On tuo kyllä näppärä laite. Analysoin Vaasan SM:n dataa, niin siitä selvisi että penkassa vietettiin aikaa 6 minuuttia ja 21 sekuntia. Renkaan vaihdossa meni 8 minuuttia ja 53 sekuntia (siitä saatiin onneksi siirtymällä jotain pois).Jarkko Minni wrote:Jos se noin hienosti näyttää "väärin" ajot, niin pitää kyllä harkita tuollaisen palikan hankkimista, saa henkilökohtaisesta jälkipelistä/virheanalyysistä vielä tehokkaampaa.
Eipä tarvii jälkikäteen arvailla paljonko meni aikaa hukkaan.
Nyt kun saataisiin vielä sääntöihin selvennys, että GPS-laitteen käyttökielto koskee vain näytöllisiä laitteita, ei tarviis soittaa aina ennen kisaa kilpailunjohtajalle.
Tuosta mun pulikasta saa viivan talteen suoraan GPX:nä.Volvo242 wrote:Kisanteon kannalta harmi, ettei traxmeetin kautta saa gpx:änä tietoa ulos.