XXXVI Aprilli-ST SM-osakilpailu 3.9.2011

Ennakkotietoa kilpailuista, tuloslinkkejä ja kisojen jälkipuintia.

Moderators: Moderaattori, Moderaattorit

juhei
Posts: 171
Joined: Thu Sep 28, 2006 6:39 am
Location: Syke

XXXVI Aprilli-ST SM-osakilpailu 3.9.2011

Post by juhei »

Kilpailukutsu löytyy nyt KITI:stä. Myös ilmoittautuminen on avattu.
Baas 009
Posts: 230
Joined: Tue Sep 26, 2006 7:19 am
Location: Oopu

Kotisivut

Post by Baas 009 »

Ja kisan kotisivut löytyvät täältä

http://www.saunalahti.fi/~baas009/aprilli2011/
Baas 009
Posts: 230
Joined: Tue Sep 26, 2006 7:19 am
Location: Oopu

Re: Kotisivut

Post by Baas 009 »

Kotisivuja päivitetty ja lisätty ennakkojuttua kuvien kera!

http://www.saunalahti.fi/~baas009/aprilli2011/
juhei
Posts: 171
Joined: Thu Sep 28, 2006 6:39 am
Location: Syke

Post by juhei »

XXXVI Aprilli-ST kolkuttaa jo ovella. Kaksi päivää aikaa ilmoittautua. Ilmoittautumisten lukumäärä on jotain masentavan ja surullisen välimaastossa. Erityisesti B- ja C-luokan on aika herätä ja marssia KITI:iin painamaan nappia. Liekö juuri ilmoittautumisen helppous syynä siihen, että kilpailijat pitävät kisajärjestäjiä piinassa viimeiseen minuuttiin asti. Juuri nyt sellaista piinaa ei kaivata eli jos olet epävarma, lähdetkö, niin muuta epävarmuus varmuudeksi ja lähde!

Kyselyjä on tullut lähtöjärjestyksestä. Järjestys on C - B - SM. Suunnistusta, tehtäviä ja hauskaa on tarjolla yllin kyllin, joten ilman muuta kauempaakin kannattaa lähteä etsimään numerolappuja valkeakoskelaistoijalalaiselta seudulta.
juhei
Posts: 171
Joined: Thu Sep 28, 2006 6:39 am
Location: Syke

Post by juhei »

Lähtöluettelo julkaistu ja löytyy kilpailun sivuilta ja KITIstä.

Tervetuloa kamppailemaan kolmannen SM-osakilpailun sekä kansallisten luokkien voitosta Etelä-Pirkanmaan maastoihin!
Baas 009
Posts: 230
Joined: Tue Sep 26, 2006 7:19 am
Location: Oopu

Tuloslaskentaa semi-online

Post by Baas 009 »

Päivää,

Kisan Kotisivut jälleen päivitetty.

Tarkoitus on toimittaa semi-online tuloksia tulossivulla

Kannattaa tallentaa linkki älypuhelimeen niin voi sitten vaikka väyrystä kätellessä tarkistaa että joko tuloslaskenta on tusannut oman kortin kasaan. Päivittynee muutaman minuutin välein. Systeemi käytössä kunhan ensimmäinen kilpailija on lähtenyt matkaan.

-Ville
juhei
Posts: 171
Joined: Thu Sep 28, 2006 6:39 am
Location: Syke

Post by juhei »

Lähtöluettelossa mainittu Satamatien siltatyömaa on tullut tänään valmiiksi ja kiertotie on poistettu, joten Toijalan ABC:ltä pääsee nyt suoraan Toijalan sykkivään keskustaan.
Matias
Posts: 29
Joined: Tue Jun 01, 2010 6:25 pm
Location: Lahti

Post by Matias »

Kisa oli ainakin näin B-luokkalaisen näkövinkkelistä todella onnistunut. Ajojärjestys C-B-AM oli kerrankin oikea, pyöritykset ainakin meidän kalustolle sopivia, eikä ollut sorruttu ns."lillukanvarsiin". Pituus oli sopiva, jotta tarkkaavaisuus säilyi loppuun asti, ja sokerina pohjalla vielä hyvät tilat tulosten julkistamiseen.
Suuret kiitokset järjestäjille ja kanssakilpailijoille. Näitä soisi olevan enemmän. :D :D
El Samu
Posts: 16
Joined: Fri Sep 17, 2010 2:56 pm
Location: Tammela
Contact:

Post by El Samu »

Kuvia kisasta löytyy osoitteesta: Satanen.net

Koitettiin etsiä jotain vähän vaihdikkaampaa paikkaa, mutta kun ei moista löytynyt, todettiin tuo monttu sopivaksi. Ihan varma en ole tuliko kaikki SM:ät kuvatuiksi, mutta ainakin yritettiin. B:stä ei onnistuttu nappaamaan yhtäkään otosta, pahoittelen. :)
Baas 009
Posts: 230
Joined: Tue Sep 26, 2006 7:19 am
Location: Oopu

Post by Baas 009 »

Nyt myös asemakohtaiset tulokset kisasivuilla, tarkempaa tietoa kenties ensi viikon kuluessa..
HaAS
Posts: 162
Joined: Tue Sep 26, 2006 11:36 am

kiitoksia kisasta!

Post by HaAS »

Defenderi-parin kanssa samoilla linjoilla ollaan C-luokassakin. Muutama vähän kivinen paikka oli meidänkin reitillä, mutta muuten ihan JEES!
Katsokaahan muuten noita Satasen kuvia. Noin paljon se kuva valehtelee kun Suzuki Altokin ruopii tyhjää! :D :D
Ari
Posts: 185
Joined: Mon Sep 25, 2006 8:10 pm
Location: Kokemäki

Paalikohu SM-kisassa

Post by Ari »

Kyllä nyt täytyy antaa ankaria pyyhkeita SM-kisan järjestäjille. Varmoiksi ennakkotiedoiksi tavanomaisesti tulkituista huhuista huolimatta kisassa ei ajettu ainoatakaan pohjalaistyylistä paalipeltopyöritystä. Aivan hukkaan menivät niin kuiva- kuin märkäharjoitukset, joiden ainoa tarkoitus oli harjaannuttaa autokunta taitavaksi - jopa SM-tasoiseksi - paalipeltospesialistiksi. AS-kansa on paalikohun vuoksi hyvin tuohtunut. Järjestäjiltä vaaditaan selitystä siihen, miksi emme päässeet upottamaan kulkuvälineitämme sateen pehmittämään heinäpelton, vaan jouduimme tyytymään hyvn kantaviin ajouriin.

Image
juhei
Posts: 171
Joined: Thu Sep 28, 2006 6:39 am
Location: Syke

Post by juhei »

Järjestäjät pahoittelevat kilpailijoille tuottamaa pettymystä ja on jo harkinnut kahviosta ylijääneiden sämpylöiden lähettämistä kilpailijoille hyvityksenä tämän varman ennakkotietohuhun vastaisesta toiminnasta.

Noin puolen tunnin pituiseksi kaavailtu hevosenkengillä kuvattu ratkaisujakso (ensimmäisen pistevälin viimeinen kenkä oli nro 36, päätettiin laittaa KSAUta paremmaksi) kaatui siihen, että heinäpaalit todettiin AKK:n sääntöjen vastaisiksi. Paalien muoto ja päällysteenä käytetyn muovin materiaali ei täyttänyt yleismerkki "X":n edellyttämiä vaatimuksia. Pitkään keskusteltiinkin tuomariston pj:n kanssa, josko alue voitaisiin ajaa ilman X-merkintöjä tai jokaisen paalin viereen tuotaisiin lehmä, joka syö heinää, mutta sekin kaatui siihen, että lehmälle ei ole omaa karttamerkkiä.

Tästä kriisistä huolimatta kisasta on tullut paljon positiivista palautetta ja yksi hieno opastava kommentti, jonka jälkeen on taas inasen viisaampi. Kiitos siitä! Tämä kannustaa jatkamaan, mikäli kisaorganisaatio saa pitää toimitsija/kilpailulisenssinsä.
Tsaari
Posts: 102
Joined: Tue Jan 25, 2011 1:12 pm

Post by Tsaari »

Meidänkin autokuntamme kiittää hyvästä ja monipuolisesta kisasta. Tietysti aina silloin kun pärjää, niin tuntuu entistä paremmalle kisalle. Oma kisaraportin teko on vielä toistaiseksi siirtynyt tulevaan, mutta tarkoitus olisi ennen Jyväskylää saada jotain tarinaa aikaan auton nro 31 näkökulmasta.

Vielä toisella tauolla pelkäsin tulevaa "paalitusta" pimeässä ja kieltämättä helpotus oli suuri kun moiseen ei tarvinnutkaan ryhtyä. Itselleni oli ihan riittävästi shokkihoitoa, kun Urjalan asemalla lyötiin hevosenkenkiä eteen ensimmäistä kertaa eläessäni. Ainakaan tuolla tavoin. Kyllä siinä hetki jos toinenkin vierähti kun yritti navigoida moisilla reitti kuskille ajettavaksi...

Mutta joka tapauksessa iso kiitos järjestäjille jälleen kerran, jäädään odottelemaan seuraavaa Aprillausta.
juhei
Posts: 171
Joined: Thu Sep 28, 2006 6:39 am
Location: Syke

Post by juhei »

KISAVEIKKAUS

XXXVI Aprilli-ST:n ohessa järjestettiin kisaveikkaus, jossa arvuuteltiin, paljonko ratamestarit ovat kisaa tehdessään rullanneet kilometrejä ja kuinka monta kesälomapäivää on käytetty kisan tekemiseen. Mitään absoluuttista totuutta tähän ei tietenkään ole, mutta suuruusluokka on hehtaarilleen oikein.

Kisaveikkauksen tarkoituksena oli herättää ajatuksia siitä, että se lauantai-illan nautinto (?) ei tule ilmaiseksi ja että paljon aikaa on käytetty ja työtä on tehty, että Sinä Autosuunnistaja pääset kilpailemaan. Itsellä arvostus ratamestareita kohtaan moninkertaistui ja kiitos on vähintä, mitä me kilpailijat voimme kisajärjestäjälle osoittaa (ja tällä en tarkoita meitä, vaan tulevia kisoja. Jyväskylästä saa aloittaa). Taloudellisestihan kisan järjestämisessä ei ole mitään järkeä.

No se siitä tietoiskuosiosta. XXXVI Aprilli-ST:n kilometrit ja lomapäivät ynnättiin yhteen ja vastaukseksi tuli 5360km ja 36 kesälomapäivää. Tässä on otettava huomioon ratamestareiden kokemattomuus, alueiden laajuus sekä se, että uusia alueita piti kartoittaa ja vanhoja täydentää. Myöskään kumpikaan ei asu kisa-alueen ytimessä eikä koko päivän kartoituksia pystytty helpolla järjestämään, koska kesälomat olivat sopivasti limitetty. Varmasti monet kisat tehnyt henkilö, jolla alueet ovat kohtuu pienellä alalla ja joiden kartat ovat valmiita, pääsee huomattavasti vähemmällä.

Onnellinen voittaja (ainakin palkinnon juotuaan) on nro 45 kuljettaja eli ESA TUOKKO!! Esa otti murskavoiton ja jätti toiset kauaksi taakseen arvaamalla 5550km/35pv. Toiseksi tuli Teemu Hangasmaa tai Lasse Pajala 6450km/43pv (veikkauslapusta ei käynyt ilmi kumpi) ja kolmas oli Hannu Lehtimäki 4351km/46pv. Näistä tiedoistahan ei nyt ole mitään iloa kenellekään muuta kuin voivat podiumilla seurata, kun Esa ruiskuttaa... :D

Ja sitten täysin hyödytöntä tietoa: Kilometrien keskiarvo oli 2143km. Kuljettajien ka. oli 2010km ja karttureiden ka. 2267km. Kansallisten C-luokkalaisten ka. 1428km, B 1855km ja SM-luokka 2308km. Kokemus tuo näkemystä ja kartturit on parempia vai miten se menee... :-P
Post Reply