Turengin SM

Ennakkotietoa kilpailuista, tuloslinkkejä ja kisojen jälkipuintia.

Moderators: Moderaattori, Moderaattorit

jap
Posts: 74
Joined: Mon Aug 27, 2007 5:45 pm
Location: Janakkala

Turengin SM

Post by jap »

Nyt olisi ilmottautuminen avautunut. Kutsu loytyy KITI:stä

jap
Posts: 74
Joined: Mon Aug 27, 2007 5:45 pm
Location: Janakkala

Turengin SM

Post by jap »

Vielä olisi pari päivää aikaa ilmoittautua. Ennakkotietona SM-reitti n.170km ja ihannekesto n.5 tuntia. C:llä hieman lyhyempi ,joten suunnistettavaa pitäisi riittää.

jap
Posts: 74
Joined: Mon Aug 27, 2007 5:45 pm
Location: Janakkala

Turengin SM

Post by jap »

Lähtöluettelo julkaistu. Löytyy KITI:stä tai http://tauk.nettisivu.org/files/2011/06/lahto-sm11.pdf

Tepi S
Posts: 128
Joined: Tue Sep 26, 2006 5:10 am
Location: Tetroit

Sorakuoppa II

Post by Tepi S »

Aluksi KIITOKSET kaikille vetotalkoisiin osallistujille. Jotenkin tuntuu että lopuistakin harrastajista halutaan eroon viemällä reitti niin pehmytpohjaisille sorakuopille että vain nelivetoiset voivat päästä läpi. Turengin reitistä olisi voinut karsia nuo pohjattomat hiesu hetteiköt pois, jotta kaikilla osallistujilla kalustosta riippumatta olisi mahdollisuus AJAA reitti läpi ilman että vähänväliä tarvii turvautua kanssakilpailijoiden vetoapuun. Yhden tälläisen irroitus session tulos oli katkennut hinausköysi, tuon tappion olisi vielä hyväksynyt olan kohautuksella mutta ohjaamoon kimmonneen koukun tuloksena nyt on käsi 4 vk lastassa ja luunmurtumia korjailessa. Tätäkö me lajilta todella haluamme. Tehdään reitti niin huonoille pohjille että läpi ei voi päästä kun 4WD / ilmatyyny aluksilla. Voi sen reitin piirtää vaikka suolle mutta missä on tasapuolisuus. :(

Matias
Posts: 29
Joined: Tue Jun 01, 2010 6:25 pm
Location: Lahti

Post by Matias »

Myös korkeussuunnassa pitäis järjestäjien vähän silmäillä ajettavuutta. Meitin kotteron tuulilasin yläosa ja kattorakenteet ei oikein tykänneet paksuista niitä halailevista männynoksista. Kattorakenteista ja tuulilasista olis toki päässyt eroonkin jos olis vaan ajanut sen yhden navetan ylisille menevän rampin alta.

Pepe
Posts: 87
Joined: Thu Dec 13, 2007 10:38 pm

Post by Pepe »

Näin se vaihtelee. Meidän autolla, matala neljäveto, ei ollut mitään ongelmia, mitä nyt kuski välillä sanoi, että nyt ei epäröidä, nyt mennään eteenpäin. Eikä miehistölläkään ollut ongelmia, kisan aikana. Ei oltu edes eksyksissä ja kaikki sujui hienosti.
Maalissa sen sijaan oli eksyksissä RT-asemia enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Saimme niistä ansaitun rangaistuksemme. Kahdentoista puuttuvan kohdalla oli B- tai C-luokan asema. Onko joku sitä mieltä, että olisimme ansainneet niistä vielä lisärangaistuksen. Voisihan se tietysti meille olla ihan oikein. Tai mitäpä sillä meidän kohdalla on väliä. Sijoituksemme ei olisi narulla kuitenkaan yltänyt keskeyttäneiden osastolle asti.
Vielä en ole nähnyt tuloksia, mutta varmaan taas ne, jotka yleensäkin ovat parempia, pärjäsivät.
Kannustusta vaan Tepille, moottoriurheilussa voi sattua. Niinkuin varmaan huomasit niin tuli se Pyrhönenkin takaisin.
Pepe

vellu
Posts: 4
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:09 am

Post by vellu »

No olihan siinä tälläiselle c luokkalaiselle ainakin seikkailua tarpeeksi, ja päästiin sentään vielä soramontulta pois vaikka akseleitamyöten välillä oltiinkin jumissa .Tietenkin pohjat olisi voineet olla vähän paremmat,mutta tää oli nyt tällänen kisa ja ei kun seuraavaa odottamaan.

pertti.kokkonen3
Posts: 29
Joined: Wed Dec 24, 2008 12:41 pm
Location: nastola

Post by pertti.kokkonen3 »

Vaan kun mietitte miten paljon olette itsekukin valmiita antamaan omaa aikaanne kisojen tekemiseen, niin saatte ehkä hieman kuvaa siitä, mitä esim. tähänkin lauantai-illan huumaan oli laitettu työtunteja. Eli kiitos Turenkilaisille kuitenkin hyvästä iltapuhteesta. 8)
Terv. Pertti K

jouni
Posts: 37
Joined: Mon Nov 06, 2006 12:30 pm
Location: Hauho

Post by jouni »

Olihan siinä asiaa hirmuisesti, varmaan olisi voinut jättää jotain poiskin eikä kukaan olisi moittinut ratkaisua. Mutta onhan se tavallaan aika äijämäistä kun mennään vähän kuin äärirajoille. Maine ja itsetunto kasvaa kun onnistuu.
Kilpailun kuluessa huomattiin Toyota Starlettien jonoajossa pieniä eroja autojen alustojen säätöjen välillä. Oltiin Rengossa kiertämässä jotain kasaa jossain montun päällä niin paikka jossa åke ja hintikka joutuivat jalkautumaan niin Koivistot tulivat starletilla puhtaasti reitin läpi.
Meidän starletille tuli raja vastaan sitten Hyrvälässä jossa jäätiin kiinni kilpien väliin , kiitoksia vaan Jarnolle vetoavusta, tuli tarpeeseen.

jap
Posts: 74
Joined: Mon Aug 27, 2007 5:45 pm
Location: Janakkala

Turengin SM

Post by jap »

Tuloksia olisi kotisivuillahttp://tauk.nettisivu.org

Tepi S
Posts: 128
Joined: Tue Sep 26, 2006 5:10 am
Location: Tetroit

Post by Tepi S »

Ja keskeytyksen syy ei ollut autorikko.

unkorven
Posts: 16
Joined: Sun Oct 15, 2006 9:04 am

Kuvia

Post by unkorven »

Reitin varrella kahdessa paikassa otettuja kuvia alla olevissa linkeissä.

Jat 1:n lähellä kuvivaajan kiertämistä, jossa moni teki ylimääräisiä kiemuroita saadakseen puun takana olevan aseman. Muutama kilpailija ei tehnyt kiemuroita eikä varmaankaan nähnyt asemaakaan.
https://picasaweb.google.com/1133939591 ... 6_11_Jat01

Jat 10 eli taukoa edeltävä rakennusten kierto
https://picasaweb.google.com/1133939591 ... 6_11_Jat10

Motto: kuvien laatu voidaan aina korvata määrällä
Unto Korvenkangas

HaAS
Posts: 158
Joined: Tue Sep 26, 2006 11:36 am

Kiitosta vaan ja tsemppiä TAUK:lle

Post by HaAS »

Pienellä porukalla oli tehty pitkä ja vaativa kisa. Muutama vuosi sitten oli Kievarissa rapsakka pakkanen, mutta nyt ei tarvinnut palella :D . Olihan siellä C:n reitilläkin pari pehmeää hiekkakuoppaa. Se lentohiekkakuopan ylitys olisi voitu ehkä kiertää, mutta sinne vaan piti mennä. Onneksi oli pari riskiä katsojaa jotka työnsivät Suzukin irti. Kiitosta vaan tuntemattomille herrasmiehille!
Opittiin muuten sekin, ettei Pohjanmaan miehiä parane suututtaa ennen kisaa. Meneevät ja voittavat suutuspäissään luokan :lol:

T: Team HaAS

KariM
Posts: 174
Joined: Tue Sep 26, 2006 9:07 am
Location: Lohja
Contact:

Post by KariM »

Kievarin kierroksesta riittäisi tarinaa. Kilpailussa jyvät erotettiin akanoista aikamoisella väsytystaktiikalla. Lämpö imi mehuja miehistöstä, kilpailu oli pitkä ja vaativa. Paikoitellen pehmeät urat kysyivät melkoista ajosilmää jottei pikkukinneri jää kiinni. Ja sitten vielä sokerina pohjalla ne ylimääräiset kilvet, joita kierrettiin urakalla löytääksemme ne oikeat. "Kilvelle mutta ei siihen mikä näkyy vaan katso pääseekö sen takaa..."

Suunnistusperusteet jäivät meille seitsemässä paikassa tuntemattomaksi. Niin kauan me hieroimme, että varmasti kaikki on niin kuin pitääkin. Yksi paikkauskin suoritettiin kapinan aikana (?!). Mutta jälleen kerran tuloslaskenta kertoi, että emme me virheetöntä suoritusta saaneet aikaiseksi. Jostain kumman syystä muuten auringon laskettua ei kilpiä enää jäänyt.

Kisasta saimme juurikin sitä mitä odotimme. Kiitokset järjestäjille ja onnittelut menestyneille!

Jos jotain pientä risua pitää antaa niin tuloksia olisi kiva lukea netistä viimeistään kisaa seuraavan päivän iltana.

Timo
Posts: 100
Joined: Tue Sep 26, 2006 8:41 am
Location: Espoo

Re: Sorakuoppa II

Post by Timo »

Tepi S wrote: Yhden tälläisen irroitus session tulos oli katkennut hinausköysi, tuon tappion olisi vielä hyväksynyt olan kohautuksella mutta ohjaamoon kimmonneen koukun tuloksena nyt on käsi 4 vk lastassa ja luunmurtumia korjailessa.
Me taisimme olla siinä vetämässä. Kuskini näki peilistä että köysi sinkosi hinattavan auton ohjaamoon lähelle kuskin päätä, eli tuossa olisi voinut käydä todella pahastikin. Tuosta muistuikin mieleen että pitäisi vaihtaa vetoköysi niin järeään vetoliinaan joka ei varmasti katkea.

Kisahan oli taas hieno ja vaativa, eikä tuntunut läheskään niin pitkältä mitä reitillä aikaa kulutettiin. Kokoajan pääsi kuitenkin etenemään eikä pitänyt jäädä ihmettelemään mistä löytäisi takaisin reitille.

Post Reply