NEZ Tanska 2011

Ennakkotietoa kilpailuista, tuloslinkkejä ja kisojen jälkipuintia.

Moderators: Moderaattori, Moderaattorit

Post Reply
juhei
Posts: 171
Joined: Thu Sep 28, 2006 6:39 am
Location: Syke

NEZ Tanska 2011

Post by juhei »

Tanskan NEZ-avaus ajetaan vajaan kolmen kuukauden päästä. Tanskassa on oltu aktiivisia ja niinpä kilpailukutsu perjantain ja lauantain kisaan on jo julkaistu. Kutsut löytyvät tietysti NEZ-sivuston kilpailut-linkistä.

Tänä vuonna kilpailut ajetaan Suomesta katsottuna mahdollisimman kaukana eli Jyllannin luoteiskulmassa. Tämä kannattaa ottaa huomioon matkoja ja reittejä suunnitellessa.
KariM
Posts: 174
Joined: Tue Sep 26, 2006 9:07 am
Location: Lohja
Contact:

Post by KariM »

NEZ-sivustosta löytyvät tietysti NEZ-sarjan säännöt myös suomeksi käännettyinä. Muutokset vuodelle 2011 koskevat käytännössä vain vasta-alkajien Beginner's Cupia. Uusia nimiä näkisin mielelläni mukana, tarjoavathan Ruotsi ja Tanska "hieman" totutusta poikkeavia näkemyksiä autosuunnistukseen...
juhei
Posts: 171
Joined: Thu Sep 28, 2006 6:39 am
Location: Syke

Post by juhei »

Tiedoksi, että ruotsalaisilta on kysytty mahdollisuutta jättää traileri paluumatkalla Ljungbyn/Värnamon läheisyyteen. Näin ei tarvitsisi rahdata kärryä turhaan ees taas.

Tämän lisäksi saattaisi olla mahdollista jättää auto sunnuntaina Kööpenhaminan lentokentän kupeeseen ja lentää siitä Suomeen. Lauttamaksut ovat nousseet ja lentoja saa nykyään aika edullisesti, joten jos haluaa välttää kipossa istumista, niin tämä mahdollistaa sen.
EsaT
Posts: 71
Joined: Tue Sep 26, 2006 8:15 am
Location: Lemu

Post by EsaT »

Olisiko parkkipaikka mahdollisuuksia Jonköpingin lähistöllä? Se sopisi paremmin Göteborgin kautta kulkijoille..
Åke
Posts: 502
Joined: Tue Sep 26, 2006 6:54 am
Location: Riihimäki

Post by Åke »

juhei wrote:jättää traileri paluumatkalla Ljungbyn/Värnamon läheisyyteen. Näin ei tarvitsisi rahdata kärryä turhaan ees taas.

Tämän lisäksi saattaisi olla mahdollista jättää auto sunnuntaina Kööpenhaminan lentokentän kupeeseen ja lentää siitä Suomeen.
Tulee harrastaminen aika kalliiksi jos tuolla lailla jättää kaluston aina kisan jälkeen ja tulee lentämällä kotiin. Ei mulla ainakaan ole varaa hommata uutta kalustoa sitten seuraavaan kisaan.. :D
AMa

Post by AMa »

Kertakäyttökalustoapa hyvinkin ;-)

Niin, ajatus varmastikin tuossa on kaksi viikkoa Tanskan jälkeen eteläisessä Ruotsissa ajettava Ruotsin NEZ-viikonloppu.
juhei
Posts: 171
Joined: Thu Sep 28, 2006 6:39 am
Location: Syke

Post by juhei »

Tasan neljän viikon päästä ensimmäiset suomalaiset autosuunnistajat suuntaavat auton nokan kohti Jyllantia. Vaikka aikaa vielä on, kannattaa tutustua ilmoittautumisohjeisiin. Erityisesti lisenssikortin saaminen voi kestää viikon tai kaksi, joten se kannattaa tilata jo nyt.
KariM
Posts: 174
Joined: Tue Sep 26, 2006 9:07 am
Location: Lohja
Contact:

Post by KariM »

Perjantaikisa oli suomalaisille menestys. Sjöberg-Mamia ulkomaalaisten luokassa ykköspaikalla, Viitala-Heikkilä kolmantena ja Turtiainen-Kulmala neljäs. Lue lisää NEZ OnLine.
Lehtimäki
Posts: 62
Joined: Tue Sep 26, 2006 8:19 am
Location: Eurajoki

Nyt painetaan lusikkapohjassa

Post by Lehtimäki »

:D Kiitokset kaikille jotka olivat hengessä mukana meidän autokunnan kohdattua öljypohjaa kovempi kivi. Ehkä auton mataluus ei olekkaan etu AS-kisoissa?
Erityiskiitokset Jari W hän tarjosi hygienia tuotteet korjaukseen ja toimi yksityiskuljettajana/oppaana materiaalihankintoja tehtäessä Thistedissä. Myös M Karin kanssa makasimme -- auton alla siis lusikkaa pohjaan sovitettaessa.
Jokkelle kiitos myös etukäteen varaosaruletin pyörittämisestä Suomen päässä.

Kulmalalta hyvä lohkaisu Viking Linen autokannella, että nyt painetaan sanan varsinaisessa merkityksessä lusikka pohjassa.

T:Hannu L
AMa

Re: Nyt painetaan lusikkapohjassa

Post by AMa »

Lehtimäki wrote:Ehkä auton mataluus ei olekkaan etu AS-kisoissa?
Ei sitä tiedä. Olisko syytä varmuuden vuoksi vielä kokeilla? :wink:
jari willner
Posts: 251
Joined: Mon Sep 25, 2006 10:50 pm
Location: jyväskylä

Post by jari willner »

onneksi ei ollut ruotsin kisaa heti perään. kävin auton alla ja löytyi syy kummallisiin ääniin :shock:
Image Image
Lehtimäki
Posts: 62
Joined: Tue Sep 26, 2006 8:19 am
Location: Eurajoki

Post by Lehtimäki »

Joo kokeiltiin vielä Forssassa harkkarissa. On se matala niin matala.

Lusikka korjaus rupesi irvistämään ja jouduimme ottamaan vuotoastian esiin ja korjaamaan toistamiseen pohjan kaatopaikalla maassa maaten.

Kiitokset Kalelle hankinta round tripin järjestämisestä Forssan seudulla.

Taas ajamalla kotiin :))
jari willner
Posts: 251
Joined: Mon Sep 25, 2006 10:50 pm
Location: jyväskylä

Post by jari willner »

jari willner wrote:onneksi ei ollut ruotsin kisaa heti perään. kävin auton alla ja löytyi syy kummallisiin ääniin :shock:
Image Image
syy murtumiin löytyi: ylätukivarsien puslat hajalla. koko akseli pääsi liikkumaan ja panhardin kiinnitys joutui koville.
joteam1
Posts: 89
Joined: Tue Sep 26, 2006 7:37 am

Post by joteam1 »

Lehtimäki wrote:Joo kokeiltiin vielä Forssassa harkkarissa. On se matala niin matala.

Lusikka korjaus rupesi irvistämään ja jouduimme ottamaan vuotoastian esiin ja korjaamaan toistamiseen pohjan kaatopaikalla maassa maaten.

Kiitokset Kalelle hankinta round tripin järjestämisestä Forssan seudulla.

Taas ajamalla kotiin :))
Ei pohjapanssari mitään olis :roll: Vai onko ne vaan kilpa-autojen varusteita :wink: Taitaa lusikka panssarina olla vähän heikohko :?:
rousri
Posts: 21
Joined: Mon Sep 25, 2006 7:22 am

Post by rousri »

joteam1 wrote:
Lehtimäki wrote:Joo kokeiltiin vielä Forssassa harkkarissa. On se matala niin matala.

Lusikka korjaus rupesi irvistämään ja jouduimme ottamaan vuotoastian esiin ja korjaamaan toistamiseen pohjan kaatopaikalla maassa maaten.

Kiitokset Kalelle hankinta round tripin järjestämisestä Forssan seudulla.

Taas ajamalla kotiin :))
Ei pohjapanssari mitään olis :roll: Vai onko ne vaan kilpa-autojen varusteita :wink: Taitaa lusikka panssarina olla vähän heikohko :?:
Kerrankin Lehtimäki ajaa lusikkapohjassa eikä himmaile!
Post Reply