PROF Kyrönajo AS 5.2.2011

Ennakkotietoa kilpailuista, tuloslinkkejä ja kisojen jälkipuintia.

Moderators: Moderaattori, Moderaattorit

insane
Posts: 17
Joined: Tue Jul 28, 2009 8:00 pm

PROF Kyrönajo AS 5.2.2011

Post by insane »

Se on sitten Kyrön seudun UA:n 2011 ensimmäinen kilpailu käsillä. Elikkä autosuunnistuksen sprint-kilpailulla aloitetaan vuosi 2011.

5.2.2011 käynnistellään klo 17.00 kilpailu ja kilpailun kotisivuilta löydät jälleen kaikenlaista tarpeellista ja turhaa sekä vieläkin turhempaa infoa.
Ratamestarien kehonsiirtovälineiden lumikettingit on kiristelty ja reittiä on alettu glögilasi kädessä piirtelemäänkin.

Ilmoittautuminen on jo avattu ja KITI- kisapalvelusta löytyy kilpailukutsu kuten myös kilpailun kotisivuilta.

PROF Kyrönajo AS 2011

T. Tiedotusosasto
ImageImageImageImage
--Vain paras on kyllin hyvää--
jps
Posts: 26
Joined: Sun Nov 05, 2006 4:41 pm
Location: loimaa

Post by jps »

Do dii, kyllä se vaan on ihmeellinen tää ilmastonlämpeneminen vähän kun porukalla pöristelee riisseli peleillä pitkin peltoja ja pöheikköjä niin avot, ves sadehan siitä syntyy :) mut tällä kertaa ainakin se alko olla jo hiukan toivottuakin ettei valkoinenhanki tuppais ain takasin siirtymään! Lunta tääl kisa maastossa onkin ollu paikka paikoin jo rakkorin pohjia myöten eli "vähän" enempi ku joskus aikasempaa talvi skabaa vääntäessä! Vahinko listaan tullu parin peura polun sotkeminen (tosin eivät varmaan pahastunu uusist ruokailu paikoista) ja yks akselin katkeeminen ja sekin onneks linkost (eikä kuskilt :wink: )
Semmosta tällä kertaa kyröst T:ratapoppoo
wrc
Posts: 27
Joined: Tue Dec 12, 2006 8:35 pm
Location: LIETO

PROF kyrönajo as 5.2.2011

Post by wrc »

Muutama päivä vielä aikaa ilmottautua kisaan !!!
Kisa tule olemaan nopeatempoinen ja varmasti riittää sopivasti haasteita kuljettajille ja karttureille ! Ja noita takapiikkejä ei ihan hirveesti löydy ja urat hienossa kunnossa. Tunnetusti kartat ja reittiviiva viimosen päälle : ))
Eli kannattaa tulla kauempaakin viettämään AS lauantaita Varsinais-Suomeen.
T:KySUA:n AS poppoo
insane
Posts: 17
Joined: Tue Jul 28, 2009 8:00 pm

Sivuja päivitelty

Post by insane »

PROF Kyrönajo AS -sivujen ennakkojuttuja päivitelty eli muutama kuva lisää ratamestarilta ja kilpailujohtajalta.

Klikkaa sivustolle tästä PROF Kyrönajo AS

T. Tiarotusosasto
ImageImageImageImage
--Vain paras on kyllin hyvää--
Eca
Posts: 15
Joined: Sun Aug 08, 2010 8:00 pm

Positiivinen palaute järjestäjille!

Post by Eca »

Yleensä suomalaiset eivät kykene tähän eli positiivisen palautteen antamiseen.
Vilpittömät kiitokset Kyrön kisojen järjestäjille "maalaisjärjen" käytöstä ja ensimmäisen/ten luokan/ien hienosti järjestetystä tulosten julkistamisesta ja palkintojenjaosta.

t. (pitkän)matkalainen
insane
Posts: 17
Joined: Tue Jul 28, 2009 8:00 pm

Tulokset julki!

Post by insane »

No niin kilpailu on läpi viety ja kiitoksia vaan positiivisesta palautteesta Ecalle!
Tulokset on julkaistu sivustolla ja muutama kuvakin löytyy samasta paikasta. Kuvien laatu ei ole mitenkään häikäisevä, mutta toivottavasti niistä jotain selvää saa.
Onnittelut vielä kerran luokkien palkintosijoille pääsijöille ja muille onnittelut reitiltä kilpailukeskukseen selviytymisestä ;)

T. Tiarotusosasto

Niin juu ja se sivustohan löytyy tästä linkistä PROF Kyrönajo AS
ImageImageImageImage
--Vain paras on kyllin hyvää--
TomiViitala
Posts: 72
Joined: Tue May 15, 2007 1:55 pm
Location: Ylöjärvi

Pari jaksoa videoituna autosta

Post by TomiViitala »

Hei,

Kiitokset myös minulta viikonlopun kisojen järjestäjille. Viikonlopun molemmat sprintit olivat erittäin onnistuneita, laadukkaita ja viihteellisiä!

Ensimmäistä kertaa meidän autossa oli videokamera ja ajattelin sitten julkaista pari jaksoa katseltavaksi AS-kansalle (ja koko maailmalle). Olikohan nuo JATit 6 ja 8, ehkä. Kuvan laatu ei ehkä ole optimaalinen, mutta ASia tulee selväksi..

http://www.youtube.com/watch?v=IoWTR2ncBQ0
http://www.youtube.com/watch?v=vSeDWl2Rul8

Terveisin,
Tomi Viitala
Timo
Posts: 108
Joined: Tue Sep 26, 2006 8:41 am
Location: Espoo

Post by Timo »

Kiitos myös minun puolesta. Tuolla videota meidän kisan "kohokohdista":

http://www.youtube.com/watch?v=dTC7_l73wAE

Missä muuten se RT 05 oli? Luulin jo nähneeni vilauksen tark-kyltistä videolla n. 7:20 kohdalla, mutten olekaan varma oliko se siinä pienessä lumikasassa vasemmalla heti käännöksen jälkeen.

Sellainen parannusehdotus olisi että kun kilvet laitetaan syvälle lumipenkkaan, niin kilven edestä voisi viistää lunta pois ainakin metrin matkalta. Jos edestä on otettu lunta vain lapion leveydeltä, alkaa tuuri nousta ratkaisevaan asemaan kylttien näkemisen suhteen.
TomiViitala
Posts: 72
Joined: Tue May 15, 2007 1:55 pm
Location: Ylöjärvi

05

Post by TomiViitala »

05:sta tai sen tarkkia ei näy myöskään meidän videolla. Olisko ollut lumeen peittynyt jotenkin. Toisesta suunnasta tullessa 05 näkyi mutta ei me sitten enää muistettu sitä toisella kertaa... Mutta näitä juttuja sattuu joskus autosuunnistuksessa.

Tomi
anssi
Posts: 124
Joined: Tue Sep 26, 2006 10:23 am
Location: Hausjärvi

Post by anssi »

Ei meinannut kaikkia kylttejä ehtiä noteeraamaan B-luokan vauhdissakaan vaikka nauhalla nyt jälkeenpäin näkyvätkin. Laitoin kokeeksi lyhyen kökköisen videon näytille, pokkarilaatua... O5 kuitenkin oli vielä maastossa viimeisenä kun reitillä oltiin. Sen tarkkia ei tosin näy kuvissa. Kerran väistetään se ja myöhemmin otetaan. Videossa myös tyylikkäät väistöt 29, 38 ja 13. Voi kun se näyttää hölmöltä näin rauhassa ruudulta katsottuna... :D



http://www.youtube.com/watch?v=UZX-6sOWjrU


Niin tärkein meinasi unehtua, hyvää kisaa oli tarjolla, kiitokset kaikille uurastaneille.
KariM
Posts: 174
Joined: Tue Sep 26, 2006 9:07 am
Location: Lohja
Contact:

Post by KariM »

Hienon kisanhan KySUA:n autosuunnistajat olivat taas värkänneet vaikka joitakin kilpiä olikin vähän kyseenalaisesti laitettu. Valoisassa olisi kenties ollut helpompaa mutta pimeässä valon ja varjon leikki teki hommasta haasteellisen. Hatunnosto ja aaltoja kaikille kaikki kilvet nähneille. Meille ei riittänyt edes nopeuden dramaattinen pudotus sen jälkeen kun oltiin kaksi kilpeä peruuttamalla haettu ("hei stop, takaisin, jotain vilahti silmäkulmassa"), vielä jäi yksi.

Timon toivoma metri ei muuten sitten riitä alkuunkaan. Otetaan ensin huomioon reaktioaika, joka meikäläisillä rupeaa olemaan sekunnin huonommalla puolella ja sitten vielä kilven numeroiden lukemiseen kuluva puoli sekuntia. Kilven pitää olla näkyvissä ja luettavissa auton liikkuessa sitä kohti vähintään tuo aika. Jos tarkkari on heti tiukassa käännöksessä on vauhti tietysti olematon, joten siinä metrikin voi riittää. Muuten voisin toivoa - Viron tyyliin - että kilpi on luettavissa vähintään kaksi sekuntia pyydettyä nopeutta ajettaessa. Jo 10 km/h tarvitaan siis 5,55 metriä, ja 20 km/h nopeudessa tuplasti. Ja hei, tämä on siis vähimmäismäärä!

Myönnän itsekin sortuneeni virheisiin kilpien sijoittelussa mutta koitetaan ottaa opiksi.
Ari
Posts: 185
Joined: Mon Sep 25, 2006 8:10 pm
Location: Kokemäki

Post by Ari »

KariM wrote:. Jo 10 km/h tarvitaan siis 5,55 metriä, ja 20 km/h nopeudessa tuplasti. Ja hei, tämä on siis vähimmäismäärä!
Karin laskelmat ovat totisinta totta ja niitä voisi vielä hieman jatkaa. NaSUn sprintissä oli maastossa 80 RT-asemaa. Eli kylttejä yhteensä 160 kpl. Tämä lienee varsin tavanomainen talvikisan kylttimäärä.

Kyltin voi toki sijoittaa hangen päälle, jolloin se näkyy varmasti oikealle uralle, mutta myös viereisille urille. Jos kyltit kaivetaan uran viereiseen hankeen joudutaan lunta poistamaan 30x30 cm:n alueelta noin 10 metrin pituudelta.

Näin ollen lunta olisi lapioitavana esimerkkikisassa 160kpl x 0,3 m x 0,3 m x 10 m/kpl = 144 m3!!!

Kuten NaSUn kisassa mukana olleet muistavat, aivan kaikkia kylttejä ei oltu kaivettu, vaan osa oli hangen päällä. Joka tapauksessa kaivetun lumen määrä oli sen verran suuri, että vasta nyt alkavat ratamestarin alaselän lihakset pikkuhiljaa palautua... :oops:

Tuo suuri kaivamisen määrä ei useinkaan tule mieleen ja siihen varattu aika ja miehistö tulee helposti alimitoitetuksi.
anssi
Posts: 124
Joined: Tue Sep 26, 2006 10:23 am
Location: Hausjärvi

Post by anssi »

Ari wrote:
KariM wrote:. Jo 10 km/h tarvitaan siis 5,55 metriä, ja 20 km/h nopeudessa tuplasti. Ja hei, tämä on siis vähimmäismäärä!
Karin laskelmat ovat totisinta totta ja niitä voisi vielä hieman jatkaa. NaSUn sprintissä oli maastossa 80 RT-asemaa. Eli kylttejä yhteensä 160 kpl. Tämä lienee varsin tavanomainen talvikisan kylttimäärä.

Kyltin voi toki sijoittaa hangen päälle, jolloin se näkyy varmasti oikealle uralle, mutta myös viereisille urille. Jos kyltit kaivetaan uran viereiseen hankeen joudutaan lunta poistamaan 30x30 cm:n alueelta noin 10 metrin pituudelta.

Näin ollen lunta olisi lapioitavana esimerkkikisassa 160kpl x 0,3 m x 0,3 m x 10 m/kpl = 144 m3!!!

Kuten NaSUn kisassa mukana olleet muistavat, aivan kaikkia kylttejä ei oltu kaivettu, vaan osa oli hangen päällä. Joka tapauksessa kaivetun lumen määrä oli sen verran suuri, että vasta nyt alkavat ratamestarin alaselän lihakset pikkuhiljaa palautua... :oops:

Tuo suuri kaivamisen määrä ei useinkaan tule mieleen ja siihen varattu aika ja miehistö tulee helposti alimitoitetuksi.
Eihän sen kyltin kai tarvi näkyä sinne hankeen 10m päähän. Riittää kun näkyisi edes autoon :D Paremmin matikkaa osaavat voisi piirrellä suorakulmaisia kolmioita ja laskea millainen kolmionmuotoinen viipale hangesta pitäisi viistää että kyltti näkyy vaikka keskelle uraa 10 m päässä. Veikkaisin luokkaa 1,5 m :wink:
eero
Posts: 396
Joined: Mon Sep 25, 2006 9:18 pm
Location: Vaskio
Contact:

Post by eero »

metrin vallilla yhden kyltin vaatima lumenpoisto (jotta kyltti näkyisi 10m päähän) on 69.4 litraa per kyltti. Vallin kulma 45 astetta.

-e-
Ari
Posts: 185
Joined: Mon Sep 25, 2006 8:10 pm
Location: Kokemäki

Post by Ari »

eero wrote:metrin vallilla yhden kyltin vaatima lumenpoisto (jotta kyltti näkyisi 10m päähän) on 69.4 litraa per kyltti. Vallin kulma 45 astetta.
No huh, huh. Jopa helpotti tämä tieto minua. Suuresti helpotti.

Eihän tuosta tule enää kuin reilu 11m3/kisa... Eli semmoninen kuorma-autonlavallinen :wink:
Post Reply