Page 1 of 1

EPUA:n harkkari 31.10.09

Posted: Tue Oct 27, 2009 6:45 pm
by Jarkko Minni
Ehkä se nyt viimein pidetään, jos ne loputkin luvat selviää (yksi lupa on jo saatu).

Luokat on MAB,C ja E.

Reitti on kiertelee Ilmajoen ja Suur-Seinäjoen alueella. MAB ja C-luokkien kisan kesto vajaa 2,5 tuntia (+myöhät) ja E-luokalla n. 1,5 tuntia

Reitit on taatusti haastavat, järjestäjä lupaa palauttaa rahat takaisin niille pareille, jotka ajavat reitit nollille (niin kertooko tämä sitten reitin vaikeudesta vai karttojen huonoudesta, se selvinnee lauantai-iltana).

Ainakin C-luokkalaiset voivat lähteä haastamaan jos ei muita niin ainakin itsensä. Ja E-luokan reitti on ajettavissa täysin siviili-autolla ja on 90 prosenttisesti asvaltilla.

Ensimmäinen lähtee klo: 16.30 eli koko kisa ajetaan pimeessä ja lähtöpaikka on todennäköisesti Teboil Rengonhovi.

Ilmoittatumiset Ristolle: risto.salonpaa (ät) gmail.com, tai 0500-404 495

P.S. Niin ja MABC-luokilla käytössä on arkistojen kätköistä löytyneet S-asemat. Ja kaikki luokat käyttään EMIT:tejä.

Tässä vielä se S-asema-ohje:
Image

Ja se S-kyltti näyttää siis tältä:
Image

Posted: Sun Nov 01, 2009 4:54 pm
by Jarkko Minni
Kisa on pidetty ja taulut on kerätty maastosta, yhtä kylttiä lukuunottamatta, sitä kun ei laajoista etsinnöistä huolimatta löytynyt. Toisaalta puolet siitä taulua suojanneesta pensaastakin oli mystisesti kisan kuluessa kadonnut.

Kiitokset kilpailijoille. Toivottavasti Pohjanmaan tämän vuotinen harkkari-sarja sai riittävän vaativan päätöksen.

Tarkemmat tulokset tulevat joskus alkavalla viikolla, mutta sen verran voin kertoa, ettei kukaan saanut rahojaan takaisin.

Terveisin ratamestaaja

P.S. Niin ja pahoittelut siitä ettei aikaisemmin ilmoitettu kisan arvioitu kesto-aika pitänyt paikkaansa :lol:

joopajoo

Posted: Sun Nov 01, 2009 9:29 pm
by juhah
Niin, se ennalta ilmoitettu arvioitu aikahan oli 2,5h ja ihanneaika oli vain 200min, tästäkään ei tullut rahaa takaisin. Valitettavasti jouduin poistumaan ennen tuloksia, mutta ilmeisesti voittajilta jäi pois vain 8 taulua. :) Meille tuli myöhiä senkin vuoksi, ku kokoajan oli sääntökirja karttapöydällä ja siitä varmisteltiin tulkintoja (A,B jne). :) KIITOS TEKIJÖILLE!

Posted: Mon Nov 02, 2009 10:11 am
by poutsi
EPUA:n harkkarin tulokset löytyy nyt osoitteesta:

http://www.poutsi.net/Kuvat/EPUA_tuloks ... 0.2009.htm

Posted: Mon Nov 02, 2009 2:31 pm
by jp
Pituutta oli harkkariksi ihan riittävästi. Tauko olis saanu olla välis.
C- luokan reitti oli kyllä sitten jotain muuta kun vakio autolla ajettavaa :evil:
No tosin huonoimmista paikoista selvis kyllä juoksemalla. Pieni toivomus ens vuotta ajatellen jotta c reitti helpommaksi jotta pystyis ajamaan paremallakin autolla. Mab reitit on käsittääkseni kilpaautoja varten ja niille jotka haluaa lisää haastetta. :roll:

Posted: Mon Nov 02, 2009 6:12 pm
by jasu
jp wrote:...C- luokan reitti oli kyllä sitten jotain muuta kun vakio autolla ajettavaa :evil:
...
Ainakaan minä en löytänyt mainintaa, että C-luokalle olisi ollut siviiliautolla ajettava reitti?

2010 säännöistä

Posted: Mon Nov 02, 2009 8:40 pm
by jp
Lähtöjärjestys: C-luokka lähtee reitille ensin. Mikäli luokat lähtevät samaan aikaan, on Cluokan
käytävä ensin kaikilla niillä alueilla, joiden voidaan olettaa menevän siviiliautolla
ajamattomaan kuntoon.
Noin on sanottu ens vuoren säännöis c. reitistä. sillä ei lie mitään väliä mitä tämän kisan kohralla oli. Pakkohan ei ollu joka paikkaan ajaa. Mutta hyvin selkeesti kyllä mainitaan siviiliauto. Ja se tuskin tarkoittaa sitä että vedetään puiden ja pajupuskien läpi viivoja. Mielestäni lauantain reitti oli lähinnä b kuin c viivaa!
Jos vaativuutta haluaa lisää silloin voi mennä B-luokkaan. Ens vuoren ratamestarit vois pitää taas tuon ajatuksen paremmin mieles. Huonoilla maastoilla on turha karkottaa heti kaikkia uusia kilpailijoita muiren lajien pariin.

Posted: Mon Nov 02, 2009 10:53 pm
by Jarkko Minni
Näin ratamestarina voin tunnustaa, että reitillä oli kaksi kohtaa (molemmat pistevälillä 24-25), joista isäni 63v EI OLE ajanut läpi omalla vuosimallin 97 Subaru Legacy farmarilla.

Näistä kohdista toinen oli kierrettävissä alle 10 metrin päästä ilman peruutusta siten, että kilpi selvästi näkyi ja toisessakin pärjäsi 5metrin peruutuksella.

Se ettei kilpailija pysy reitillä vaan ajaa johonkin, josta ei siviiliautolla pääse ei varmaankaan ole täysin ratamestarin vastuulla.

Terveisin Jarkko Minni

P.S. Hyvä nimimerkki JP saa ihan vapaasti tulla tekemään vaikka heti ensi vuonna sen kaikkia miellyttävän C-luokan reitin. Ainakin näistä sinun tälle foorumille (Klikkaa tästä) kirjoittamistasi kommenteistä nykyy, että sinulla on melko tarkka kuva siitä millainen AS-kisan pitäisi olla, eli tervetuloa vaan ratamestaamisen haasteelliseen ja vaativaan maailmaan.

P.S.S. Kumpi muuten on lajin kannalta loppupeleissä haitallisempaa, jos kisan jälkeen yksi kilpailija lopettaa kisaamisen vai jos kisan jälkeen yksi ratamestari lopettaa kisojen teon :?: :?:

Kylläpä nyt taas tuntuu siltä, että viimeisen kahden viikon lyhyiksi jääneet yöunet ja ajetut parit sadat kilometrit, puhumattakaan siitä miten viime lauantain 18 tunnin yhtä mittainen uurastus on kannattanut. Näillä näkymin ensi vuonna toimitsijalisenssiä käytetään vain arkisin klo 9-17 työnantajan vaatimuksesta ja näitä kuvioita seurataan vain karttavalon takaa jonkun toisen seuran riveissä.

Posted: Tue Nov 03, 2009 9:28 am
by Eero Koski
Hatunnosto Jarkolle ja kumppaneille hienosta harkkarista. Yli nelituntinen suunnistuspläjäys Seinäjoen alueen yössä oli kyllä täyttä tavaraa eikä vaativuus johtunut huonoista kartoista.

Reitin ajettavuudesta:
Harkkarihan ei välttämättä tarvitse kaikilta osin seurata AKK:n sääntöjä.

Kutsussa Jarkko Minni kirjoitti:
Ainakin C-luokkalaiset voivat lähteä haastamaan jos ei muita niin ainakin itsensä. Ja E-luokan reitti on ajettavissa täysin siviili-autolla ja on 90 prosenttisesti asvaltilla.
Ylläolevasta kommentista luullakseni kaikilla oli tiedossa, että C:n reitti on keskivertoa haastavampi sekä ajettavuudeltaan, että suunnistukselta. C:n viivaa näkemättä on hankala kommentoida mitä reitti oli, mutta ainakin MAB oli ajettavuudeltaan varsin inhimillinen vaikka C:n reitiksikin.

Posted: Tue Nov 03, 2009 11:58 am
by KariM
Ja kuten olen aiemminkin todennut, Suurjippoilijan kisat ovat kovasti kiinnostaneet mutta yhden harkkarin takia ei tule (yleensä) lähdettyä 400 km päähän. Siksipä olisi kiva tietää etukäteen mitä on odotettavissa. Nelituntiseen S-asemaharkkariin olisin laittanut loma-anomuksen vetämään heti kun olisin siitä saanut ennakkotiedon.

Mitä tulee siviiliautolla harjoitusajon ajamiseen, järjestäjä ei riko kenenkään osallistujan autoa. Jos haluaa vain asfalttiteillä ajella on muita lajeja kuin autosuunnistus. Usein pääsee kyllä kiertämään pahimmat paikat ja sitten tarvittaessa käydään jalkaisin varmistamassa, mutta valitettavasti on sitten niitäkin kisoja mistä ei läpi pääse. Reilua olisi jos järjestäjä siitä etukäteen informoisi mutta mistäpä sitä tietää mikä kenellekin on se "siviiliauto".

Posted: Tue Nov 03, 2009 2:47 pm
by jp
P.S.S. Kumpi muuten on lajin kannalta loppupeleissä haitallisempaa, jos kisan jälkeen yksi kilpailija lopettaa kisaamisen vai jos kisan jälkeen yksi ratamestari lopettaa kisojen teon

Ei kai kumpikaan ole hyvä, Molempia tarvitaan. Uusia kilpailijoita joista voi tulla myös tulevaisuudessa niitä ratamestareita. Ja vanhoja ratamestareita kovasti kaivaataan opettamaan ja inostamaan niitä uusia!
Ja eihän toi mikään huono kisa muuten ollut. Reitistä voiraan olla montaa mieltä. Itse olen sitä mieltä jotta c reitti saisi olla mahdollisimman hyvillä pinnoilla, enkä tarkoita että nen pitääs ajaa täysin asfaltilla.
Harkkariin olis näin helppompi lähteä paremmallakin autolla ajamaan. Kaikkilla ei kuitenkaan ole mahdollisuutta pitää kahta/kolmea autoa. No tosin omalta kohralta toi auto ongelma varmaan poistuu lähiaikoina. Ja sen jälkeen, mennään suoraan B-luokkaan
P.S. Hyvä nimimerkki JP saa ihan vapaasti tulla tekemään vaikka heti ensi vuonna sen kaikkia miellyttävän C-luokan reitin. Ainakin näistä sinun tälle foorumille (Klikkaa tästä) kirjoittamistasi kommenteistä nykyy, että sinulla on melko tarkka kuva siitä millainen AS-kisan pitäisi olla, eli tervetuloa vaan ratamestaamisen haasteelliseen ja vaativaan maailmaan.
Mitä tulee tuohon kisan tekoon tierän vallan hyvin mikä urakka siinä on. Ja voi olla jotta niitä kisoja tehräänkin vielä jossain vaiheessa, en kuitenkaan lupaa enää tälle syksylle.
Tää oli siis vain yksi mielipide monien joukos ja toivottavasti siitä ei kukaan yö unia menetä
Terveisin J-P
Ps. Lisää Jarkko s-asemia. ne toi hyvän lisän kisaan!
:roll: [/u]